RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:06   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21557صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 11 شهریور 1393 - 16:43
زندان زنان داعش، رازی در پردۀ ابهام
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

زندان زنان "داعش" در موصل یکی از معماهایی است که حکایت‌های مختلفی درباره آن شکل گرفته و هیچ یک از اهالی از سرنوشت زنانی که در آن محبوس شده‌اند، اطلاع دقیقی ندارد.... ...

به گزارش پایگاه خبری العالم از زمان حادثه کوه سنجار که در آن 1200 زن ایزدی به اسارت گرفته شدند روایت های مختلفی درباره زندانیان زن شنیده شده است. گفته می شود که تعدادی از زنان ایزدی در همان محلی که به اسارت گرفته شدند، به تاجران انسان فروخته شدند و تعدادی دیگر نیز به همراه گروهی از زنان شیعه و سنی مذهب هایی که با قوانین داعش مخالفت کردند، روانه زندان موصل شدند.

بنا بر اظهارات جوانانی که طی دو هفته گذشته و بعد از تشدید اقدامات داعش علیه زنان به سلیمانیه سفر کردند؛ هیچ کس نمی داند درون این زندان چه می گذرد، جز تعدادی از جوانان محلی که با داعش همکاری می کنند و یا همسرانشان در اداره امور زندان همکاری دارند.

زندان زنان داعش، رازی در پردۀ ابهامبه نوشته روزنامه الحیاة، یکی از این جوانان که زن همسایه اش با داعش همکاری داشته می گوید: زنانی که در اداره زندان مشارکت دارند، همگی نقاب به صورت می زنند و زیر نظر زنی فعالیت دارند که به طور مستقیم از سرکرده های داعش فرمان می گیرد.

وی می افزاید: زن همسایه از ارائه هرگونه توضیحی درباره زنان زندانی خودداری و به این جمله بسنده کرده است که، آنها کافرانی هستند که احکام شریعت باید در حقشان اجرا شود.

تعدادی از این زندانیان را زنان متاهل تشکیل می دهند که در مدت تعیین شده از سوی داعش، از پوشیدن روبنده و نقاب خودداری کردند و شوهرانشان نیز بازداشت یا بعضا اعدام شده اند.

فیصل سلطان، شهروند موصلی می گوید که یکی از اقوامش هنگام عبور از پست بازرسی توسط عناصر داعش متوقف و اوراق شناسایی وی به دلیل عدم استفاده همسرش از نقاب ضبط شد. روز بعد آن جوان در حالی که برای همسرش نقابی تهیه کرده بود، به پست بازرسی بازگشت، اما عناصر داعش او را به بهانه آن که بعد از ارائه اوراق شناسایی به سرعت مکان را ترک کرده و احترام کافی به آنها نگذاشته، بازداشت کردند.

قطعا این جوان یکی از ده ها جوانی است که هرروز به بهانه های واهی توسط عناصر داعش بازداشت می شوند، اما نکته جدید این است که آنها به تازگی دست به کشتار زندانیان می زنند. پزشکی قانونی هرروز تعدادی جسد از زندانها دریافت می کند که یکی از آنها همان جوانی است که دو هفته قبل توسط بلوک سیمانی 25 کیلویی سنگسار شد.

برخورد با زنان در موصل از دو طریق انجام می شود؛ یا توسط نیروی پلیس زن که اغلب از همسران عناصر داعش هستند و در بازارهایی که حضور مردان ممنوع است، بر پوشیدن نقاب توسط زنان نظارت می کنند؛ و دوم، حضور تعدادی از عناصر داعش در بازارهای عمومی است که عصاهای بلندی در دست دارند و هر زنی را که نقاب به صورت نداشته باشد، با آن می زنند.

اما زندان زنان همچنان در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند، هرچند تعدادی از سازمان های حقوقی تلاش می کند تا هرچه زودتر پرده از این راز بردارند.

زندان زنان "داعش" در موصل یکی از معماهایی است که حکایت‌های مختلفی درباره آن شکل گرفته و هیچ یک از اهالی از سرنوشت زنانی که در آن محبوس شده‌اند، اطلاع دقیقی ندارد.

منبع خبری: العالم

تعداد بازدید: 1001 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING