RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:23   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21392صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 11:57
وجود 5100 کلاس قابل ادغام در مدارس کشور / سختگیری در نقل و انتقالات معلمان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید جلوی نقل و انتقالات غیر ضروری معلمان گرفته شود، گفت: البته در این راستا خط قرمز ساماندهی نیروهای انسانی، باز نماندن دانش آموزان از تحصیل است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید جلوی نقل و انتقالات غیر ضروری معلمان گرفته شود، گفت: البته در این راستا خط قرمز ساماندهی نیروهای انسانی، باز نماندن دانش آموزان از تحصیل است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نظری در میزگرد ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش در دو بخش آموزشی و اداری به تامین نیرو می پردازد گفت: تامین نیروی انسانی در بخش آموزشی شاخص هایی نظیر تراکم دانش آموز، جدول ساعات درسی و درجه بندی پست های سازمانی را دربر می گیرد.

وی افزود: در بخش اداری نیز مدیران، روسای ادارات و کارکنان بر اساس پست های سازمانی، ساختار سازمانی و حجم فعالیت ها سازماندهی می شوند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 63 درصد از نیروی انسانی در آموزش و پرورش معلم و 37 درصد غیر معلم هستند، گفت: این نسبت در دنیا متفاوت است. توزیع نیروی انسانی در بخش غیر اداری در دنیا 15 تا 20 درصد و در بخش غیر اداری 80 تا 85 درصد است.

نظری ادامه داد: برنامه ریزی در خصوص ساماندهی نیرویهای انسانی معمولا مورد غفلت واقع شده بود، البته از سال 70 تا 83 توجه به برنامه ریزی را داشتیم اما از سال 83 تا کنون این موضوع مورد غفلت بود. ما در این دولت با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش این امر را با توجه جدی به شورای برنامه ریزی مورد بررسی دقیق قرار دادیم و فعالیت های جدیدی را تنظیم کردیم.

وی در ادامه خطاب به روسای آموزش و پرورش مناطق کشور گفت: از مدیران مدارس بخواهید تا به عنوان یک فعالیت جدید برای یک سال مدرسه خود برنامه ریزی کنند. این برنامه ریزی باید متناسب با تقویم آموزشی باشد. متاسفانه بسیاری مدیران آموزشگاهی از برنامه ریزی غافل هستند و اهمیتی به آن نمی دهند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به پایش و ارزشیابی عملکرد مناطق آموزش و پرورش کشور، گفت: به منظور کنترل و نظارت برنامه ها با دو رویکرد نظارت میدانی و طراحی یک سامانه این امر را اجرایی می کنیم. بر این اساس گروه های نظارتی از 15 تا 20 شهریور ماه به شهرستان ها اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به بیان راهکارهای موجود برای ساماندهی نیروهای انسانی از جمله به کارگیری بازنشستگان برای تدریس، تاخیر در بازنشستگی برخی فرهنگیان در صورت نیاز منطقه، ادغام برخی مدارس و کلاس ها اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 5165 کلاس قابل ادغام در مدارس وجود دارد که اگر امکان این امر وجود داشته باشد باید انجام شود.

وی تاکید کرد: باید امسال جلوی نقل و انتقالات غیر ضروری گرفته شود. ما نهایت سخت گیری در نقل و انتقالات را باید بکار بگیریم البته خط قرمز ساماندهی نیروی انسانی، بازنماندن دانش آموزان از تحصیل است.

تعداد بازدید: 733 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
زهرا
|    | 1393/6/4 - 22:01 |     0     0     |
باسلام حضورشما همکارگرامی.درنقل و انتقالات سال 93اتفاقا جلوی نقل و انتقالات ضروری گرفته شد.ماجمعی معلم هرروزازتبریزبه شبستربرای خدمت دوسال رفت و آمدکرده ایم کلی هم بابرخورد نامناسب وبدرفتاری همکاران و مسئولان شبسترمواجه بوده ایم امابااعتراضات مکرر مااداره کل تبریزبی توجهی می کننددر حالی که تحصیلات ما کارشناسی ارشد هست از حقوق ناچیزخود هرماه 400هزارتومان هزینه رفت و آمد می کنیم چون شبستروشهرحساب می کنندهزینه کمترتوسعه یافته هم به ما تعلق نمی گیرد.لطفابه قانونگذاران شریف و تلاشگر تان که کلی هم مدعی خدمت صادقانه هستندبفرماییدماهیچ امکاناتی نمی خوایم حداقل با انتقال مابه تبریز موافقت کنند که تبریزبیشترمدارس در طول سال تحصیلی باکمبود معلم روبرو می شود فوق لیسانس هارابه خاطر تحصیلات کم مسئولان سعی می کنند از تبریزدور نگه دارند.توراخدا اجازه ندهید حق ماراضایع کنند.باتشکر

ناشناس
|    | 1393/6/4 - 17:44 |     1     0     |
شما که دارید ساختار سازمانی آموزش و پرورش ایران را با سایر کشورها مقایسه میکنید، خواهشا حقوق معلمان را نیز مقایسه کنید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی