RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21431صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 5 شهریور 1393 - 22:47
وزیر آموزش و پرورش: دست نزنید
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سخنرانی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور با حاشیه هایی همراه بود.
آفتاب: سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور با سخنرانی فانی و قرائت بیانیه به کار خود پایان داد و حاضران گاهی با تشویق وزیر به ابراز احساسات می پرداختند.

فانی در بخشی از سخنان خود خطاب به روسای آموزش و پرورش گفت که از توان و ظرفیت خانم ها در بخش های مختلف مدیریتی اعم از ادارات و مدارس استفاده کنند و حاضران با دست زدن صحبت های وزیر را تایید کردند و سپس همهمه ای در سالن به راه افتاد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در این هنگام گفت: دست نزنید، اجرا کنید.

یکی دیگر از مطالب وزیر که با تشویق روبرو شد، موضوع اجرای دوره آموزشی روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در قالب برگزاری کارگاه آموزشی بود که فانی از مسوولان حاضر درخواست کرد برای این دوره آموزشی برنامه ریزی کنند تا مسوولان وزارتخانه آن را اجرا کنند.

* بهترین نماز وزیر آموزش و پرورش

فانی به روسای حاضر تاکید کرد که به برگزاری نماز جماعت اهتمام داشته باشند و گفت: اقامه نماز یک واجب شرعی برای روسای آموزش و پرورش است و از خودتان شروع کنید و مدیر و معلمان مدرسه در جماعت دانش آموزان شرکت کنند.

وی با بیان این که نه شعار بدهید و نه سخنرانی کنید، افزود: بهترین نماز در عمرم، نمازی بود که 20 سال پیش در نماز جماعت دانش آموزان یک مجتمع شبانه روزی و پشت سر یک دانش آموز سال دوم راهنمایی خواندم.

پس از پایان سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، مجری برنامه شعری را قرائت کرد که یکی از حاضران، فی المجلس در وصف نماز وزیر سروده بود.

* سرکشی پرورشی هم داشته باشید

فانی با تاکید بر به روز کردن اطلاعات مشاوران و مربیان به سرکشی ها و بازرسی ها اشاره کرد و گفت: روسای آموزش و پرورش برای سرکشی و بازرسی به مدارس می روند ولی سرکشی پرورشی هم بکنید و بحث های تربیتی را در بازدیدهای خود مدنظر قرار دهید.

 برخی به شوراهای دانش آموزی اعتقادی ندارند

وی همچنین خواستار تقویت شوراهای دانش آموزی شد و گفت: برخی از روسای مدارس اعتقادی به این شورا ندارند در حالی که اگر به دنبال مهارت های مسوولیت پذیری و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به جامعه هستیم، باید بدانیم یکی از راه های آن شوراهای دانش آموزی است که بچه ها یاد می گیرند چگونه حرف بزنند، پیشنهاد بدهند و یا انتقاد کنند.

* کهنه معلمی به نام فانی

هنگامی که وزیر آموزش و پرورش به معنای یادگیری اشاره کرد و گفت:یادگیری زمانی اتفاق می افتد که منجر به تغییر رفتار شود یکی از حاضران سوال کرداین تغییر رفتار در جنبه مثبت است یا منفی؟ که فانی گفت :تربیت یعنی فراهم نمودن ایجاد رفتار نسبتا پایدار در متربی و این حاضر جوابی وزیر، تشویق شرکت کنندگان را به دنبال داشت.

فانی به دنبال این تشویق گفت: 45 سال است که من معلم هستم؛ من کهنه معلمم.

وی اضافه کرد: یکی از مسوولان به من گفت: زمانی که تو مدیرکل استان بودی آنقدر سن من کم بود که به سیب زمینی می گفتم «دیب دمینی».

* اسیر کار دکوری نشویم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر رفتار گروهی گفت: متاسفانه در بعضی مقاطع در کارهای پرورشی اسیر کار دکوری و شکلی شدیم و با ارائه آمار و نمودار، اسیر کمیت شدیم ولی ما این ها را نمی خواهیم بلکه به دنبال یک رفتار مطلوب پایدار هستیم.

وی در ادامه خواستار کیفی شدن ارزشیابی ها شد و گفت: در گزارش هایی که از مدرسه به منطقه یا از منطقه به وزارتخانه می دهید، آب نبندید و واقعیت را هر چه که هست بیان کنید و دولت راستگویان یعنی این.

* دیگر بی سواد تولید نخواهیم کرد

فانی از انسداد مبانی بی سوادی به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش نام برد و گفت: از امسال حتی یک دانش آموز نباید خارج از مدرسه بماند و باید خانه به خانه دنبال کنیم و نگذاریم دانش آموزی در مدرسه ثبت نام نکند.

وی در ادامه گفت: از مهر 93 بی سواد تولید نخواهیم کرد که این جمله وزیر تشویق حاضران را به دنبال داشت.

* کار خیلی بد از نگاه وزیر

یکی از نکاتی که فانی به آن اشاره کرد، نحوه دریافت کمک های مردمی بود. وی در این زمینه گفت: مدیران مدرسه می خواهند کمک بگیرند و این خیلی بد است که موقع کارنامه دادن یا ثبت نام پول می خواهند. این خلاف قانون و خلاف اخلاق است.

وی از مدیران مدارس خواست تا در طول سال تحصیلی، کلاس به کلاس، اولیای دانش آموزان را دعوت کنند و با ارائه گزارشی از عملکرد خود و مشکلات موجود، مطمئن باشند که مردم کمک خواهند کرد.

* آقای فانی! دیگر حرف نزن

سخنان فانی هنوز به پایان نرسیده بود که اختلالی در سیستم صوتی سالن همایش به وجود آمد و در این زمان وزیر آموزش و پرورش گفت: این بلندگو هم می گوید آقای فانی! دیگر حرف نزن.

* طرح شهاب دنبال می شود

یکی دیگر از نکاتی که در سخنان وزیر آموزش و پرورش با استقبال حضار روبرو شد، اجرای طرح شهاب مربوط به شناسایی استعدادهای درخشان در داخل مدارس عادی بود.

فانی گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، مدارس استعدادهای درخشان را جمع کردند. چون معتقدند همه دانش آموزان با هم رشد می کنند.

وزیر کابینه دولت یازدهم افزود: در سه سال گذشته مدارس تیزهوشان راه اندازی شده و بسیاری از آنها تیزهوش نیستند ولی با تقویت طرح شهاب می توان درباره مدارس تصمیم گرفت و هرچه محیط مدرسه، طبیعی تر باشد، تعلیم و تربیت بهتر در آن شکل می گیرد.

وی درپایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا این نشست سه روزه یک عزم ملی را ایجاد کرده باشد که بتوان با کمبودها و کسری ها با امید به آینده و تدبیر و مدیریت جهادی، آموزش و پرورش را اداره کرد.

سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور از یکم شهریورماه در مرکز همایش های بین المللی رازی آغاز به کار کرده و عصر دیروز به کار خود پایان داد.

تعداد بازدید: 1966 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING