جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21429صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 6 شهریور 1393 - 11:47
برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و شرکتی ها همچنان لاینحل
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه مهلت آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی مهر به پایان می رسد، گفت: برگزاری آزمون استخدامی همچنان به عنوان یک مشکل حل نشدنی بین معاونت ریاست جمهوری و آموزش وپرورش باقی مانده است.

زهره طبیب زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، در پاسخ به این پرسش که مجلس به کلیات طرح دو فوریتی استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق التدریس رأی نداد در چنین شرایطی نیروها که حدود ۴۳ هزار نفر بوده و منتظر برگزاری آزمون استخدامی هستند، چه می شود؟ اظهار داشت: سال ۹۱ طبق قانون سال ۹۱ در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی آموزش و پرورش موظف شد تا طی مدت آزمونی را برگزار کرده و مربیان پیش درستانی نیروهای خرید خدمتی و شرکتی، حق التدریس ها و افراد فنی و حرفه ای را با رعایت ۴ شرط اصلی جنسیت، مدرک تحصیلی، منطقه مورد نیاز و سابقه همکاری با آموزش و پرورش استخدام کند.

وی افزود: مهلت این قانون که در مهر سال ۹۱ مصوب شده بود مهر امسال به پایان می رسد اما همان طور که شاهدیم معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام کرده است که آموزش و پرورش در سالیان گذشته را جذب کرده و دیگر ظرفیتی برای جذب نیروی جدید ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که هم اکنون موضوع استخدام این افراد به عنوان مشکلی میان معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و آموزش و پرورش برقرار است، گفت: شاهد بودیم که آموزش و پرورش اعلام کرد که در مرداد آزمون استخدامی برگزار می شود اما معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری با این موضوع مخالفت کرد و ردیف استخدامی لازم صادر نشد و آزمون استخدام لغو شد.

طبیب زاده افزود: نمایندگان مجلس برای حل این مشکل پیشنهاد دادند که آموزش و پرورش هم اکنون بسیاری از نیازهای خود را از طریق حق التدریس به معلمان موجود و فراخوان بازنشستگان برای ادامه همکاری حل می کند در حالی که این وزارتخانه می تواند برای جبران کمبود حق التدریسی که به معلمان خود پرداخت می کند یا می خواهد آموزگاران در آستانه بازنشستگی را به همراهی دعوت کند از نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به صورت حق التدریس استفاده کند.

وی بیان کرد: کلیات این طرح دو فوریتی به دلیل بار مالی که همراه داشت مورد تأیید نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هم اکنون اموزش و پرورش ۵۰ هزار نیروی مزاد دارد که عمدتاً در شهرهای بزرگ ساکن هستند و در شهرههای کوچک با کمبود نیرو مواجهند این موضوع ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش را دچار مشکل کرده است بنابراین آموزش و پرورش باید نیروهای مازاد بر نیاز را از طرق مختلف مانند انتقاد آن ها به سایر وزارتخانه ها و راهکارهای دیگر ساماندهی کند و پس از آن با شناسایی نیازهای موجود خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی مربیانی پیش دبستانی و نیروهای شرکتی کند.

تعداد بازدید: 957 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی