RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:27   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21452صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 8 شهریور 1393 - 14:37
90درصد از 12هزار دکل مخابراتی در تهران نا‌امن هستند!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

اخطار به 90 درصد دکل‌های مخابراتی موضوعی است که در جلسه اخیر شورای شهر تهران از آن خبر داده شده است. ...

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسنا، درشرایطی که اپراتورهای ارتباطی کشور از سختگیریهایی که در زمینه نصب تجهیزات مخابراتی صورت می‌گیرد گلایه‌های متعددی دارند، مسوولان شهری از نابسامانی‌های متعددی که در این حوزه وجود دارد خبر می دهند.

هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر این مساله بار دیگر مورد توجه قرار گرفته و این گونه عنوان شد که نصب غیرقانونی و بدون مجوز این دکل‌ها بدون در نظر گرفتن شاخص‌های ایمنی، زیست محیطی، بهداشتی و فنی در موارد متعدد مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشته و به همین دلیل مورد اعتراض و اخطار شرکت ارتباطات شهر قرار گرفته است.

بیش از 12 هزار دکل مخابراتی در یک شهر

بنا بر آنچه در این جلسه اعلام شده در شهر تهران بالغ بر 12 هزار دکل مخابراتی وجود دارد که از میان این دکل‌ها حدود 90 درصد آنها به دلایل مختلف اخطارهایی را دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر اگرچه نصب تجهیزات بدون پروانه خلاف قانون به شمار می‌رود اما با این حال تا کنون تنها در مواردی انگشت شمار تجهیزات بدون مجوز و غیر قانونی جمع آوری شده‌اند. این در حالی است که طی دو ماه گذشته حداقل در دو نوبت دکل‌های مخابراتی در پایتخت سقوط کرده‌اند که سقوط یکی از آنها منجر به فوت یکی از شهروندان شده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به حادثه اخیر سقوط دکل مخابراتی، گفت: شرکت‌های ارتباطی گاهی تصمیم می‌گیرند یک دکل را بدون تایید کمیسیون نصب کنند و دکلی که روز یکشنبه هفته گذشته سقوط کرد هم برابر مقررات و استاندارد نصب آن غیرمجاز بوده است.

معصومه آباد در هشتاد‌ و‌ نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد:‌ دو ماه پیش شاهد سقوط یکی از دکل‌ها در خیابان سنایی بودیم که به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم سقوط کرد و روز یکشنبه نیز دکلی سقوط کرد که نصب آن برابر مقررات نبوده است.

وی با بیان اینکه هر بار ما پرونده‌ای را بررسی می‌کنیم می‌بینیم شرکت‌های ارتباطی گاهی تصمیم می‌گیرند دکلی را بدون تایید کمیسیون نصب کنند، افزود: در سقوط دکل اخیر نیز دو بار اخطار داده شده بود که این دکل غیرمجاز است و باید تعیین تکلیف شود. اخطار به کمیسیون ماده 100 داده می‌شود اما مدیر کل این کمیسیون با بی‌اعتنایی می‌گوید نمی‌توان یک ساختمان را به دلیل اینکه دکل غیر مجاز دارد پلمپ کرد در صورتی که سقوط دکل موجب مرگ و اتفاقات ناگوار می‌شود.

آباد همچنین با بیان اینکه وجود دکل‌های این چنینی به ناحیه 6 گزارش شده بود گفت: اما مأموران گفتند هیچ دکلی در این ناحیه وجود ندارد یعنی دکلی 30 متری را ندیده بودند. این مسائل نشان می‌دهد که ما نسبت به مصوبات شورای بی‌اعتنا هستیم و در راستای سالم‌سازی محیط از نظر فنی و اجتماعی کار نمی‌کنیم.

رضا تقی‌پور - سخنگوی شورای شهر تهران - نیز با بیان اینکه من به نمایندگی از شورا در کمیسیون ساماندهی دکل‌ها حضور دارم گفت: آیین‌نامه‌ای برای تنظیم مقررات ارتباطات مربوط به دکل‌ها در نظر گرفته‌ایم تا برای تصویب به صحن شورا بیاید.

ضمانت اجرایی در ارتباط با دکل‌ها وجود ندارد

وی با بیان اینکه چون ضمانت اجرایی وجود ندارد، اخطارها به نتیجه نمی‌رسد گفت: نظارت صورت می‌گیرد و موارد تخلف به شرکت مربوطه و شهرداری منطقه ابلاغ می‌شود اما از آنجا کهآن‌ها مشمول کمیسیون ماده 100 نیستند اتفاقی رخ نمی‌دهد جز اینکه اخطارها ثبت شود و بعد از اینکه دکل سقوط کند نمی‌دانیم چکار باید بکنیم.

تعداد بازدید: 553 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING