RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21290صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 30 مرداد 1393 - 17:03
شادی عجیب و غریب پایداری ها از استیضاح وزیر علوم / هدف نهایی رادیکال ها چیست ؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری آریا-شنیده شده است اعضای جبهه پایداری پروژه استیضاح دو وزیر دیگر را کلید زده اند.

خبرگزاری آریا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز بعد از برگزاری جلسه استیضاح وزیر علوم ، به فرجی دانا برای ادامه کار در وزارتخانه اش رای عدم اعتماد دادند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا ، این استیضاح در حالی امروز منجر به عزل یکی از وزرای کابینه یازدهم شد که تحلیلگران و رصدگران مسایل سیاسی نقش جبهه پایداری را در این رویداد مشهود دانسته اند.
این تشکل سیاسی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ، نتوانست نامزد مورد نظر خود را جایگزین محمود احمدی نژاد در پاستور کند ، از تابستان سال گذشته به مخالف اصلی حسن روحانی تبدیل شده است.
آنها در چند حوزه فعالیت های گسترده ای را علیه کابینه یازدهم آغاز کردند . در تازه ترین فاز تحرکات سیاسی ، پایداری ها تلاش کردند تا با استیضاح یکی از وزرا چند هدف را به صورت موازی دنبال کنند . آنها با محمد جواد ظریف کلید زدند اما پس از حمایت های صریح و شفاف رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده ، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت وزیر علوم چرخاندند .
پایداری ها اکنون به آرایشی جدید در فضای سیاسی فکر می کنند .
دکتر صادق زیبا کلام در این مورد به آریا می گوید :«استیضاح فرجی دانا بدون تردید به زیان جریان اعتدال تمام می شود یعنی اصولگرایان معتدل و میانه رو و دولت روحانی با انجام این استیضاح ضرر خواهند کرد .این استیضاح، روحانی را به سمت اصلاح طلبان هل می دهد که دراینصورت مقصر اصولگرایان تندرو یا همان پایداری ها هستند. می خواهم بگویم به طور حتم استیضاح آقای فرجی دانا به زیان جریان اصولگرایی تمام می شود چراکه اکثریت کسانی که به ناحق در دوران آقای احمدی نژاد بورسیه شده اند از طیف اصولگرایان هستند  و اعلام این اسامی از سوی وزیرعلوم به اعتبار اجتماعی این طیف خدشه وارد می شود .» (متن کامل این مصاحبه که پیش از استیضاح انجام شده را اینجا بخوانید)
در اظهار نظری دیگرابوالقاسم رئوفیان گفته بود :« متاسفانه برخی به خاطر مخالفتی که از همان ابتدا با دولت داشته اند بنای سازگاری با آقای روحانی و وزرایش را ندارند که این مخالفان بیشتر از تندروهای اصولگرا هستند.پایداری ها تمام سعی خود را خواهند کرد که این استیضاح انجام شود تا بین دولت و مجلس فاصله بیاندازند.»(متن کامل این مصاحبه که پیش از استیضاح انجام شده را اینجا بخوانید)
هادی شوشتری ، عضو کمیسیون امنیت ملی هم به آریا گفته بود :«جبهه پایداری باید به رای و انتخاب مردم احترام بگذارد چراکه درانتخابات باوجود انکه گرایش های مختلف فکری حضور داشتند و برنامه های خودشان را در همه حوزه ها ارائه داده اند اما در نهایت ملت ایران به دکتر روحانی رای اعتماد داد بنابراین ما امیدواریم اعضای جبهه پایداری به مفاهیم مندرج از انتخاب مردم احترام بگذارند و گزینه تعامل و کمک به دولت را انتخاب کنند.»(متن کامل را این جا بخوانید)
در عین حال امروز مجلس که با غیبت دکتر حسن روحانی به دلیل سفر استانی اش مواجه شده بود ، با تلاش های دکتر علی لاریجانی روبرو شد که تلاش می کرد همچنان از میزان مخالفت این طیف خاص از دولت کاسته و فضا را به گونه ای مدیریت کند تا اینگونه استنباط نشود که صدای پایداری ها ، صدای همه مجلس است.
به نظر می رسد رییس مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح حق مجلس و از اصول  قانون اساسی است به گونه ای عمل کرد تا برداشت نشود پارلمان بنا دارد به دلیل هم جناحی و هم طیفی نبودن با وزیر خاصی از دولت حسن روحانی با او سرناسازگاری بگذارد.به یک معنا علی لاریجانی در سطح دیگری بر آن بود که پروژه ایجاد شکاف میان خودش و حسن روحانی را ناکام بگذارد. 
در این میان برخی کارشناسان سیاسی معتقدند یکی از هزینه های این استیضاح در سطح عمومی جامعه اخباری است که در مورد استفاده شخصیت های جناح اصولگرا از بورسیه های غیر قانونی مطرح شده ؛ استیضاحی که جبهه پایداری سردمدار عملی شدن آن بوده است.
امروز از مجلس نجواهای جدیدی شنیده می شد. نجواهای درگوشی که از یکی از اعضای اصلی جبهه پایداری نقل کننده آن بوده است : «وزرای بعدی هم در دستور کارند : علی جنتی و نعمت زاده» .
باید به این فکر کنیم : «هدف اصلی رادیکال ها چیست ؟»

تعداد بازدید: 789 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING