صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21427صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیپنجشنبه، 6 شهریور 1393 - 14:43
اعترافات تکان دهنده سرکرده داعش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

یک عضوگروه تروریستی تکفیری داعش و سرکرده گروهک«لواء فجر الاسلام» در جدید ترین اعترافات خود هدف از حمله اخیر به شهرک عرسال لبنان را تشکیل امارت در این کشور و ازبین بردن طایفه شیعه اعلام کرده است.
صراط: عماد جمعه دراین اعترافات که ابتدا شبکه LBC لبنان آن را منتشر و سپس در برخی رسانه های لبنانی دیگر از جمله شماره روز سه شنبه روزنامه السفیر منتشر شد، خاطرنشان کرده است که برنامه ریزی شده بود تا همزمان با حمله گسترده به عرسال و روستاهای اطراف ، « گروه های خفته در شمال لبنان» به حرکت در آمده و سپس « امارت لبنان» اعلام شود.

عماد جمعه یازدهم مرداد ماه گذشته دریک ایست و بازرسی ارتش لبنان در ارتفاعات شهرک عرسال بازداشت شد وساعاتی بعداز آن حمله گسترده گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره به این شهرک آغاز و درهمان ابتدا بیش از 40 نیروی نظامی و امنیتی لبنان را ربودند.

غائله عرسال بعداز 5 روز و عقب نشینی این گروه ها با بردن حدود 36 نیروی ربوده شده ارتش و امنیتی خود ، بطور نسبی فروکش کرد اما همچنان خطر حمله مجدد و سنگین تر وجود دارد.
ابتدا گفته شد که علت حمله بازداشت سرکرده گروهک لواء فجر الاسلام بوده اما ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان این گمانه زنی را رد و به استناد اعترافات عماد جمعه گفت که این حمله از قبل برنامه ریزی شده بود.

براساس این گزارش عماد جمعه در اعترافات خود در مقابل بازجویان ارتش لبنان که امروز رسانه های لبنانی منتشر کرده اند، برنامه ریزی برای حمله را تایید کرده و گفته است که « ابومالک السوری» سرکرده گروه جبهه النصره در القلمون سوریه و 29 گروه همدست با آن قبل از بازداشت من بر حمله مشترک به عرسال توافق کرده بودند تا از آن بتوانند به پایگاهی برای حمله به ارتش و روستاها و شهرک های شیعه نشین منطقه استفاده کنند.

وی افزود: هدف از این حمله همچنین ایجاد یک منطقه بزرگ برای درگیری بود که از القلمون سوریه تا بقاع لبنان و سپس تا شمال لبنان وسعت داشت و سرانجام قرار بود در این منطقه امارت لبنان اعلام و شیخ « سراج الدین زریقات» به عنوان امیر منطقه معرفی شود.

شیخ زریقات از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام و از طراحان و مجریان اصلی حمله تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده به سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بیروت است که اکنون فراری می باشد.

به نظر می رسد که بازداشت عماد جمعه به دلیل داشتن اطلاعات دقیق و اسناد برنامه عملیات موجب شد تا سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری عملیات خود را 3 روز زودتر از تاریخ برنامه ریزی شده و بطور شتابزده شروع کنند.

عماد جمعه همچنین فاش کرد که گروه ها و گروهک های حمله کننده به شهرک عرسال « میثاقی» را در باره برخورد با روستاها و شهرک های شیعه و مسیحی نشین و ارتش لبنان بعداز اجرای عملیات امضا کرده بودند.

براساس این میثاق ، « شیعیان و حزب الله هدف اول بوده و باید تعداد زیادی از مردان و زنان به اسارت گرفته و هر شخص بالای 15 سال که به نظر می رسد وابسته به مقاومت است، کشته شود».

در این میثاق آمده است که « هر شخص که درخانه ها بماند در امان خواهد بود اما اگر مرتبط با حزب الله باشد بدون استثناء باید کشته شوند و در مرحله دوم از مردم مسیحی و سایر طوایف که هنگام حمله از خانه هایشان خارج نشده اند ، تحقیقات شروع و درباره برخورد با آنها و اخراجشان از منطقه تصمیم گیری شود».

براساس این میثاق ، « باید تعداد زیادی از نظامیان ارتش بویژه افسران به اسارت گرفته شوند و هر کس به نظر رسید با مقاومت مرتبط است، کشته شود».

تعداد بازدید: 1048 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING