جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:48   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20771صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 9 مرداد 1393 - 04:06
شایسته استان سیستان وبلوچستان نیست که دانشجویان تربیت معلم آن کیلومترها دورتر ازاستان تحصیل کنند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

آوای فرهنگی: علیرضا کیخا سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدمطهری زاهدان ،عضوشورای دانشگاه ودبیرمنطقه ۳کشوری دانشگاه فرهنگیان دورنمای دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان را تشریح کردند…….
علیرضا کیخا سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدمطهری زاهدان وعضوشورای دانشگاه ودبیرمنطقه ۳کشوری دانشگاه فرهنگیان درگفتگو با مدیرپایگاه خبری آوای فرهنگی درارتباط با هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت:به طورطبیعی هیات علمی درهردانشگاهی ، یکی از بحث های بسیاراساسی ومهم به حساب می آید که اصل این قضیه برمی گردد به سازمان مرکزی دانشگاه که درآن تلاش های خوبی انجام گرفته است ، منتهی براساس اطلاعات وآخرین اخباری که ماداریم تعدادی ازهمکاران قبلا هیات علمی شده اند ، ولی هیات علمی آنان چون از صفرشروع شده است یا مربی پایه یک یا استادیارپایه یک ،تفاوتی بین حقوق کارمندی وهیات علمی وجود داشت که جقوق مدرسی آنان بیشتربود به دنبال این قضیه خیلی از همکاران ما انصراف دادند واحساس کردند که حقوق مدرسی آنان نسبتابیشتر است به نسبت اینکه هیات علمی شوند.

کیخا افزود:تلاش هایی ازطرف دانشگاه انجام شد باتوجه به اینکه سنوات همکاران بالاتر بود خیلی ها شرایط هیات علمی وزارت علوم رانداشتند ،از طریق هیات امنا هم تلاش هایی شدکه قانونی را وضع کنند که همکاران به نسبت سنواتی که دارند به هیات علمی تبدیل شوند که متاسفانه هنوز محقق نشده است.

وی تصریح کرد:جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان دیرتر ازدانشگاه های دیگر تشکیل می شود چون رئیس هیات امنا شخص رئیس جمهور می باشد وایشان با توجه به شرایط ومشغله ای که دارند درتمام جلسات نمی توانند شرکت کنند که اخیرا وزیر آموزش وپرورش را بعنوان جانشین خودمنصوب کرده اند والحمدالله دریک ماه گذشته دوجلسه تشکیل شده است.

کیخا ادامه داد:دانشگاه اخیرا یک ورژن جدیدی را آماده کرده وبه هیات امنا تحویل داده اما متاسفانه تصویب نشده وقرار است تغییراتی صورت بگیرد تا انشاالله مشکل هیات علمی همکاران حل شود.

به دلیل محدودیت مالی تاکنون اضافه کار کارکنان پردیس فرهنگیان پرداخت نشده است

کیخا سرپرست پردیس شهیدمطهری زاهدان درارتباط با عدم پرداخت اضافه کار کارکنان پردیس اظهارداشت:سال گذشته به دلیل محدودیت اعتباری که درحوزه آموزش داشتیم دربحث پرداخت اضافه کارهمکاران متاسفانه نتوانستیم زحمت آنان راجبران کنیم چون اعتبارات کاهش یافت وهمه اعتبارات محقق نشد.

کیخا بیان داشت:امسال هم تاکنون درپرداخت اضافه کار تاخیرداریم ونتوانستیم به طورکامل حق همکاران راپرداخت کنیم ،انشالله با برآوردهایی که شده است جای نگرانی مانند سنوات گذشته نداریم وامیدواریم بتوانیم حق همکاران را کامل پرداخت نمائیم.

دانشگاه فرهنگیان ازمهرامسال درمقاطع کاردانی وکارشناسی پذیرش دانشجوی بدون آزمون ازبین فرهنگیان شاغل خواهد داشت

علیرضا کیخا در خصوص سهمیه پذیرش دانشجو از مهر گفت:در دانشگاه فرهنگیان ۲نوع پذیرش داریم ،۱- پذیرش فرهنگیان شاغل وکارمندآموزش وپرورش که همه ساله پذیرش داشتیم وداریم وخبرخوش اینکه برای فرهنگیان شاغل پذیرش بدون آزمون درمقاطع کاردانی وکارشناسی داریم ،البته بجز رشته های آموزش ابتدایی ومشاوره که با آزمون می باشد۲- پذیرش دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری انجام می شود که امسال سهمیه استان کاهش پیدا نکرده بلکه به دلیل کمبود فضای آموزشی وخوابگاه محل تحصیل آنان این استان نخواهد بود وپس ازقبولی به سایر استان ها اعزام خواهند شد.

وی افزود:تلاش های زیادی از طریق اداره کل آموزش وپرورش واستانداری انجام داده ایم ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده ایم که بتوانیم این سهمیه را داخل استان آموزش دهیم ودرحال حاضر به شدت دچار کمبود فضای خوابگاهی وکلاس درس می باشیم.

درخواست۹رشته درمقطع کارشناسی ارشد برای پردیس شهیدمطهری به دانشگاه فرهنگیان ارائه دادیم که درحال بررسی است

سرپرست پردیس شهیدمطهری استان در پاسخ به این سوال که درمقطع کارشناسی ارشد کی ودر چه رشته هایی پذیرش خواهند داشت؟ ، گفت:مجوز در کل کشور برای دو رشته در کارشناسی ارشد قطعی شده اما باید دانشگاه تصمیم بگیرد که کجا دانشجو پذیرش کند واین مهم از اختیارات ما نیست ،آن ها تصمیم خواهند گرفت که به کدام پردیس دانشجوی ارشد بدهند.

کیخا تصریح کرد:تلاش هایی از سوی سازمان مرکزی صورت گرفته که احتمالا مجوز۷رشته کارشناسی ارشد دیگر را هم به زودی بگیرندکه امیدواریم انشاالله هرچه زودتر محقق شود چون اصل براین است که کلیه فرهنگیان محل تحصیل آنان ازکاردانی تا دکتری دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی افزود:دانشگاه فرهنگیان باید چنان ظرفیت های خود را گسترش دهد که در همه حوزه ها پاسخگوی نیازهای آموزش وپرورش باشد ومتاسفانه فعلا ماشرایط آن را نداریم ، بخصوص از نظر هیات علمی به طوری که برای هر رشته درمقطع کارشناسی ارشد باید در همان رشته حداقل ۳دکتری داشته باشیم .

علیرضا کیخا گفت:ما در استان تلاش هایی را برای دریافت مجوز۹رشته کارشناسی ارشد قبلا انجام داده ایم که از طریق دانشگاه درحال بررسی می باشد وانشاالله در سال های آینده شاهدباشیم که درهمه رشته های مورد نیاز فرهنگیان ، در کارشناسی ارشد در پردیس شهید مطهری و رسالت زاهدان پذیرش دانشجو داشته باشیم.

بیش از۵۰۰ دانشجومتعهدخدمت در۶رشته در پردیس شهیدمطهری زاهدان مشغول به تحصیل هستند

کیخا سرپرست پردیس شهید مطهری در ارتباط با تعداددانشجوی متعهد خدمت ورشته های آنان اظهارداشت:تعدادرشته هایی که مجوز داریم ومی توانیم دانشجوپذیرش کنیم ۱۶رشته می باشد ،منتهی در سنوات گذشته در ۶رشته پذیرش دانشجوداشتیم که درحال حاضردرمقطع کارشناسی بالای ۵۰۰دانشجو مشغول به تحصیل می باشند.

وی بیان داشت:ورودی های مهر۹۱وبهمن۹۲حکم کارگزینی دارند وکارمندآموزش وپرورش به حساب می آیند ومشکل خاصی برای استخدام ندارند ومقدمات بکارگیری آنان برای پس از فارغ التحصیلی مهیا می باشدکه البته اطلاعات دقیق این مورد به ادارات کل آموزش وپرورش مربوط می باشد.

کسرحقوق دانشجویان متعهد خدمت در حال بازنگری می باشد

علیرضا کیخا در پاسخ به این سوال که چرا کسرحقوق تابستان دانشجویان اعتراضاتی را دربین دانشجویان به وجود آورده؟ ،گفت:قانون متعهدین خدمت یک قانون تعریف شده ای می باشد که از سنوات گذشته است وارقامی که کسر شده ۴۵درصد برای کسانی که به طور کامل در هفته به صورت شبانه روزی در پردیس های دانشگاه ها هستند،۳۵درصد برای کسانی که صبحانه ونهار استفاده می کنند و۱۰درصد برای تابستان است ،این قانونی است که حدودا بیش از ۲۰سال قدمت دارد منتهی درحال بازنگری است.

ایشان افزودند:دانشجویان ورودی ۹۱ قریب به یک سال از حقوق آنان کم نشده است واین کسورات مربوط به مابالتفاوتی است که قبلا از حقوق آنان کم نشده است ،دربحث کسر حقوق مشکلات مربوط به حوزه آموزش وپرورش است وما برای راحتی آن ها این رقم را در طول ۱۲ماه ممکن است سرشکن کنیم وبه جای ۴۵درصد به کمترهم برسد تا در طول سال به صورت مستمر کسرشود.

کیخا گفت:اگر از حقوق دانشجویی اضافه کم شد حتما به حسابش برگشت داده خواهد شدضمن اینکه اگر از حقوق دانشجویی کم نشده باشد حتما کسر خواهد شد.

شایسته این استان نیست که دانشجویان تربیت معلم ما کیلومترها دورتر از استان تحصیل کنند

علیرضا کیخا سرپرست پردیس شهیدمطهری زاهدان درانتهای صحبت های خود یک درخواست هم از استانداری واداره کل آموزش وپرورش داشتند:پردیس شهیدمطهری شرایط بسیار سختی در بحث پذیرش دانشجو وتربیت آنان دارد،دانشگاه فرهنگیان باهمه دانشگاه های دیگر فرق دارد ،فرمایشات مقام معظم رهبری را فراوان داریم که فرموده اند در این دانشگاه شخصیت معلمان ساخته می شود،بنابراین دانشگاه از جهات مختلفی اهمیت بیشتری دارد،پس باید توجه ویژه ای داشته باشند تا عزیزان ما برای تحصیل به استان های دیگر اعزام نشوند ودر خصوص تخصیص اعتبار ومکان مناسب دست مارا بگیرند تا دانشگاهی در حد وشان همکاران فرهنگی مان بسازیم.

ایشان افزودند:ما یک شهر دانشگاهی هستیم ، درحالی که برای تحصیل درمقاطع کارشناسی ارشد ودکتری از شهرهای دیگر به این استان می آیند وشایسته این استان نیست که دانشجویان تربیت معلم ما کیلومترها دورتر از استان تحصیل کنند.

کیخا بیان داشت:زیرساخت هایی که با آن ها سروکار داریم تحت عنوان پردیس های فرهنگیان ،مربوط به مدرسه بوده وحالا شده دانشگاه به همان نسبت باید ظرفیت ها و زیرساخت ها گسترش پیدا می کرده ،خواهش ما این است به ما کمک کنند چون زیرساخت ها تغییر نکرده تا شرمنده دانشجویان در ارتباط با محل تحصیل آنان نباشیم ،امیدواریم مسئولین استانی مساعدت نمایند.

آوای فرهنگی ضمن تشکر از جناب آقای کیخا به جهت شرکت در این گفتگو ،برای ایشان وهمکارانشان در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان آرزوی موفقیت وپیروزی دارند.

 

تعداد بازدید: 835 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی