شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21394صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 12:59
توزیع کتب دبستانی‌ها از 10 شهریور در سراسر کشور
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه امسال 11 عنوان کتاب جدید التالیف در پایه هشتم و چهار عنوان کتاب جدید التالیف در پایه چهارم تولید شده است از توزیع کتب مقطع ابتدایی از 10 شهریور ماه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در میزگرد آموزش و پرورش در تراز سند تحول بنیادین که در سومین روز از سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور برگزار شد، با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابداع کننده واژگان جدید در نظام آموزشی ماست و برخی واژه ها را خلق کرده است که باید به آنها توجه اساسی نشان داد گفت: یکی از این کلید واژه های اساسی «هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت» است.

وی افزود: دستیابی به عواملی از حیات طیبه به عنوان هدف غایی نظام تعلیم و تربیت مورد اشاره قرار گرفته است، در همین راستا باید نخست زوایای مختلف و مراحل تکوینی حیات طیبه روشن شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد دستیابی به این هدف غایی شکوفایی فطرت است، گفت: تعریف عملیاتی کردن از شکوفایی این فطرت باید مورد توجه قرار بگیرد، این شکوفایی در پنج مفهوم تعلق و تفکر، ایمان، عمل، علم و اخلاق و برنامه درس ملی ترجمه شده است.

وی افزود: باید نقشه راهی ترسیم کنیم که مسیر راه را به روشنی برای ما مشخص کند تا بدانیم با چه سرعت و چه شتابی باید امور را سامان دهیم. در حال حاضر برخی اجزای تحول نقشه راه تدوین شده است البته همه جا متوازن پیش نرفته ایم.

محمدیان با بیان اینکه به عنوان مثال در حوزه ساماندهی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده است اظهار کرد: امیدوارم ثمرات راه اندازی این دانشگاه از دو سال آینده به بار بنشیند. همچنین برنامه درس ملی نیز در راستای تحقق اهداف سند تحول تدوین شده است اما در برخی موارد چون توسعه تجهیزات، تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش کمی عقب هستیم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش به روند اجرای برنامه درس ملی اشاره و عنوان کرد: تولید محتوای پایه اول، دوم و سوم بر اساس مصوبه شورای عالی در سال های گذشته انجام شد برای امسال نیز تولید محتوای پایه های چهارم و هشتم را انجام دادیم.

محمدیان ادامه داد: از سوی دیگر تاکید ما بر تنوع رسانه آموزشی است. در کنار تولید کتاب، اجزای دیگر بسته آموزشی چون کتاب های الکترونیک و پویا، تولیدات چند رسانه ای را دنبال کردیم. برخی از این محتواها به صورت بر خط بر روی شبکه ملی رشد قرار داده شد و برخی به صورت غیر برخط و آفلاین بارگذاری شده و قابل دریافت است.

وی با اشاره به تولید 11 عنوان کتاب جدید در پایه هشتم و چهار عنوان کتاب جدید در پایه چهارم اظهار کرد: نوسازی کتب عربی، انگلیسی، کار و فناوری و آداب و مهارت های زندگی در مقطع متوسطه در سال آینده دنبال می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه از توزیع کتب درسی مقطع ابتدایی از 10 شهریور ماه خبر داد و از روسای آموزش و پرورش مناطق کشور خواست تا حتما به دوره های کارآموزی ترتیب داده شده برای کتب جدید التالیف سرکشی کنند تا شاهد مشکلاتی در این خصوص نباشیم.

تعداد بازدید: 624 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی