صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20813صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 10 مرداد 1393 - 10:44
تاکید رییس فراکسیون زنان مجلس بر محرم سازی مدارس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون زنان مجلس بر محرم سازی مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: مدیران باید خیرین مدرسه ساز را به سمت ساخت چنین مدارسی سوق دهند تا نقیصه کمبود چنین مدارسی برطرف شود.
[تاکید رییس فراکسیون زنان مجلس بر محرم سازی مدارس]

فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا،درباره محرم سازی مدارس و وجود چنین مراکز آموزشی در کشور،گفت: برخی مدارس خصوصی و بخصوص مدرسه های اسلامی در این زمینه به فعالیت می پردازند و این طرح در آنها اجرا می شود.

وی ادامه داد:در این مراکز آموزشی خصوصی با توجه به درایت و سیاست های موسسین آن محرم سازی انجام گرفته است.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره شرایط محرم سازی مدارس ،گفت که در این نوع مدارس دانش آموزان، مسوولان مدرسه و معلمان بطور آزادانه با شرایط ساده و اسلامی هستند که اجباری برای رعایت حجاب ندارند.

رهبر به انتقاد از برخی مدارس دولتی پرداخت و گفت: محرم سازی در مدارس دولتی اتفاق نیفتاده و هر بار که تذکر، سوال و جلسه در این خصوص انجام می گیرد موضوع بودجه را مطرح می کند.

وی ادامه داد:تصور می کنم مدیریت با سوق دادن برخی خیرین و توجیه آنان درباره محرم سازی می تواند این نقیصه را تا حدودی برطرف کند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بچه های ما در جایی که می توانند حجاب خود را بردارند و آزادانه با پوشش عادی تحصیل کنند مجبور به رعایت حجاب با شرایط سخت هستند.

رهبر شرایط را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی کمی سخت عنوان کرد و افزود: متاسفانه هر مشکلی که برای این بچه ها پیش می آید به نوعی از حفظ حجاب می بینند که به این خاطر باید به محرم سازی مدرسه ها توجه شود.

وی درباره نظر کارشناسان و روانشناسان درباره محرم سازی مدارس نیز اشاره کرد گفت: روانشناسان اعتقاد دارند که دانش آموزان باید با شرایط عادی و مناسب تحصیل کنند.

رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به استاندارد نبودن برخی مدارس کشور،گفت: برخی از مدارس از لحاظ معماری، آفتاب گیر بودن و سرمایش و گرمایش مناسب نیست.

رهبر شرایط چنین مدارسی را غیر مطلوب دانست و تاکید کرد: در شرایطی که دانش آموزان از کسی نباید روی بگیرند مجبور به رعایت حجاب هستند و این امری زاید است.

وی افزود: جایی که می توان محرم سازی را رعایت کرد باید شرایطی مناسب فراهم آورد تا دانش آموزان بهترین استفاده را ببرند.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره کارت زرد نمایندگان به وزیر کشور که به سبب حجاب و عفاف ارایه شد نیز گفت: رحمانی فضلی مدیر قابل، توانمندی و باسابقه درخشان است اما شرایطی که در آن سوال پیش آمد به سبب اعتراض نمایندگان به شرایط موجود در جامعه بود.

رهبر یادآور شد:شرایطی نمایندکان در آن سوال از وزیر کشور اعتراض نمایندگان به شرایط موجود در جامعه بود.

وی افزود: اگر چنانچه نمایندگان کارت زرد هم نمی دادند و قانع از پاسخ ها می شدند به معنی راضی شدن از شرایط موجود جامعه بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کارت زرد به وزیر کشور جنبه سیاسی داشت یا خیر نیز گفت:شاید برخی ها از هر مسئله ای جهت دهی سیاسی را مطرح کنند اما به نظر من این موضوع نبود.

تعداد بازدید: 619 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی