چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20810صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 10 مرداد 1393 - 10:35
نصف دیه به تعدادی از دانش آموزان شین آبادپرداخت می شود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 نصف دیه به تعدادی از دانش آموزان شین آباد پرداخت می شود

کُردتودی: یکی از وکلای دانش آموزان حادثه شین آباد پیرانشهر از پرداخت نصفه دیه تعدادی از این دانش آموزان توسط بیمه خبر داد.

به گزارش کُردتودی، " عثمان مزین" امروز در گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: طبق شرع و عرف و قانون مجازات اسلامی دیه زن و مرد برابر است اما اگر دیه زن از ثلث بیشتر شود، دیه نصف می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:  اگر دیه امسال 150 میلیون تومان است، در حادثه شین آباد دیه دانش آموزی که 50 میلیون تومان باشد، تمام و نصف دیه به تعدادی از دانش آموزان شین آبادپرداخت می شودکمال پرداخت می شود، اما اگر این دیه از ثلت دیه بیشتر شود و مثلا 51میلیون تومان باشد، دیه نصف می شود و 25میلیون تومان دیه دریافت می کند.

مزین خاطر نشان کرد: وضعیت دیه 12 دانش آموزان حادثه شین آباد مشمول این بند از قانون مجازات اسلامی می شود .الان یکی از دختران حادثه شین آباد208میلیون است اما104 میلیون دیه پرداخت می شود که این امر فضای نامناسبی را بین این دانش آموزان به وجود آورده است.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه گفت: بنده به همراه آقای صالح نیکبخت دو ماه قبل از این 12 دانش آموز شین آباد  و اولیاء دم آنها وکالت گرفته ایم و با اداره معاونت کانون وکلا مرکز نیز صبحت کرده ایم و پیگیر هستیم که دیه این دانش آموزان تمام و کمال پرداخت شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل دیگری نیز در خصوص بیمه این دانش آموزان وجود دارد و این است که شرکت بیمه دیه این دانش آموزان را براساس دیه سا 92که 114میلیون تومان پرداخت می کند در حالی که امسال دیه 150 میلیون تومان اعلام شده است.

ﭘﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﺁﺫﺭ ﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ 91 ﺑﺮﺍﺛﺮ ﺁﺗﺶﺳﻮﺯﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ "ﺑﺨﺎﺭﯼ ﭼﮑﻪ ﺍﯼ " ﺩﺭ ﮐﻼﺱ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼﺷﯿﻦ ﺁﺑﺎﺩ 28 ﺗﻦ ﺍﺯ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﭘﯿﺮﺍﻧﺸﻬﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺷﺪﻧﺪﻭ ﺩﻭﺗﻦ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﺳﺎﻣﯽ " ﺳﯿﺮﺍﻥ ﯾﮕﺎﻧﻪ " ﻭ " ﺳﺎﺭﯾﻨﺎ ﺭﺳﻮﻝﺯﺍﺩﻩ " ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺳﻮﺧﺘﮕﯽﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻧﺪ.

تعداد بازدید: 622 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی