RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21414صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 4 شهریور 1393 - 23:50
3 درس جدی با طعم طنز برای رهبران کسب و کار
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

به قول یکی از بزرگان، «اگر بتوانید مردم را بخندانید می‌توانید توجه آن‌ها را برای گوش کردن جلب کنید. وقتی آن‌ها خوب خندیدند بیشتر ممکن است که به موعظه و چیزهایی که ما می‌خواهیم بگوییم گوش دهند.»  اهمیت  طنز و شوخ‌طبعی در پیشبرد اهداف تا بدان جاست که حتی شاعران و نویسندگان بزرگ هم برای انتقال پیام خود، رو به طنز آورده و با درک تأثیر شوخ‌طبعی در انتقال پیام، دست به دامن طنز شده‌اند. با افزودن طنز به آموزش و نیز محیط خشک تجارت و البته با رعایت حد و حدود، می‌توان فشارهای اجتماعی و روانی  در محیط کار را مهار کرده و شادابی و تحرک و رنگ تازه ای به دنیای  کسب و کار بخشید. به این ترتیب کارکنان در فرآیند یادگیری و اجتماعی شدن، احساس شادی و لذت می کنند و سازمان به شادی بهره‌ور دست می‌یابد.

ایجاد محیط شاد و مثبت در سازمان علاوه بر پیشگیری از  بروز رفتارهای غیر قابل قبول، ابزار موثری برای برخورد آسان و تاثیرگذار با بعضی از مسائل در سازمان است.

با این مقدمه، در اینجا سه نقل‌قول طنزآلود و  درس های آن برای دنیای رهبری کسب و کار را آورده‌ام:

1.      ایزاک آسیموف: افرادی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند رنجش بزرگی برای ما که همه چیز را واقعاً می‌دانیم، هستند.3 درس جدی با طعم طنز برای رهبران کسب و کار

افتادن در دام قلمرو آسایش و تله‌ی دانایی باعث می‌شود که چشم های فرصت یاب کم سو شود و بسیاری از فرصت ها دیده نشوند. همواره پذیرای یادگیری باشیم، کتاب ها و مقالات مختلف در حوزه کسب و کار را مطالعه کنیم، در دوره ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی شرکت کنیم. توسعه و ارتقای مهارت های حرفه‌ای یک مسیر بی پایان است و همواره چیز جدیدی برای آموختن وجود دارد. همیشه به یاد داشته باشیم که همه چیز را همگان دانند. مرز باریکی میان اعتماد به نفس و غرور و دودلی و اکتشاف وجود دارد. دانستن حدود خود، عنصری ضروری و اساسی برای  رهبری کسب و کار است. اعتمادبه‌نفس بیش از حد اگر تاثیر خوبی بر افراد بگذارد می‌تواند منجر به رضایت از خود شود.

2.        آلبرت هوبارد: زندگی را خیلی جدی نگیرید زیرا امکان ندارد که از آن زنده خارج شوید.

هرمان هسه برنده جایزه نوبل ادبیات می‌گوید: «تمامی ذرات زند‌گی د‌ر وجود‌ من است. روزی خواهد‌ رسید‌ که موقعیت بهتری خواهم د‌اشت. روزی خواهد‌ رسید‌ که چگونه خند‌ید‌ن را نیز خواهم آموخت.» در حقیقت هرمان هسه، اشاره‌‌ای لطیف و طنزآلود به این نکته دارد که  د‌ر هیچ جایگاهی و برای هیچ‌کس، امنیت وجود‌ ند‌ارد‌، پس باید خوب کار کنیم‌، اختیار عمل را د‌ر د‌ست بگیریم‌ و هرگز چگونه خند‌ید‌ن را فرموش نکنیم‌؛ حتی اگر وضعیت‌مان  چند‌ان رضایت‌بخش نباشد. هنگامی که استرس ایجاد می‌شود و شوخ طبعی شما پایان می‌یابد، فقط یک چیز را به یاد داشته باشید:  می‌توانست بدتر از این باشد. همیشه، داشتن حس شوخ طبعی به دو دلیل خوب است، اول، به دیگر افراد می‌گوید که شما کسی هستید که تحت فشار عصبی قرار نمی‌گیرید. دوم اینکه ، زمانی که  در موقعیت‌های استرس‌زا به دنبال طنز و شوخ‌طبعی هستیم، به تدریج ذهن‌مان، ارتباطی جالب میان استرس و  شوخ‌طبعی پیدا می‌کند. به عبارتی استرس در ذهن شما تداعی‌کننده‌ی شوخی و خنده خواهد بود.

3.رون وایت: من معتقدم که اگر زندگی به شما لیمو (تلخی و رنج و غم) داد باید با آن شربت لیمو  درست کنید و سعی کنید کسی را پیدا کنید که زندگی به او غذا (سعادت و خوشبختی مادی) داده است و باهم یک میهمانی باشکوه برگزار کنید.

معنای جمله رون رایت این است که اگر زندگی به شما رنج و غم  داد، در برابر آن صبر و تحمل کنید. دنیا را ناراضیان مثبت می‌سازند. انسان هایی که از دل تهدید، فرصت می‌سازند.  آن ها می‌دانند که بدون داشتن مهارتهای درست و اراده محکم برای رسیدن به اهداف خود، به هیچ چیز " فوق‌العاده‌تری" از " معمول" دست نخواهند یافت.

منبع:


http://www.entrepreneur.com/article/236547

ترجمه:پرویز درگی

تعداد بازدید: 1109 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی