چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21426صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 6 شهریور 1393 - 02:42
اتحاد ۷ کشور غربی با آمریکا برای مسلح کردن کردها در برابر «دولت اسلامی»
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر دفاع آمریکا از پیوستن ۷ کشور غربی به ایالات متحده آمریکا برای مسلح کردن کردهای عراق در نبرد با دولت اسلامی(داعش) در شمال عراق خبر داد.

چاگ هیگل، روز سه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کانادا، آلبانی، انگلیس و کرواسی، فرانسه، ایتالیا و دانمارک با ارائه فوری امکانات و تجهیزات نظامی به کردهای عراق موافقت کرده‌اند.

دولت اسلامی از خرداد ماه گذشته، مناطق وسیعی از شمال و غرب عراق را تصرف کرده است. این گروه حدود یک ماه پیش، پیشمرگه‌های کرد را از مواضع دفاعی خود تا حومه اربیل عقب راند. ایالات متحده به دنبال تصرف سد بزرگ موصل و آواره شدن دهها هزار ایزدی شهر سنجار توسط دولت اسلامی و احتمال حمله این گروه به اربیل، جایی که مستشاران نظامی آمریکایی در آنجا حضور دارند، اقدام به چندین رشته حمله هوایی به مواضع و خودروهای دولت اسلامی کرد.

با کمک حملات هوایی ارتش ایالات متحده، کردهای عراق موفق شدند سد موصل را از شبه نظامیان دولت اسلامی پس بگیرند. در تلافی این عملیات ارتش آمریکا، دولت اسلامی یک خبرنگار آمریکایی را که در اسارت خود داشت، به قتل رساند.

دولت ایالات متحده بارها اعلام کرده است که برای برخورد با شبه نظامیان دولت اسلامی، سربازان خود را به عراق روانه نمی‌کند اما به نیروهای عراقی و کرد که در مقابل دولت اسلامی می‌جنگند، کمک خواهد کرد.

حال، وزیر دفاع آمریکا از پیوستن ۷ کشور غربی به آمریکا برای تجهیز کردها خبر داده است. به گفته آقای هیگل، این کمک‌ها هم اکنون شروع شده و او امیدوار است کشورهای بیشتری به این جمع بپیوندند. 

تعداد بازدید: 854 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی