پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 16:14   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21432صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 6 شهریور 1393 - 14:48
آخرین قسط مطالبات بازنشستگان پرداخت شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آخرین قسط مطالبات بازنشستگان، شب گذشته به حساب آنها واریز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین شعبه تأمین اجتماعی در تهران افزود: مطالبات بازنشستگان از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده است.

وی گفت: ما با فشار به صندوق بازنشستگی این کار را انجام دادیم و علاوه بر آن، امسال بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند وام اضطراری 2 میلیون تومانی بگیرند.

ربیعی با بیان اینکه دو جلسه با وزیر راه و شهرسازی در مورد موضوع مسکن مستمری‌بگیران برگزار کرده است، افزود: این طرح با منابع بازنشستگان، منابع بانکی و منابعی که تأمین اجتماعی به عنوان سرمایه اولیه اختصاص می‌دهد ساخته می‌شود و بعد از آن صندوق مسکن کارگری را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روند الکترونیکی شدن تامین اجتماعی و سلامت آغاز شد، گفت: از امروز فرایند الکترونیکی شدن کارت سلامت و پرونده سلامت به صورت همزمان آغاز شد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از موارد نارضایتی مراجعان تأمین اجتماعی از ابلاغیه‌ها بود که باعث مراجعات مکرر مردم به شعبات ما می شد که با الکترونیکی شدن عملیات این کارها به راحتی انجام و با ارسال یک پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: از امروز پرونده‌ های دستی، جمع‌آوری و به صورت الکترونیکی می‌شود و با این اقدام سالیانه از 3 میلیون مراجعه به شعب تأمین اجتماعی جلوگیری می‌شود.

ربیعی افزود: تلاش می کنیم کار را از دفترچه ها به کارت های الکترونیکی و سپس به اثر انگشت ارتقاء دهیم تا پزشکان به راحتی در مطب با اثر انگشت به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن سوابق بیمه ‌ای و محاسبات آن برای بیمه شدگان گفت: با این اقدام می‌توانیم سالانه یک میلیون و 200 هزار بیمه شده را به این سیستم اضافه کنیم.

ربیعی با بیان اینکه هم اکنون 30 هزار متر مربع از املاک تأمین اجتماعی برای بایگانی پرونده ‌ها استفاده می شود، افزود: با الکترونیکی شدن کارها از این مقدار فضا می توانیم برای درمان یا سایر کارها استفاده کنیم.

 

تعداد بازدید: 806 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی