RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:03   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21385صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 11:48
دانش آموزان غزه از رفتن به مدرسه محروم هستند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پناه بردن هزاران آواره فلسطینی به مدارس، سال تحصیلی جدید در این منطقه به تعویق افتاد و دانش آموزان از رفتن به کلاس‌های درس محروم شدند. این در حالی است که سال تحصیلی جدید در کرانه باختری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، فرید ابوعاذرة، مدیر اداره آموزش و پرورش در غزه اعلام کرد: جنگ اسرائیل کودکان غزه را مورد هدف خود قرار داده تا جایی که مدارس آن‌ها به پناهگاهی برای هزاران آواره و بی‌خانمان تبدیل شده است.

دانش آموزان در اولین روز سال تحصیلی تنها صف‌هایی را در مدرسه تشکیل داده و برای شهدای خود فاتحه خواندند چرا که هیچ کلاس درسی برای رفتن به آنها حاضر نبود.

دانش آموزان غزه از ادامه حملات رژیم صهیونیستی و آغاز نشدن سال تحصیلی خود به شدت نگرانند و امیدوارند که هر چه سریعتر اوضاع به حالت عادی خود بازگردد و آمارها نشان می‌دهد که حدود 200 هزار آواره و مهاجر از مدارس دولتی به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند.

وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد که 141 مدرسه در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه آسیب دیده که 22 مدرسه به طور کامل تخریب شده‌اند.

آژانس امداد رسانی و کار فلسطین اعلام کرد: در تلاش است تا برای آوارگانی که به مدارس پناه برده‌اند، پناهگاه‌های مناسبی را ایجاد کند و در این راه از نهادهای ذی‌ربط جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرده است.

وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد که سال تحصیلی احتمالا تا دو هفته دیگر و بعد از توقف حملات تل‌آویو آغاز می‌شود.

طبق گزارش این وزارتخانه، آغاز سال تحصیلی جدید در سه مرحله آغاز می‌شد. مرحله اول با تمرکز بر روی اوضاع روحی و روانی دانش آموزان و اجرای فعالیت‌های گروهی و فردی به منظور آرامش روحی آنان انجام می‌شود. مرحله دوم فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم آموزش و مرحله آخر انجام اقدامات مربوط به کادر آموزشی مدارس خواهد بود.

تعداد بازدید: 536 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی