جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:44   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21320صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 1 شهریور 1393 - 00:47
هر یک معلم به ازای 11.5 دانش آموز
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش افزایش آمار نیروی انسانی را معادل فقیر کردن معلمان خواند و گفت: با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد، امروز در کشور ما نسبت معلم به دانش آموز یک به 11.5 است و ما باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش 10درصد نیرو، مجموعه آموزش و پرورش را سبک بال کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، علی اصغر فانی در سفر استانی دولت به اردبیل در جمع مردم گرمی در ابتدا به بیان سه اولویت کاری دولت تدبیر و امید در بحث اصلاح اقتصاد، و احیای اخلاق و تعامل منطقی و سازنده با مردم جهان از طریق سیاست خارجی پرداخت و همچنین گفت: تلاش خواهیم کرد که با قوت و کیفیت بالا سال تحصیلی جدید را آغاز نماییم.

وی به مطالبه به حق فرهنگیان منطقه که توسط فرماندار در خصوص برخورداری فرهنگیان از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این مطالبه و خواسته فرهنگیان و زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت را که در صف مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند به جد در وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهم کرد.

فانی گفت: مجموعه آموزش و پرورش با جدیت، انگیزه، هدفمند و امید کار می‌کنند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش می‌برند که این مقوله بزرگترین سرمایه اجتماعی آموزش پرورش است.

وی در شورای معاونین آموزش و پرورش، ضمن تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش اظهارکرد: با وجود محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش همه همکاران با اعتقاد، همدلی، هم فکری، انگیزه، علاقه، امید به آینده و اهتمام جدی امور آموزشی و پرورشی را پیش می‌برند و این در خور ستایش است.

فانی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش به هیچ وجه شتاب زده عمل نمی‌کنیم و فقط با فکر و اعتقاد سرمایه عظیم اجتماعی خود که فرهنگیان و کارشناسان در ادارات و مدارس هستند با جان و دل، علایق خاص، عزم و اراده قوی بهتر کار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که با تقریب در نگرش و بینش، تفویض اختیار و تمرکززدایی انجام می شود، تصریح کرد: شورای معاونین، مدیران و روسا در آموزش و پرورش و مدارس باید به یک ادبیات مشترک برسند و نگرش‌ها و بینش‌های خود را به هم نزدیک سازند تا با هم‌افزایی و خیال راحت تفویض اختیار برای انجام امور به استان‌ها، نواحی و مناطق و مدارس انجام گیرد و روزی بشود که از ستاد وزارت، استان و نواحی و مناطق با احساس مسئولیت یک هدف را دنبال کنند.

فانی افزایش آمار نیروی انسانی را معادل فقیر کردن معلمان خواند و گفت: با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد، امروز در کشور ما نسبت معلم به دانش آموز یک به ۱۱.۵ است و ما باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش ۱۰درصد نیرو، مجموعه آموزش و پرورش را سبک بال کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.

وی از طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده خبر داد و افزود: مطالعات لازم برای زیر ساخت این طرح، موضوعات آموزشی، اساتید و مراکز آموزشی متناسب با طرح انجام گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن در دست اقدام است.

تعداد بازدید: 1152 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
رخشید
|    | 1393/6/2 - 13:43 |     0     0     |
باسلام اگر این حرف درست باشد که به ازای هر11نفر یک معلم وجود دارد پس چرا کلاس من که اول ابتدایی ودر منطقه دوزبانه اهواز وباحداقل امکاناته 40 نفر است؟همه کلاسهای این منطقه این وضعیت رو دارند.

معلم
|    | 1393/6/2 - 13:31 |     0     0     |
ما نمی دانیم
این وزیر با این بینش که چون معلمان زیادند حقوقشان باید کاهش بیابد می خواهد چگونه وزارت کند. ایشان مگر در سال های گذشته کجا تشریف داشتند. مگر این موارد را نمی دانستند . چون توان اجرایی و مدیریتی ندارند هر از چند گاهی با این دلایل واهی که بنده در طول بیش از 20 سابفه ام بارها شنیده ام می خواهند کم کاری را تو جیح کنند. حالا که بحث میانگین است مال دنیا و پیشرفته ها را هم اعلام کنند.
به نظر می رسد حرف هایی که زده می شود فقط سیاسی کاری باشد.

ناشناس
|    | 1393/6/2 - 04:41 |     0     0     |
با سلام
آقای وزیر محترم با کدام حساب و کتاب این حرف رو میگه؟؟؟!!!!!!!!
ایشان وزارتخانه نشسته و میگه فلان تعداد معلم داریم و فلان تعداد شاگرد پس با این حساب ساده برای هر معلم 11 شاگرد می رسد.
مکان؛شهر ٰروستا؛مقطع؛رشته و ... هم در نظر نمیگیرند و معاونین و مدیران و ...رو هم در نظر نمیگیرند.
به فرض قبول همه این شرایط پس چرا 90٪ کلاس ها بالای 35 نفر هستند؟؟؟ پس بقیه معلمان چیکار میکنند؟؟
چرا تا به حال از این حساب و کتاب ها نبود و کمبود داشتیم ولی الان مازاد داریم؟؟؟
شما معلم رااضی رو برا عربی؛زبان و برا فیزیک و...ابتدایی رو برا دبیرستان ؛راهمایی رو برا ابتدایی؛ و... در نظر گرفته و این حرفا رو میگید.
این که نشد برنامه ریزی و ابتکار و نو آوری و بهبود معیشت معلم!!!!!!!!!!11


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی