RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:49   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21586صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 12 شهریور 1393 - 14:15
کلاف سردرگم استخدام در آموزش وپرورش؛ سومین روز تجمع مربیان پیش دبستانی مقابل نهاد ریاست جمهوری
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری تسنیم: جمعی از مربیان پیش دبستانی در اعتراض به عدم برگزاری آزمون استخدامی برای سومین روز متوالی مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده اند اما با توجه به تاکید دولتی ها مبنی بر تکمیل ظرفیت جذب نیرو در آموزش وپرورش آیا این آزمون برگزار خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را می توان یکی از خبرسازترین اخبار آموزش و پرورش در طول ماه های اخیر عنوان کرد.

ماجرا از آن جا آغاز شد که طبق قانون مصوب مجلس در تاریخ ۱۷ مهر ۹۱ مقرر شد تا آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را طی مدت دو سال تعیین تکلیف کند. هم اکنون تنها یک ماه از فرصت قانونی آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون باقی مانده است اما برگزاری آزمون دچار افت و خیزهایی شده است.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی در تاریخ ۱۷ مرداد خبر داد اما پس از آن بود که اعلام شد آزمون در تاریخ مقرر برگزار نخواهد شد چرا که هنوز ردیف استخدامی برگزاری این آزمون از سوی هیئت دولت کسب نشده است.

دولتی ها نیز دلایل مختلفی را درخصوص عدم اعطای ردیف استخدامی بیان می کنند، دلایلی همچون وجود نیروی مازاد در آموزش و پرورش، ضرورت چابک سازی دولت و پیش خور شدن ردیف های استخدامی آموزش و پرورش در دولت گذشته.

مجلس برای پایان بخشیدن به این مشکل، طرح دو فوریتی استفاده از مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق التدریس را مطرح کرد اما این طرح نیز رای نیاورد و پس از آن بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شبکه آموزش اعلام کرد: شاهد بودیم که مجلس طی چند روز گذشته طرح دو فوریتی استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را تصویب نکرد. در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که اگر توانستیم ردیف استخدامی از معاونت راهبردی ریاست جمهوری اخذ کنیم با برگزاری یک آزمون بر حسب نیازی که داریم تعدادی از نیروها را استخدام کنیم اما هنوز مجوزی نداریم و مجلس نیز طرح دو فوریتی استخدام این مربیان را تصویب نکرده است. بنابر این نمی توانیم کاری انجام بدهیم.

این صحبت های وزیر را شاید بتوان به نوعی ریختن آب پاکی بر روی دست مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی دانست.

اما در کش و قوس این ماجرا، مربیان پیش دبستانی که از بلاتکلیفی وضعیت خود گلایه دارند با تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و بستن این پرونده یک بار برای همیشه هستند.

حدود یک هزار نفر از مربیان پیش دبستانی که تعدادی از آنها نیز از شهرستان ها به تهران آمده اند، برای سومین روز متوالی مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده اند.

یکی از مربیان پیش دبستانی به تسنیم گفت: آموزش و پرورش اعلام می کند که با کمبود نیرو در مقطع ابتدایی مواجه است و برای حل این مشکل از نیروهای در آستانه بازنشستگی دعوت به همکاری کرده اند در حالیکه می توانند هزینه ای را که به این نیروها پرداخت می کنند را به مربیان پیش دبستانی پرداخت کرده و از آنها به صورت حق التدریس استفاده کنند.

وی افزود: مسئولان در برابر تجمع مربیان پیش دبستانی تنها عنوان می کنند که این مشکل حل می شود در حالیکه ما به آنها گفته ایم در دولت قبل نیز این وعده ها به ما داده شد و تمام این کاغذبازی ها را طی کرده ایم. خواسته به حق ما این است که یک ماه مانده به پایان فرصت قانونی، این آزمون برگزار شود اما برگزاری آزمون بهانه ای نشود که بخشی از مربیان پیش دبستانی را به دلیل اینکه نمره قبولی نگرفتند، حذف کنند.

این مربی پیش دبستانی عنوان کرد: دو سال فرصت برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی وجود داشت چرا در طول این دو سال زمینه لازم برای برگزاری آزمون را فراهم نکردند و حالا نیز اعلام می شود که دولت قبل ۶۰ هزار نفر را در آموزش و پرورش استخدام کرده و دیگر ظرفیتی برای جذب نیرو نداریم. وضعیت مربیان پیش دبستانی همانند گوشت قربانی است و خواسته به حق ما اجرای قانون مصوب مجلس، نادیده گرفته می شود.

از سوی دیگر نمایندگان مجلس معتقدند که آموزش و پرورش باید قانون را اجرا کند.

جبار کوچکی نژاد در این زمینه به تسنیم گفت: موضوع بلاتکلیفی برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی را با رئیس مجلس در میان گذاشته ایم و وی قول مساعد  داده است که در این زمینه وزیر آموزش و پرورش را به مجلس بیاورد تا هر چه سریعتر مشکل حل شود.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش را نهاد حاکمیتی بدانیم بر این اساس این وزارتخانه از دولت ۴۰ هزار ردیف استخدامی طلب دارد؛ وزیر آموزش و پرورش مسئول اجرای قانون مصوب مجلس است بنابراین باید آزمون مربیان پیش دبستانی را برگزار کند. وزیر آموزش و پرورش موظف است از حق و حقوق فرهنگیان در دولت دفاع کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش هم اکنون به نیروی انسانی نیاز داشته و از بازنشستگان برای همکاری دعوت می کند در چنین شرایطی می تواند از مربیان پیش دبستانی به جای نیروهای بازنشسته استفاده کند.

تعداد بازدید: 2489 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 1)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
صبح امید
|    | 1393/6/14 - 03:03 |     1     1     |
اقای توکلی واقای مصباحی مقدم مارابیسوادواین طرح رادارای اعتبارمالی بسارمی دانندجناب اقای توکلی ومصباحی مقدم درروزروشن ودربرابردیدگان شما نمایندگان ملت بنابه سخنان واظهارات اقای جعفری ایمن ابادی نماینده محترم رشت وهمکارخودتان درمجلس بیش از460 هزاراستخدام غیرقانونی ورانتی توسط دولت قبل انجام گرفت چراان موقع نگران اعتباروبودجه نبودیداقای بطحائی معاون اموراداری اموزش وپرورش تمام استخدام های اقای حاج فانی راغیرقانونی وخلاف می داندچراانموقع به عنوان نماینده مردم بااین استخدام های غیرقانونی وخلاف برخوردنکرده نه تنها وزیررااستیضاح ننمودید بلکه باسکوتتان عملا ازاین اقدامات غیرقانونی دفاع کرده اید اقای توکلی ومصباحی مقدم مامربیان پیش دبستانی بابیش از8سال خدمت درمدارس دولتی وداشتن مدرک دانشگاهی معتبر وگذراندن بیش از400 ساعت دوره های ضمن خدمت توسط مجربترین اساتید ودبیران اموزش وپرورش بیسوادنیستیم بلکه جوانی وروزگاروشیرازه خانواده وزندگی خودرابربادرفته وتباه شده می بینیم که علت اصلی ان سکوت وقصوروکوتاهی شمادربرابراین همه استخدام غیرقانونی ورانتی دردولت قبل بوده اقای توکلی ومصباحی مقدم دراثرغفلت وسکوت شماصدهانفربه عنوان خدمتگزاربدون هیچگونه ازمون واگهی رسمی استخدام ویکشبه باطرح غیرقانونی مهرافرین اکنونبه عنوان اموزگارپیمانی به تدریس دانش اموزان بخت برگشته مشغولند .اقایان توکلی ومصباحی سکوت وکوتاهی شماباعث شده که درخوروبیابانک اصفهان اشپزبجای اموزگارودراستان هرمزگان مادر50 ساله یکی ازمدیران به عنوان نیروی خدماتی دراموزش وپرورش مشغول به کارباشد اقایان توکلی ومصباحی خوب است به اظهارات رئیس کمیسیون اصل 90 درباره دههااستخدام غیرقانونی دولت قبل نیزکمی دقت کنید .اقای توکلی ومصباحی مامربیان بیسوادنیستیم ماقربانی بی توجهی شما شده ایم مافقط شمارابه روزقیامت ودادگاه عدل الهی ودادگربزرگ میسپاریم وهرگزوهرگزشمارانخواهیم بخشیدواماجناب اقای عسکری ازاداگرهمه اطلاعات شمامانندوضعیت مربیان پیش دبستانی باشدکه واقعا مایه تاسف ونگرانی می باشدجنابعالیکه به عنوان یک فردفرهنگی کوچکترین اطلاعی ازمربیان پیش دبستانی نداشته چطوردرباره انان اظهارنظرمیفرمایید خوب است لاقل بدانید یکی ازمعاونتهای مهم وزارت اموزش وپرورش معاونت آموزش پیش دبستانی وابتداییا ست پس چگونه شماهنوزاطلاعی نداشته به ماتوهین میفرمایید کاش ذره ای شجاعت اقای حاج بابایی راداشتیدکه دههانیروی خدماتی ومعلمان قرانی راجذب ویکشبه به اموزگاری تبدیل وضعیت نمودواکنون نیزباافتخارازان دفاع می کندودراین راه نه مجلس محترم ونمایندگان ونه تیم محترم جنابعالی نتوانست کوچکترین برخوردی باایشان انجام دهد





نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING