RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21230صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 28 مرداد 1393 - 14:22
«دولت اسلامی»: اسپانیا را پس می گیریم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

اسلامگرایان اسپانیا این روزها پوسترها و تصاویری از بناهای معروف دوره اسلامی اسپانیا را همراه با شعارهایی به زبان عربی به این مضمون که «ما همه دولت اسلامی هستیم» و «زنده باد دولت اسلامی» روی شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

یکی از این پوسترها کاخ اسلامی الجعفریه را همراه با پرچم سیاه گروه داعش نشان می دهد. این کاخ ساخته شده در دوران قرون وسطی، در شهر ساراگوسای اسپانیا واقع است. تصویر دیگر مربوط به ساحل کوچا در شهر سن سباستین در منطقه باسک اسپانیاست. و دیگری تصویری از مجسمه عیسی مسیح در مونته اورگول را نشان می دهد که روی آن به جای سرزمین باسک نوشته شده «الاندلس».

اندلس نامی عربی است که فاتحان مسلمان هنگام اشغال اسپانیا در سال های ۹۰ تا ۸۷۱ هجری به بخش هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه داده بودند. با این حال، منطقه باسک محصور در کوه ها بود و فاتحان مسلمان اسپانیا هرگز به آن منطقه راه نیافتند.

کمپین انتشار پوسترهایی در حمایت از «دولت اسلامی» پس از آن برپا شد که داعش با انتشار ویدیویی عهد کرد «اندلس» را از دست غیرمسلمان ها آزاد، و به خلافت اسلامی خود منضم کند. پیام ویدیویی را یک جهادی به زبان اسپانیولی و با لهجه غلیظ آفریقای شمالی قرائت کرده و می گوید:

«به تمام دنیا هشدار می دهم: ما تحت لوای اسلام و خلافت اسلامی زندگی می کنیم، و برای حفظ خلافت اسلامی و آزاد  کردن سرزمین های اشغالی از جاکارتا تا اندلس جان خود ایثار می کنیم. اعلام می کنم که اسپانیا سرزمین آبا و اجداد ماست و به قوه الهی آن را بازپس می گیریم.»

مسلمانان افراطی (و بسیاری از مسلمانان میانه رو) عقیده دارند که تمام سرزمین هایی که مسلمانان در جریان جنبش استرداد اندلس توسط مسیحیان از دست دادند، هنوز متعلق به قلمرو اسلامی است. آنها ادعا می کنند که قوانین اسلام به آنها اجازه می دهد به آن سرزمین ها برگردند و حکومت اسلامی را از نو برپا کنند.

هورهه فرناندز دیاز،وزیر کشور اسپانیا می گوید این کشور بخشی از هدف های استراتژیک جهاد اسلامی در سراسر جهان است.

تعداد بازدید: 970 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING