RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 08:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21456صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیشنبه، 8 شهریور 1393 - 14:44
بازنشستگان و تماشای پاسکاری اضافه حقوق
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

در حالی که بهار به پایان رسید و دومین فصل سال آغاز شده است، هنوز خبری از دریافت حقوق معوقه مستمری بگیران نیست و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز افزایش نیافته...
در حالی که بهار به پایان رسید و دومین فصل سال آغاز شده است، هنوز خبری از دریافت حقوق معوقه مستمری بگیران نیست و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز افزایش نیافته. این در حالی است که بسیاری از ادارات و سازمان ها افزایش 25 درصدی حقوق را اعمال کرده اند امامسئولان سازمان تامین اجتماعی به نتیجه نرسیدن وعده های خود را به گردن هیات امنای سازمان تامین اجتماعی می اندازند و هیات امنا نیز از پرداخت این افزایش حقوق به دلیل تصویب نشدن کل بودجه سازمان امتناع می کند.


پاس کاری مدیران تامین اجتماعی و هیات امنا

پیش از این، وعده های پی در پی مسئولان حاکی از آن بود که امسال افزایش حقوق مستمری بگیران زودتر از سال های قبل اعمال می شود اما در روزهای پایانی خرداد ماه امسال بازهم افزایش حقوق بازنشسته ها به تعویق افتادو این بار بهانه مسئولان «بررسی نشدن بودجه» بود. این درحالی است که وزیر تعاون ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و برخی دیگر از مسئولان این سازمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان را پایان خرداد ماه اعلام کرده بودند. اما سه روز مانده به پایان خرداد ماه، سید حسن اعتمادزاده دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که «بررسی بودجه تامین اجتماعی هنوز به اتمام نرسیده و به احتمال زیاد بودجه سازمان تامین اجتماعی که بخشی از آن هم مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان است در روز 29 خرداد ماه تصویب می شود اما تا قبل از تصویب نهایی امکان پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران وجود ندارد.»

او در پاسخ به اینکه درصورت عدم بررسی نهایی بودجه آیا اعمال افزایش حقوق بازنشستگان به آخر خرداد می رسد یا خیر، نیزگفت: «بررسی بودجه زمانبر است و هنوز نیز به اتمام نرسیده و با توجه به اینکه اعمال حقوق باید از ابتدای هر ماه شروع شود به همین دلیل قطعا اعمال افزایش حقوق ها به پایان خرداد نمی رسد که البته باز

هم بستگی به صندوق تامین اجتماعی و توانایی آنها دارد. با توجه به اینکه مدارک بودجه تامین اجتماعی شنبه هفته گذشته به هیات امنا تحویل داده شده به همین دلیل هنوز بررسی آن به اتمام نرسیده است.» به این ترتیب آب پاکی روی دستان دومیلیون نفر بازنشسته

و هزاران نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی ریخته شد تا دیگر چشم به راه پرداخت زودهنگام وجهی نباشند که ماه ها در انتظار واریز آن بوده اند.

وعده مسئولان پیش از طی روند قانونی

ماجرا به همین جا ختم نشد. سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی که پیش از این بر پرداخت زودهنگام این وجه تاکید کرده بود این بار با وعده های جدید اعلام کرد که «جمع افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی(در ۴ ماه) به همراه حقوق تیر پرداخت می شود و حداقل حقوق برای بازنشستگان ۷۰۰ هزار تومان است.» این در حالی است که اجرایی شدن این امر منوط به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بوده و هیات امنا هنوز چنین مصوبه ای را اعلام نکرده اند.
 

مرتضوی: هیات امنا بهانه می آورد

به گفته مرتضوی «افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان 25 درصد و تعیین حداقل حقوق بازنشستگان که به صورت کامل حق بیمه پرداخت کرده و بازنشست شده اند به میزان 700 هزار تومان در فروردین سال جاری از سوی مدیریت سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت پیشنهاد شد و به تصویب هیات دولت رسیداما اجرایی شدن این امر منوط است به اینکه موضوع در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب نهایی رسیده و برای اجرا ابلاغ شود. این امر توسط هیات مدیره سازمان نیز عینا در بودجه سال 92 دیده شده و در دستور کار هیات امنای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.ولی به رغم تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری مستمر بنده هنوز این موضوع به تصویب نهایی هیات امنای سازمان نرسیده است.»


بودجه در مسیر قانونی پیش می رود

محمد اشرفی دبیر شورای عالی تامین اجتماعی در این باره می گوید: «با وجود تصویب افزایش مستمری سازمان های بیمه دولتی و غیر دولتی در سال 92 که به میزان 25 درصد در تمام سطوح به تصویب دولت و هیات دولت رسیده است اما سازمان تامین اجتماعی به بهانه عدم تصویب بودجه در هیات امنا، از پرداخت افزایش مستمری در سال 92 اجتناب کرده است و دلیل آن هم عدم تصویب کل بودجه سازمان اعلام می شود. مدیرعامل سازمان صراحتا اعلام کرده است که منابع ناشی از پیشنهاد افزایش از سازمان به دولت ابلاغ و مسیر قانونی آن طی شده است اما کماکان هیات امنای سازمان که در اصل هیات امنای صندوق های دولتی بوده از پرداخت افزایش مستمری های سال 92 خودداری می کند.»

منابع در سازمان موجود است

این در حالی است که به گفته او «روند بودجه در سازمان تامین اجتماعی مسیر قانونی خود را طی می کند.» او ادامه می دهد: «امور جاری سازمان با بودجه یک دوازدهم در حال انجام شدن است. هرسال به همین شکل بود اما امسال هیات امنا بودجه را بهانه کرده است.» او ادامه می دهد: «مدیرعامل، داشتن منابع در سازمان را تایید کرده و مراحل فرآیند پیشنهاد افزایش به واسطه ایشان و هیات مدیرعامل را قبل از سال به دولت اعلام کرده است و هیچ گونه نیازی به مصوبه هیات امنا ندارد. اما تاکنون با روش ها و سلیقه های متعدد که از سوی هیات امنا اعلام می شود از پرداخت این افزایش جلوگیری شده است. بخشنامه، دستورالعمل و سیستم مکانیزه آماده هستند اما هیات امنا از پرداخت این اضافه حقوق خودداری می کند.» اشرفی می گوید: «جمعیتی که مشمول دریافت این افزایش 25 درصدی در سال 92 هستند بالغ بر دو میلیون نفر هستند که با افزایش حق عایله،رقم زیادی می شود.امروز با توجه به موقعیت اقتصادی و با وجود تورم بیش از 25 درصدی و گرانی فزاینده که میوه شیرین تورم است،مستمری بگیران که بیش از 60 درصدشان حداقل دستمزد را می گیرند و قشر ضعیفی هستند دچار مشکل فراوان شده اند.»

منبع: تهران امروز

تعداد بازدید: 1129 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فیروزه
|    | 1393/7/1 - 10:05 |     0     0     |
پس کی اضافه حقوق هارو میدن


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی