پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21391صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 03:56
آغاز کارورزی دانشجو معلمان از مهر ماه/ تاسیس مدارس ضمیمه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعلام اینکه از ترم 5 برنامه کارورزی دانشجو معلمان دوره کارشناسی شروع می شود، گفت: نخستین ورودی ها از مهر امسال درگیر بحث کارورزی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهر محمدی در سومین روز از اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه پیوند دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش در مقوله‌ای تحت عنوان کارورزی تبلور پیدا می‌کند، اظهار داشت: با تمام وجود معتقد به تعامل دانشگاه و آموزش و پرورش هستیم اما این تعامل نباید به تهاتر تبدیل شود.آغاز کارورزی دانشجو معلمان دوره کارشناسی از مهر

وی در ادامه با اعلام اینکه از ترم 5 برنامه کارورزی دانشجو معلمان دوره کارشناسی شروع می‌شود، گفت:  نخستین ورودی‌ها از مهر امسال درگیر بحث کارورزی می‌شوند.

مهر محمدی با بیان اینکه دانشجو معلمان در هفته 8 ساعت را از ترم 5 تا ترم 8 به عنوان کارورزی در کنار تحصیل در مدارس حضور می‌یابند، گفت: به همین دلیل به دنبال تأسیس مدارس ضمیمه هستیم تا ارتباط دانشجو معلمان با مدارس را استمرار ببخشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: منابعی که مناطق آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می‌دهند ظرف تربیت نیروی انسانی شده که نتیجه آن در اختیار گذاشتن معلمان شایسته برای مناطق آموزش و پرورش است.

وی افزود: تحول در تشکیلات دانشگاه فرهنگیان یکی از مصوبات هیئت امنای دانشگاه است اما تا زمانی که به امضای رئیس‌جمهور نرسد نمی‌تواند توشه‌ای برای ما باشد.

بلاتکلیفی مدرسان دانشگاه فرهنگیان

مهر محمدی اظهار داشت: در حال حاضر مدرسان ما به لحاظ جایگاه استخدامی در نهاد دانشگاهی دچار بلاتکلیفی هستند که البته با مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان مجوز تطبیق وضعیت مدرسان را دریافت کردیم که براین اساس مدرسانی که دارای مدرک کارشناسی بودند تحت عنوان مربی و آنهایی که دارای مدرک دکتری هستند به عنوان هیئت علمی و تحت عنوان استادیار فعالیت خواهند کرد.

وجود 5 هزار کلاس قابل ادغام در کشور

به گزارش مهر، خسرو نظری رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش همچنین از وجود 5 هزار کلاس قابل ادغام در کشور خبر داد و گفت: خط قرمز ما باز نماندن دانش‌آموزان از تحصیل است

وی با بیان اینکه بخش پشتیبانی و اداری ما 63 درصد معلمان و 37 درصد کارکنان را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در بخش ساماندهی، عنصری که در شاکله آموزش و پرورش کمتر مورد توجه قرار گرفته، بحث برنامه‌ریزی است.

نظری ادامه داد:  از سال 83 تاکنون بحث شورای ستاد مورد غفلت واقع شده است که وزیر آموزش و پرورش دستور داده  و ما شورای برنامه‌ریزی را از ستاد تا سطح مدرسه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رئیس مرکز نیروی انسانی در ادامه تصریح کرد: در مجموع، 5 هزار و 165 کلاس قابل ادغام در مدارس کشور وجود دارد و در زمینه نقل و انتقالات نیز باید جلوی نقل و انتقال بی‌رویه بگیریم.

 

تعداد بازدید: 1781 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
خانم معلم
|    | 1393/10/20 - 20:15 |     0     0     |
نه، منظورشون اینه که از ترم 5 شروع خواهد شد برا ورودیای سال بعد، ولی ورودی 91 از ترم چهار میرن مدارس

دانشجو معلم
|    | 1393/6/4 - 04:17 |     0     0     |
با سلام
مهر ماه 93که ترم چهارم شروع می شه نه ترم پنجم.
با این حساب یعنی کارورزی از بهمن ماه که شروع ترم 5 است آغاز می شود . لطفاً اصلاح فرمائید .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی