چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:51   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21260صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 30 مرداد 1393 - 10:36
اظهارنظر بی‌سابقۀ مفتی سعودی درباره داعش و القاعده
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 اظهارنظر بی‌سابقۀ مفتی عربستان درباره داعش
مفتی دربار سعودی با صدور بیانیه‌ای، "دولت اسلامی" (داعش) و القاعده را "بزرگ‌ترین دشمن اسلام" نامید و گفت: این گروهک‌ها هیچ ارتباطی به اسلام ندارند و "خوارج" زمان هستند که گرفتن جان و مالشان مباح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی تهدیداتی که از سوی سرکردگان داعش مبنی بر حمله به کشورهای عربی خلیج فارس و از جمله عربستان مطرح شده، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان، امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای رسمی، اندیشه های تندروانه و اقدامات تروریستی داعش و القاعده را بزرگترین دشمن اسلام نامید و آنها را خارج از اسلام معرفی کرد.

آل الشیخ - که در خصوص نقش آفرینی مستقیم دربار آل سعود در پیدایش القاعده و داعش، "فراموشی" را بهترین روش یافته - در این بیانیه آورده است: افکار افراطی و تعصب و ترور که موجب فساد در زمین و نابودی مردمان و سرزمین ها می شود، نه تنها هیچ ربطی به اسلام ندارد، بلکه دشمن نخست اسلام است و مسلمانان بزرگترین قربانیان آن هستند، چنان که در صحنه های مربوط به جنایات داعش و القاعده و زیرمجموعه های آنها شاهد آن هستیم.

آل الشیخ که رئیس شورای آخوندهای درباری عربستان نیز هست، در این بیانیه تاکید کرد: پیروی از القاعده و داعش جایز نیست و بر اساس حدیث نبوی [ص] قتل آنان لازم است.

مفتی آل سعود در تایید گفته خود، به حدیثی از رسول خدا (ص) استناد کرد که در آن آمده است: «در آخر الزمان گروهی نادان... خروج می کنند که قرآن می خوانند و قرآن از حنجره آنان فراتر نمی رود و از دین خروج می کنند چنان که تیر از ترکش بیرون می رود.. پس هرجا آنان را دیدید، بکشیدشان که کشتن آنان تا روز قیامت نزد خدا اجر دارد».

مفتی عربستان در ادامه تاکید کرد که «گروه های افراطی که بر مناطق بزرگی از عراق و سوریه سیطره یافته اند، دنبالۀ "خوارج" هستند. این گروه ها به اسلام و مسلمین ارتباطی ندارند و ادامه راه خوارج هستند که نخستین فرقه خارج شده از دین بودند و به همین دلیل، جان و مالشان مباح شد».

آل الشیخ که تا کنون درباره حامیان مالی و بنیانگذاران فکری این گروهک های تکفیری – که افکارشان را از گرایش های افراطی مفتیان درباری همردیف خودش؛ و اموالشان را هم از دلارهای نفتی اربابانش گرفته اند- سکوت اختیار کرده؛ در پایان همگان را به هماهنگی و همسوییِ تلاش های تربیتی، آموزشی، تبلیغی و فرهنگی برای ترویج اندیشه "اعتدال گرا و میانه رو" فراخواند!
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1624278#sthash.NKOoyLAa.dpuf

تعداد بازدید: 1081 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد علی
|    | 1393/5/31 - 13:48 |     0     0     |
باسلام خداراشکرکهاین آقایان ازخواب غفلت بیدارشدند اماواقعاجواب خونهای مظلومان که به خاطرفتاوی همین آقایان برزمین ریخته شده راکی باید بدهد....ً


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی