RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21537صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 10 شهریور 1393 - 13:48
هاآرتص: معلمان بیت المقدس درباره افزایش نژادپرستی در مدارس هشدار می‌دهند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

روزنامه هاآرتص ، چاپ فلسطین اشغالی نوشت معلمان مدارس در بیت المقدس درباره افزایش احساسات نژادپرستانه در میان دانش آموزان یهودی ، به ویژه پس از جنگ غزه ، هشدار می دهند.
این روزنامه در شماره روز یکشنبه خود در اینترنت نوشت:
معلمان مدارس بیت المقدس می گویند از افزایش نژادپرستی در مدارس این شهر ، به ویژه پس از عملیات ارتش اسرائیل در غزه (عملیات صخره سخت) نگرانند. همزمان با شروع سال تحصیلی ، وزارت آموزش اسرائیل طرح های درسی درباره نژادپرستی منتشر کرده است که قرار است در دو هفته نخست سال تحصیلی تدریس شوند اما بسیاری از معلمان می گویند این ها کافی نیست.
آر معلم مقطع راهنمایی در منطقه بیت المقدس است. او هم مثل معلمان دیگری که هاآرتص با آنها مصاحبه کرد خواست ناشناس بماند تا بتواند آزادانه صحبت کند. آر می گوید اظهارات نژادپرستانه در گروه «واتس اپ» که او برای تماس با دانش آموزانش تشکیل داده بسیار تند است.
وی گفت :«همه چیز با ربودن و قتل سه پسر در کرانه باختری در تعطیلات تابستانی آغاز شد و این مسئله از این نظر وحشتناک است که دانش آموزان را در نبرد در برابر رسانه ها و حملات رعدآسا در رسانه های اجتماعی تنها گذاشت و به مربیان آموزشی اجازه نداد واسطه ای میان دانش آموزان و واقعیت باشند.»
آر به هاآرتص گفت با بهره گیری از «واتس اپ» به شکلی غیرسنتی به عنوان یک ابزار آموزشی غیررسمی استفاده می کند و اظهارات نژادپرستانه دانش آموزان را مبنایی برای بحث قرار می دهد ، نه برای ساکت کردن آنها. آر می گوید با دانش آموزانی سر و کار دارد که خواستار خشونت علیه عربها هستند و او را یک «چپگرای سازشکار» می دانند و هیچ راهی برای بیرون ریختن خشم خود ندارند. وی گفت :«اینکه من به دانش آموزانم اجازه می دهم اظهارات تند افراطی داشته باشند به معنای این است که حق با آنهاست. اما اگر آنها از من برای پرداختن به این مسائل استفاده نکنند هیچ کس دیگری را برای این کار نخواهند داشت و این عقاید بی پایه و اساس و احساسات بچه گانه در آنها خواهد ماند.»
تی ، یک آموزگار دیگر مدارس راهنمایی در بیت المقدس گفت :«من دانش آموزانی دارم که در اقدامات خشونت آمیز یا تظاهرات راستگرایان شرکت می کنند. من دانش آموزانی دارم که به سبب ارتکاب جرم
کینه توزانه (علیه عرب ها) در پلیس پرونده دارد.» تی می گوید معلمان دیگر در مدارس او گاهی علنی اظهارات نژادپرستانه بیان می کنند و برخی به او می گویند که تشکیل کارگاه درباره موضوع نژادپرستی اتلاف وقت است و «ما با عرب ها در جنگ هستیم و آنها اهمیت این برنامه ها را درک نمی کنند».
هاآرتص در بخش دیگری از این مقاله می نویسد نظام آموزشی عربی فاقد کلاس های درس است.

گزارش جدید گروه غیرانتفاعی برابری مدنی سیکوی حاکی است نظام آموزشی عربی هم اکنون فاقد یک
سوم از کلاس های مورد نیاز خود و دو سوم از کلاس های درس مهد کودک هاست.
کابینه اسرائیل در مارس 2007 اعلام کرد تا سال 2011 هشت هزار کلاس درس جدید را با هزینه ای بالغ بر 1.3 میلیارد دلار تامین مالی خواهد کرد که از این تعداد 3200 کلاس درس قرار بود برای رفع نیازهای نظام آموزشی عربی اختصاص یابد. در حقیقت ، بین سال 2007 و 2011 فقط 2608 کلاس درس احداث شد و حتی در آن زمان نیز نیازها بسیار بیش از رقم 8000 هزار کلاس درس بود که بودجه آنها تامین شده بود.
این گزارش که با توجه به آمار رسمی به دست آمده حاکی است ، 4502 کلاس از مجموع 15573 کلاس درس مدارس عربی در ساختمان های اجاره ای یا بناهای پیش ساخته دایر است. هزینه های اجاره نیز بودجه از قبل ضعیف وزارت آموزش و شهرداری ها را بیش از پیش می بلعد و بودجه ای برای احداث کلاس درس و برنامه ریزی آموزشی نمی ماند.
در دهه گذشته حدود 80 درصد کلاس های درس اجاره ای در نظام آموزشی عربی بود. تا سال 2012 تعداد 20323 دانش آموز نظام آموزشی عربی در کلاس های درس اجاره ای درس می خواندند، در حالی که این رقم در مورد دانش آموزان یهودی 4152 نفر بود.
دانش آموزان عرب همچنین از لحاظ تعداد سرانه رایانه ها از دانش آموزان یهودی عقب هستند. در سال 2000 وزارت آموزش اسرائیل هدف خود را رسیدن به رقم یک رایانه برای هر پنج دانش آموز اعلام کرد. تا سال 2011 به طور میانگین هر 12 دانش آموز در نظام آموزشی یهودی یک رایانه داشتند و این رقم در نظام آموزشی مذهبی یهودی یک رایانه برای هر 9 نفر و در مورد نظام آموزشی عربی یک رایانه برای هر 20 نفر بود.

تعداد بازدید: 621 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING