RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 22:45   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 21401صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 5 شهریور 1393 - 10:51
وام 112 هزار میلیاردی بانکها به خودشان!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون نظارتی بانک مرکزی در نشست خبری اعلام کرد: بانکها به شرکتهای زیرمجموعه خودشان ۱۱۲ هزار میلیارد ریال وام داده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید تهرانفر با بیان اینکه بانکها ۲۴۵ هزار میلیارد ریال در خرید سهام شرکتها سرمایه گذاری کرده اند، گفت: کل حقوق صاحبان سهام بانکها نیز ۶۹۷ هزار میلیاد ریال بوده است. تهرانفر، کل دارایی های بانکها را ۱۰ هزار و ۶۶۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تا پایان تیرماه دارایی های ثابت بانکها ۴۹۹ هزار میلیارد ریال محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴ بانک و مؤسسه اعتباری دارای مجوز در کشور فعالیت می کنند ، گفت: سپرده های قرض الحسنه نزد بانکها تا آخر تیرماه ۲۹۹ هزار میلیارد ریال و تسهیلات اعطایی قرض الحسنه ۲۶۳ هزار میلیارد ریال بوده است. وی با معرفی شاخص کفایت سرمایه بعنوان شاخصی که بانکها را در مقابل بحرانها محافظت می کند ، گفت: عدد استاندارد و جهانی شاخص کفایت و سرمایه ۸ درصد است اما متوسط شاخص کفایت سرمایه در ایران ۴ و شش دهم درصد بوده که این رقم برای بانکهای دولتی ۵ و نه دهم درصد و برای بانکهای خصوصی ۸ و چهار دهم درصد است.

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر بانکها ۲۰ هزار و ۲۶۲ شعبه در سراسر کشور دارند که جمع سپرده های آنها تا پایان تیرماه هفت هزار و ۱۴۳ هزار میلیارد ریال و مانده کل تسهیلات نیز ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است. وی افزود: فضای حاکم بر فعالیت بانکها غبارآلود است و به نظر می رسد آنچه به عنوان تخطی بانکها عنوان می شود بیش از واقعیت است و بانک مرکزی تلاش می کند در جهت بهبود نگاهها به نظام بانکی از یکسو و بانکها نسبت به یکدیگر گامهایی بردارد.

تهرانفر ضمن هشدار مجدد به مؤسسات غیرمجاز پولی گفت: در حال حاضر سامانه بانک مرکزی بطور روزآمدی مؤسسات مجاز و غیرمجاز پولی را به مردم معرفی می کند ، ضمن آنکه بانک مرکزی با همکار نیروی انتظامی و قوه قضاییه تلاش ویژه ای در برخورد با مؤسسات غیرمجاز دارد. وی افزود: در حال حاضر پرونده شش بانک در هیئت انتظامی بانکها در مورد تخلفاتی که انجام داده اند در حال رسیدگی است و بانکها بدانند در صورت هر گونه تخلف جزای سنگینی خواهد پرداخت.

تهرانفر گفت: تعاونیهای اعتباری آزاد دیگر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیستند و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همکاری خوبی در این زمینه با بانک مرکزی داشته است.

۲۰۰ هزار حساب بانکی دولتی متمرکز می شوند
دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد: با راه اندازی سامانه نسیم به زودی ۲۰۰ هزار حساب بانکی دولتی که در کشور وجود دارد، به صورت متمرکز مدیریت می شود. محمود احمدی افزود: در گام اول قرار است حساب های مربوط به گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق سامانه نسیم رصد شود و به تدریج کل حسابهای دولتی از نظر دریافت و پرداخت در سامانه نسیم نظارت و کنترل خواهد شد.

وی در ادامه گفت : با تکمیل کنترل حساب های دولتی در سامانه نسیم این امکان به وجود می آید که پرداختهای مردم به حسابهای دولتی نظیر عوارض خروج از کشور، پرداخت بهای سوخت و دیگر موارد از طریق بانکداری الکترونیک انجام گیرد. دبیرکل بانک مرکزی از زیرساخت های جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مانند سامانه سپاس و سامانه چکاوک خبر داد و گفت: روند بانکداری الکترونیک در کشور با ایجاد این زیرساختها با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی هم گفت : کار یکسان سازی و استانداردسازی چک ها آغاز شده است و به زودی چکها با فرم و اندازه یکسان و یک شکل اما با نام بانک صادرکننده در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

 

تعداد بازدید: 661 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
لیلا
|    | 1393/6/5 - 16:51 |     0     0     |
برای 5 میلیون وام بیشتر از 3 میلیون میانگین بیش از 7 ماه داشتیم که هنوز نتوانستیم وام بگیریم واقعا بانکها ی مخصوصا دولتی برای خودشان کار میکنند و توجهی به مشکلات مردم ندارند و مردم برایشان اهمیتی ندارند .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی