RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:41   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20806صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 10 مرداد 1393 - 10:31
چرا مجلس گزارش فساد در فوتبال را ارائه نمی‌دهد؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

نزدیک به ۱۰ ماه از ورود مجلس شورای اسلامی به پرونده فساد در فوتبال ایران می‌گذرد و علی‌رغم وعده رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر قرائت گزارش این پرونده بعد از بازگشت تیم ملی از برزیل هنوز سخنی از آن به میان نیامده است.

به گزارش بازارخبر، فدراسیون فوتبال در هفته گذشته بار دیگر به خانواده‌ها تذکر داد که در انتخاب مدارس فوبتال برای کودکانشان نهایت دقت را به‌کار ببندند و این مسئله بار دیگر روایت‌های ناراحت‌کننده سال گذشته برخی از بزرگان فوتبال ما را به ذهن متبادر می‌کرد که از وقایع دردناک مدارس فوتبال سخن می‌گفتند.

مدارس فوتبال و فوتبال پایه تنها بخشی از ماجرای طولانی فساد و ناپاکی در فوتبال ماست. قراردادهای غیر قانونی و غیر واقعی، کارت‌های پایان خدمت جعلی، مصاحبه کاپیتان تیم ملی و سرمربی استقلال همه و همه بخشی از پیکره بزرگ فوتبال بیمار ایرانی است که این روزها از آن سخن به میان آمده است و البته حرف جدیدی هم نیست. تا بوده فوتبال ما درگیر مسائلی از این دست بوده و همیشه رگه‌های فساد و ناپاکی در بدنه فوتبال ما آشکار و هویدا بوده و متاسفانه هیچ اتفاقی هم برای آن رخ نداده است.

اوایل مهر ماه سال گذشته بود که بعد از جنجال‌های معروف لیگ سیزدهم و بازی پرسپولیس و سپاهان مجلس شورای اسلامی به بحث فساد در فوتبال ایران وارد شد و برخلاف تصور همه نه فراکسیون ورزشی که متشکل از مدیران ورزشی است که کمیسیون اصل نود مجلس وارد کار شد تا با بررسی‌های خود ریشه‌های فساد در فوتبال ایران را شناسایی کند. کمیسیون اصل نود مسئولیت بررسی پرونده را به حمید رسایی داد. اعضای این کمیسیون در طول 10 ماه گذشته تقریبا با بیش از شصت نفر از افراد شناخته شده فوتبالی درباره مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. از پرونده فوتبال پایه و مدارس فوتبال گرفته تا موضوع دلالیسم و رسوخ فساد به نظام باشگاهداری و البته فساد بین مدیران، مربیان سرپرستان و بعضا بازیکنان و رسانه‌ها!

بی‌شک کار مجلس و اعضای کمیسیون اصل نود در بررسی این پرونده بسیار گسترده و طاقت‌فرسا بود اما نزدیک به ده ماه هم زمان مناسبی برای بررسی ابعاد گسترده پرونده‌ای به این بزرگی است. اردیبهشت ماه امسال بود که محمدعلی پورمخبر، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از نهایی شدن گزارش پرونده فساد در فوتبال خبر داد اما زمان ارائه آن را به بعد از جام‌جهانی و بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از برزیل عنوان کرد.

در آن مقطع تیم ملی فوتبال ایران در اروی آماده‌سازی خارج از کشور به سر می‌برد و یک ماه تا آغاز جام‌جهانی فرصت بود و می شد رفتار نماینذگان مجلس را درک کرد. چه اینکه قرائت گزارش می‌توانست بسیاری از معادلات را به‌بزند و در رحیه تیم ملی و نحوه آماده سازی آن و امور اجرایی حضور در جام‌جهانی تاثیر منفی بگذارد. چه اینکه در همان زمان  مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که نام برخی از چهره‌های سرشناس به عنوان مطلع و برخی نیز به عنوان متهم در پرونده «فساد در فوتبال» وجود دارد.

البته خیلی‌ها در آن زمان این توجیه مجلس را نپذیرفتند. چرا که برای مثال در ماجرای معروف کالچوپولی که بزرگترین رسوایی فوتبال ایتالیا بود مقامات مسئول بدون در نظر گرفتن حضور تیم ملی ایتالیا در جام‌جهانی و در حین برگزاری جام احکام سنگین متهمان این پرونده را اعلام کردند. جالب اینجاست که تیم ملی ایتالیا در آن جام قهرمان جهان هم شد. با این حال ذهن همیشه مصلحت‌اندیش ایرانی‌ها پذیرفت که تعلل یک ماه و چند روزه برای قرائت گزارش را تحمل کند ولی متن گزارش بعد از بازگشت تیم ملی از برزیل به اطلاع افکار عمومی برسد.

حالا نزدیک به یک ماه از بازگشت تیم ملی از جام‌جهانی گذشته و لیگ برتر فوتبال ایران هم از امروز استارت می‌خورد و به طرز عجیبی هنوز خبری از گزارش مجلس نیست و به طرز عجیبی ما همچنان شاهد اتفاقات ناگوار در فوتبال‌مان هستیم. از کارت‌های پایان خدمت جعلی تا قراردادهای مشکوک برخی از تیم‌ها تا صحبت‌های عجیب جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی که همه و همه خبر از حضور جاری ناپاکی در فوتبال‌مان می‌دهد.

مردم به فوتبال علاقه دارند و به همان میزان هم از اتفاقات آزاردهنده‌ای که در فوتبال ایران رخ می‌دهد ناراحت و دلزده هستند و منتظر کسی یا کسانی هستند که آستین همت را بالا بزنند و ناپاکی را از دامن آن بزدایند. گزارش مجلس می‌توانست و می‌تواند گام مهم و موثری در مسیر این اقدام باشد. باید دید که سرانجام گزارش مشهور فساد در بعد از نزدیک به ده ماه کی و با چه کیفیتی قرائت می‌شود.تابناک

 

 

تعداد بازدید: 636 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING