RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 22:18   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21481صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 8 شهریور 1393 - 03:15
کسی را اجباری به ابتدایی نفرستادیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ معلمی بدون گذراندن دوره ضمن خدمت به پایه ششم دبستان نرفته است، گفت: هیچ معلمی را به اجبار از دوره‌های دیگر به ابتدایی منتقل نکردیم. ...

ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به ماجرای تشکیل نظام آموزشی جدید و 6.3.3 و همچنین افزایش پایه ابتدایی به 6 پایه، اظهار داشت: آن زمان در سال تحصیلی 92-91 به 48 هزار معلم برای پایه ششم ابتدایی نیاز داشتیم.

وی با اشاره به چگونگی تأمین این 48 هزار نیرو در آن سال‌ها برای پایه ششم ابتدایی، خاطرنشان کرد: نخست اینکه اکثر آنها آموزگاران پایه پنجم بودند، زیرا هر کسی نمی‌توانست در پایه ششم تدریس کند.

سحرخیز افزود: بخشنامه داده بودیم و جلسات توجیهی برگزار کردیم و استان به استان و شهرستان به شهرستان بررسی انجام شد تا از این معلمان ابتدا ثبت نام به عمل آید؛ در بخشنامه نوشته بودیم این افراد «ترجیحاً معلمان پایه پنجم باشند» چرا پایه پنجم؛ زیرا این پایه با پایه ششم قرابت بیشتری دارد و کسی که در پایه پنجم درس داده است توانمندی بیشتری در پایه ششم دارد.

*یک معلم هم بدون دوره ضمن خدمت اجازه تدریس در ششم نداشت

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اغلب افرادی که در پایه ششم تدریس کردند معلمان مجرب پایه پنجم بودند، تصریح کرد: در بعضی مناطق دور دست ممکن بود از معلمان پایه چهارم استفاده شود، اما تمام این معلمان را در تابستان مکلف کردیم تا در دوره ضمن خدمت شرکت کنند.

وی ادامه داد: یعنی حتی به یک معلم بدون گذراندن دوره ضمن خدمت در تابستان، اجازه تدریس در پایه ششم ندادیم؛ حال یک وقتی در سطح کشور ممکن است یک نفر را پیدا کنید که در یک روستایی سرباز معلم بوده است که این را نمی‌توان گفت ناقض این اصل کلی است.

سحرخیز تأکید کرد: تمام آنها در درجه اول معلمان پایه پنجم ابتدایی بودند که در پایه ششم از آنها استفاده شد و نکته بعد اینکه دوره ضمن خدمت را طی کرده‌اند.

وی با اشاره به تأمین قسمتی دیگر از کمبود معلمان دوره ابتدایی در آن زمان، گفت: افرادی که در ابتدایی قبلاً حق التدریس، قرارداد کار معین و آموزشیار نهضت سوادآموزی بودند به شرطی که مدرک دانشگاهی داشتند یعنی از فوق دیپلم به بالا بودند را در دوره ابتدایی و به جز پایه ششم استفاده کردیم.

وی افزود: این افراد را به مناطق محروم فرستادیم اما در قبال آن امتیازی به آنها دادیم که بر اساس مصوبه مجلس و دولت این حق‌ التدریس‌ها، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق التدریس‌های دارای مدرک دانشگاهی را به پیمانی تبدیل وضعیت کردیم و در پایه‌های غیر از ششم ابتدایی مشغول تدریس شدند.

*کسی را اجباراً به ابتدایی نفرستادیم

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در آن زمان کسی را اجباراً به ابتدایی نفرستادیم و بر اساس یک توافق دو جانبه این کار را انجام دادیم، یعنی یک امتیاز دادیم و پیمانی شدند و از طرفی هم به مناطق محروم رفتند و تدریس کردند.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها افرادی بودند که در دوره‌های متوسطه تدریس می‌کردند؛ مثلاً طرف در منطقه دور افتاده‌ای در یک استان بود که گفتیم اگر خودتان راضی هستید و می‌خواهید به مناطق نزدیک‌تر بیایید ما در دوره ابتدایی به شما نیاز داریم.

سحرخیز با بیان اینکه اگر این امتیاز را نمی‌دادیم آنها سال‌ها در صف انتقال بودند و اصلاً نمی‌توانستند منتقل شود، عنوان کرد: مثلاً فردی با 6 یا 10 سال سابقه باید صبر می‌کرد و 20 تا 25 سال سابقه پیدا می‌کرد تا شرایط انتقال داشته باشد؛ گفتیم چون فعلاً در دوره ابتدایی نیرو نیاز داریم و به شرطی که در ابتدایی بیایید با انتقال شما به مناطق محروم نزدیک تر موافق هستیم.

*برای تمام کتاب‌ها در آن زمان دوره آموزشی گذاشتیم

وی اضافه کرد: شرط ما برای تدریس معلمان این بود که دوره ضمن خدمت را طی کنند و درباره این موضوعات لوح فشرده آموزشی ارائه کردیم و کتاب‌های جدیدالتألیف را در اختیار آنها گذاشتیم و دوره ضمن خدمت هم برای آنها برگزار کردیم؛ برای تمام کتاب‌ها در آن زمان، دوره آموزشی گذاشتیم.

*برای اولین بار 48 هزار کلاس درس در پایه ششم ایجاد کردیم

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی 92-91 و 93-92 که پایه ششم و هفتم را اجرایی کردیم یک پروژه عظیم کشوری بود، اظهار داشت: برای اولین بار 48 هزار کلاس ابتدایی در پایه ششم ایجاد کردیم و سال بعد آن پایه هفتم را برای ابتدایی ایجاد کردیم و این پروژه‌ها با موفقیت در کشور اجرا شد.

*هیچ معلمی بدون گذراندن دوره ضمن خدمت به پایه ششم دبستان نرفته است

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر اینکه در دوره گذشته مستخدمان را به کلاس درس فرستاده‌اند، گفت: مستخدم که سر کلاس درس نمی‌رود؛ آنها فوق دیپلم داشته‌اند؛ یک زمانی طرف از صفر شروع کرده و دانشگاه رفته و لیسانس گرفته است، ضمن اینکه در برخی از نیروهای نهضتی فوق لیسانس داشتیم.

وی افزود: به آنها گفتیم اگر بخواهید پیمانی شوید ما شما را فقط به مناطق روستایی می‌فرستیم آن هم بر اساس مصوبه دولت وقت است که مجلس هم تأیید کرده است؛ آنها را از قرارداد کارمعین به پیمانی تبدیل وضعیت کردیم؛ وقتی پیمانی شدند آنها را فرستادیم تا در پایه‌های دوم و سوم ابتدایی و مناطق محروم تدریس کنند.


منبع خبری: فارس

تعداد بازدید: 1002 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 4 نظر (فعال: 4 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
همکار
|    | 1393/6/9 - 19:46 |     0     1     |
با سلام
بنده و البته هم دوره ایهای بنده هم در ازمون تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت شرکت کردیم و من دبیری شیمی توی منطقه خودمون پذیرفته شدم.بعد از یکسال که به صورت حق التدریس خدمت کردیم و دلمون به وعده استخدام خوش بود گفتند اگه می خواین استخدام بشین باید برین ابتدایی و اون هم 160 کیلومتر دورتر از خونه.بعد از اعتراض هم گفتن هر کس نمی خواد بره بشینه تو خونه .به نظر شما این اجبار نیست.بنده دانشجوی ارشد شیمی با اینکه به این رشته نیاز هم هست توی ابتدایی تدریس می کنم و روزی 320 کیلومتر رفت و امد دارم .

یک نفر بی صدا
|    | 1393/6/9 - 19:15 |     0     1     |
با سلام خدمت شما
اگر آن روزها کسی اجبارا به ابتدایی نرفت الان راحت می فرستند کسی هم جرات حرف هم نداره ما شماوران مدارس را فرستادند باورش سخت که مشاوری را با فوق لیسانس روانشناسی بالینی راحت بفرستند ابتدایی بدون هیچ گونه امتیاز .خیلی راحت شان وشخصیت حرفه ای انسان زیر پا می رود. ویک نکته ممنون که شما حاضر هستید پاسخگو باشید
مسئولان پرورشی ومشاوره حاضر به پاسخگویی هم نیستند پس کجاست امید در دولت امید ....کجاست تدبیر جناب اقای وزیر دولت تدبیر

ناشناس
|    | 1393/6/9 - 03:46 |     1     0     |
دروغ میگه

انتقالی
|    | 1393/6/8 - 03:37 |     0     1     |
سلام
اینگونه نیست که حضرت عالی می فرمایید بنده با 24 سال سابقه خدمت درخواست انتقالی کردم اما 3 سال است مر ا به اجبار به ابتدایی می فرستند و صدای اعتراضم به جایی نمی رسد این در حالی است تعدادی از کسانی که پارتی داشتند و بستگانی در اداره کل... به راحتی با انتقالی آنها موافقت ودر مقطع متوسطه مدارس کرمانشاه به کار گیری شدند. جناب سحر خیز اگر باور ندارید بروید و وضعیت انتقالی های سه سال پیش کرمانشاه را بررسی کنید تا یقین حاصل ذکنید.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی