RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:13   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21416صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 5 شهریور 1393 - 15:14
ما درخواست سلاح کردیم و ایران اولین کشوری بود که برای ما سلاح فراهم کرد.
بارزانی: از ایران سلاح و مهمات دریافت کرده‌ایم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 بارزانی: از ایران سلاح و مهمات دریافت کرده‌ایم بارزانی: از ایران سلاح و مهمات دریافت کرده‌ایم

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز سه‌شنبه چهارم شهریور از تحویل سلاح و مهمات توسط جمهوری اسلامی ایران به نیروهای اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسعود بارزانی که در یک نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران در اربیل سخن می‌گفت اظهار داشت که «ما درخواست سلاح کردیم و ایران اولین کشوری بود که برای ما سلاح فراهم کرد.»

خبرگزاری آلمان هم گزارش می‌دهد که آقای بارزانی در ادامه این نشست خبر گفته‌است که «رسیدن این سلاح‌ها [به دست ما] توان نبرد نیروهای کُرد را بالا برد.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که از روز یک‌شنبه دوم شهریور وارد عراق شده‌است روز سه‌شنبه به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق سفر کرد تا با مقامات این منطقه دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای ظریف در نشست خبری مشترک روز سه‌شنبه خود با مسعود بارزانی بار دیگر تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی در عراق ندارد ولی آماده کمک به عراق و کردستان است.»

هم‌چنین به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر خارجه ایران در این کنفرانس خبری خواستار «توسعه و تعمیق بیش‌تر همکاری‌ها و استفاده از فرصت‌های موجود با عراق و اقلیم کردستان» شده‌است.

وی هم‌چنین گفته‌است: «مبارزه با تروریسم تا شکست قطعی آن باید به شکلی همه‌جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مسئولیت خود را نسبت به رفع این نگرانی و تهدید مشترک به بهترین نحو ایفا کنند.»

محمدجواد ظریف در آغاز سفر خود به عراق نیز حضور سربازان ایرانی در خاک عراق را تکذیب کرد اما در عین حال، تاکید کرد که جمهوری اسلامی «با تمام قوا» از نخست‌وزیری حیدر العبادی حمایت می‌کند.

در همین حال عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، روز دوشنبه خبر داد که جمهوری اسلامی «علاوه بر ارائه مشاوره»، نیروهای کردستان عراق را «ساماندهی» نیز کرده‌است.

وی هم‌چنین افزود که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در سخنانش با اشاره به «امکان سقوط شهرهای کربلا و نجف» گفته‌است که «این شهرها خط قرمز ما است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد هیچ محدودیتی در عملیات وجود نخواهد داشت.»

پیشروی سریع نیروهای دولت خودخوانده اسلامی در عراق و سوریه که از حدود دو ماه و نیم پیش آغاز شده نگرانی‌های زیادی را در منطقه و خارج از آن در پی داشته‌است.

پیروزی نیروهای «دولت اسلامی» در برخی جبهه‌ها علیه نیروهای کردستان عراق، بر این نگرانی‌ها افزود و باعث شد تا آمریکا و برخی کشورهای دیگر به ارسال سلاح به گروه پیشمرگ‌ها اقدام کنند و آمریکا حملاتی هوایی را نیز علیه مواضع «دولت اسلامی» ترتیب دهد.

تکذیب تصرف دوباره سد موصل توسط «دولت اسلامی»

روز سه‌شنبه برخی گزارش‌ها در مورد «تصرف دوباره» سد موصل از سوی نیروهای دولت خودخوانده اسلامی نیز منتشر شده‌بود که مسعود بارزانی در نشست خبری مشترک خود این گزارش‌ها را تکذیب کرده و گفت که «سد موصل تحت کنترل مؤثر پیشمرگ‌ها قرار دارد.»

نیروهای پیشمرگ کرد موفق شدند روز ۲۶ مرداد سد موصل را که بزرگ‌ترین سد عراق است از کنترل نیروهای «دولت اسلامی» خارج کنند.

تعداد بازدید: 635 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی