RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:20   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


  مجموعه صنعتی تولیدی مشهد استخدام معاون اداری و منابع انسانی


  جدول حقوق و دستمزد سال 1403


  کتاب کسب و کار خانوادگی بایدها و نبایدها به زبان هاروارد


  استخدام هلدینگ گروه‌ ساختمانی : ۱. مدیر مالی ۲. مدیرمنابع انسانی ۳. مدیر املاک و اموال


  کارجو خانم مجرد کارشناسی زیست شناسی


  گرافیست ، کارجو


- اندازه متن: + -  کد خبر: 21323صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 1 شهریور 1393 - 14:02
ربات های جنگجوی دانش آموزان آذربایجان شرقی با هم مسابقه دادند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:
جلفا – خبرگزاری مهر: دومین دوره مسابقات ربات های جنگجوی دانش آموزان آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا برگزار شد و نفرات برتر این مسابقات شناخته شدند.
 

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات که از دیروز شروع شد و تا بامداد جمعه ادامه داشت با حضور 62 دانش آموز از شهرستان های جلفا، مرند و تبریز برگزار شد و استقبال خوبی نیز از این مسابقات به عمل آمد.

این دوره از مسابقات به همت پژوهش سرای خوارزمی هادی شهر و با حضور دانش آموزان و استقبال گرم خانواده ها در سالن ورزشی علی ابن ابیطالب هادی شهر برگزار شد.

در این رقابت ها در مقطع ابتدایی رضا موسالو، امیر حسن ایوبی و محمدرضا مددی به ترتیب اول تا سوم شدند و در مقطع متوسطه اول ایمان قاسم زاده اول شد و حسین سیرانی و مسعود سیرانی مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در رده سنی متوسطه دوم نیز حسن رجب پور، هادی پاک نژاد و همایون ساعی جو به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر اجرایی مسابقات بامداد جمعه در حاشیه برگزاری  مراسم اختتامیه گفت: در این دوره از مسابقات که با استقبال کم نظیر از سوی دانش آموزان و اولیای آنها همراه است، 35 دانش آموز در مقطع تحصیلی ابتدایی، 15 نفر در مقطع راهنمایی و 12 نفر در مقطع دبیرستان با ربات های دست ساز خود به رقابت می پردازند.

مریم رستمی افزود: با وجود امکانات محدود در پژوهش سرای خوارزمی شهرستان جلفا دانش آموزان در کوتاه ترین زمان ممکن با قوانین و علم این رشته آشنا شده اند و امشب از شهرستان جلفا 24 نفر دانش آموز، از شهرستان مرند 31 نفر دانش آموز و از شهرستان تبریز هفت نفر دانش آموز حضور دارند.

وی با بیان اینکه این دور از مسابقات بصورت دو حذفی برگزار می شود، اظهار داشت: تیم داوری حاضر در این مسابقات از بین دانش آموزان گروه جلفا یک تیم چهار نفری را برای مسابقات استانی که در 25 شهریور در تبریز برگزار می شود، انتخاب خواهند کرد.

سطح مسابقات ربوتیک جلفا فراتر از استان است/ جلفا قابلیت میزبانی مسابقات استانی و کشوری دانش آموزی را دارد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری این مسابقات مهیج و پرطرفدار در گفتگو با خبرنگار مهر در جلفا، گفت: سطح دومین دوره مسابقات ربوتیک شهرستان جلفا فراتر از سطح استانی است و این شهرستان پتانسیل لازم برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری را دارد.

سید حمایت میرزاده نقش رسانه ها را در تبیین و نهادینه سازی پژوهش و علوم نوین حایز اهمیت خواند و گفت: استعدادهای بسیار توانمندی در رشته ربوتیک در استان و بخصوص در شهرستان جلفا وجود دارد که نیازمند حمایت است.

وی با بیان اینکه به آینده جلفا امیدوارم، گفت: با وجود توانمندی های لازم در این شهرستان امیدوارم دبیرخانه این رشته در جلفا راه اندازی شود تا از توان این منطقه در استفاده های لازم صورت گیرد.

میرزاده اظهار داشت: خانواده ها بدانند شیوه امروزی برای ادامه تحصیل در دانشگاه صحیح نیست، چراکه متخصصان عقیده دارند آخرین ابزار تشخیص سطح علمی افراد تست است.

افزایش تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی استان به 39 مورد

وی افزود: تاکنون 29 پژوهش سرا در سطح استان دایر می باشد که تا پایان دولت یازدهم به 39 پژوهش سرا افزایش خواهد یافت.

میرزاده همچنین ابراز داشت: اینکه با امتحان کنکور افراد مورد ارزیابی قرار می گیرند صحیح نیست، تبدیل علم به ثروت مهم است نه رتبه کنکور و این مهم با حمایت و توجه بیش از پیش به رشته هایی همچون ربوتیک و سایر رشته های علمی که محصول بدست آمده قابلیت کاربردی و عملی داشته و موجب خودکفایی علمی و ابزاری در کشور می شود تحقق خواهد یافت.

وی در پاسخ به اینکه سرمایه گذاران امکان حمایت مادی از این رشته رادارند یا خیر، گفت: پژوهش سراهای موجود با حمایت مالی آموزش و پرورش راه اندازی و مدیریت می شوند که نیازمند حمایت ویژه سایر دستگاه ها و بخصوص سرمایه گذاران بخش خصوصی است، چراکه ایده های بدست آمده در این پژوهش سراها امکان بکارگیری در صنایع مختلف را دارد.

میرزاده حمایت از ایده های نو را عامل بسیار مهمی در خروج از بحران های علمی و عملی دانست و ادامه داد: پژوهش سراها با تقویت علم و فن در افکار دانش آموزان زمینه پرورش فکری و بروز ایده های نو با قابلیت تولید انبوه را ایجاد می کنند.

وی از سرمایه گذاران خواست تا در جذب نیروهای ماهر در صنایع با جذب افراد از پژوهش سراها و استفاده از علوم و فنون این افراد حامی علم، تولید، صنعت و خودکفایی باشند.

تعداد بازدید: 1351 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING