RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21829صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 23 شهریور 1393 - 15:02
اجرای اقتصاد مقاومتی با کاهش ۱۰۰ هزار ساعت حق التدریسی معلمان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

جواد حاتمی/ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با پوشش کامل مدارس ۱۰۰ هزار ساعت از حق التدریس معلمان کاهش یافت. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این خبر در اجلاس ۲ روزه مدیران ادارات آموزش و پرورش این استان در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور گفت: این اداره کل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، امسال با وجود بازنشسته شدن ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی و کاهش تعداد سرباز معلمان، موفق شده است مجموعه ساعات حق التدریس معلمان را از ۲۰۲ هزار و ۲۴۰ ساعت به نصف کاهش دهد.دکتر «سیدجو ...

مدیرکل آموزش و پرورش استان در اجلاس ۲ روزه مدیران ادارات تابعه خبر داد
اجرای اقتصاد مقاومتی با کاهش ۱۰۰ هزار ساعت حق التدریسی معلمان
خراسان رضوی - مورخ شنبه 1393/06/22 شماره انتشار 18783

جواد حاتمی/ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با پوشش کامل مدارس ۱۰۰ هزار ساعت از حق التدریس معلمان کاهش یافت. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این خبر در اجلاس ۲ روزه مدیران ادارات آموزش و پرورش این استان در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور گفت: این اداره کل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، امسال با وجود بازنشسته شدن ۲ هزار و ۲۰۰ فرهنگی و کاهش تعداد سرباز معلمان، موفق شده است مجموعه ساعات حق التدریس معلمان را از ۲۰۲ هزار و ۲۴۰ ساعت به نصف کاهش دهد.دکتر «سیدجواد حسینی» کاهش ۴۰ درصدی نقل و انتقال معلمان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: تلاش شده است در این برنامه ریزی ها، کیفیت آموزشی خللی نبیند.


پروژه مهر ۹۳ وظرفیت مغفول

به گفته وی با تشکیل ستاد پروژه مهر از تیرماه امسال، مقدمات بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید انجام شده و مهم ترین برنامه ما در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ کیفیت بخشی در نظام آموزشی است.وی با اشاره به اینکه مشهد یک شهر فراملی است، افزود: ۶۰ هزار دانش آموز از اتباع خارجی در مدارس این شهر تحصیل می کنند.مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که طی سال های اخیر امکانات آموزش و پرورش 1.5 برابر شده است، تصریح کرد: تعداد دانش آموزان کشور در این مدت کاهش یافته و از ۱۹ میلیون نفر به 12.5 میلیون نفر رسیده است.«حسینی» تصریح کرد: با وجود فرصت های موجود متأسفانه با مشکل تأمین اعتبار و منابع مالی مواجه هستیم. راهکارهایی برای کیفیت بخشی تدوین شده که به حداکثر رساندن ظرفیت مشارکت سازمان ها، نهادها و مردم مهم ترین آن هاست و در این زمینه آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکنون با ۶۰ درصد ادارات و سازمان ها تفاهم نامه همکاری امضا کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مغفول ماندن برخی قوانین مرتبط با آموزش و پرورش از جمله پرداخت نشدن ۵درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی از طریق شهرداری ها به آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اگر این قانون در شهر مشهد اجرا شود، ما نیازی به بودجه دولتی در اداره مدارس نداریم. «حسینی» ۵درصد عوارض سهم آموزش و پرورش در ساخت شهرک های جدید، معافیت از هزینه صدور پروانه ساختمانی مدارس، سهم انبوه سازان و ... را از دیگر قوانین و مصوبات عمل نشده اعلام کرد و از تشکیل کارگروه شناسایی و تحقق ظرفیت های قانونی موجود در آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیگیری تغییر کاربری ۱۹ واحد آموزشی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی گفت: در جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده ایم اجازه دهند این مدارس از طریق سهام پروژه توسط فرهنگیان به اماکن اقامتی تبدیل شود. وی خواستار تشکیل کارگروهی برای انتظام بخشی حامیان مالی در موضوعات مختلف آموزش و پرورش شد و سازمان دانش آموزی را ظرفیتی برای مشارکت در ۲موضوع سرویس های مدارس و بوفه مدارس اعلام کرد.وی افزود: اول مهرماه همزمان ۳زنگ مدرسه، ایثار و نماز در تمام مدارس استان نواخته خواهد شد. رئیس ستاد پروژه مهر ۹۳ در خراسان رضوی نیز از برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی با اجرای طرح هایی نظیر تعمیر و زیباسازی مدارس و ساماندهی نیروی انسانی خبر داد و افزود: جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها ۳۰شهریور و جشن جوانه ها ویژه دانش آموزان کلاس هفتم اول مهرماه برگزار خواهد شد.


دبیرخانه مهر در مدارس

«قوامی نژاد» رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور نیز در این نشست با ارائه گزارشی اعلام کرد: در ۵۰آموزشگاه این شهرستان دبیرخانه مهر دایر شده و زمینه ارتباط مدارس با ادارات و سازمان ها در راستای اصلاح مصرف انرژی و فرهنگ سازی فراهم شده است.


محدودیت منابع مالی

«هاشمی نسب» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز با اشاره به محدودیت منابع مالی و متوقف ماندن برخی از پروژه های آموزشی گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرهای استان لیست پروژه های ناتمام و پروژه های خیران مدرسه ساز را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا با برنامه ریزی مناسب، اعتبارات پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اسرع وقت تأمین شود. وی بر رفع مشکلات گرمایشی مدارس با بهره گیری از روش های جدید تأکید کرد و خواستار دعوت از خیران مدرسه ساز برای شرکت در مراسم زنگ مدارس در اول مهرماه شد.گزارش خراسان حاکی است، در اجلاس ۲روزه مدیران ادارات و نواحی آموزش و پرورش خراسان رضوی که معاونان، روسای ادارات تابعه و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند، مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در حوزه های مختلف طرح و بررسی شد و مدیران برای آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی جدید توجیه شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی باید در زمینه جذب دانش آموزانی که از تحصیل محروم مانده اند، تلاش بیشتری شود تا تعداد این افراد در سال تحصیلی جدید به صفر برسد. عرفانیان به افت تحصیلی دانش آموزان سال اول ابتدایی در مناطق دوزبانه هم اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل نیز برنامه ریزی دقیقی انجام شده است به شکلی که یک ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، کلاس هایی برای آموزش این دانش آموزان تشکیل شده است، ضمن این که بسته های آموزشی نیز برای معلمان مدارس در این مناطق تدارک دیده شده است که امیدواریم مشکل این بخش را به شکل مطلوبی حل کند. وی افزود: در سال تحصیلی جدید فعالیت های فوق برنامه و مکمل تحصیلی به ویژه در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار را با جدیت پیگیری خواهیم کرد و در همین راستا دو بخش ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین توسعه خلاقیت در دانش آموزان، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: تلاش می کنیم در سال تحصیلی جدید ۵۰۰هزار نفر روز اردو را برای دانش آموزان استان برگزار کنیم. براتعلی منصوریان با اعلام این خبر گفت: امسال در اولین روز آغاز به کار مدارس، زنگ نماز جماعت نواخته خواهد شد. وی با تأکید بر اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت: نمازجماعت، اصلی ترین برنامه فرهنگی مدارس خواهد بود و اعتقاد داریم تمامی ارزش هایی را که قصد آموزش آن ها به دانش آموزان را داریم، می توانیم از طریق برگزاری نماز به آن ها منتقل کنیم. وی به تقارن هفته دفاع مقدس با اولین هفته مهرماه اشاره کرد و گفت: باید در این خصوص هم برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم تا مدیران مدارس استان ضمن گرامیداشت ایام آغازین سال تحصیلی جدید نگاهی ویژه به انتقال ارزش های دینی و اسلامی از طریق توسعه فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

 

منبع خبری: خراسان

تعداد بازدید: 1709 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 7 نظر (فعال: 7 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مهدی
|    | 1393/10/21 - 22:32 |     0     0     |
بنده با پانزده سال سابقه رسمی و مدرک کارشناسی ارشد واقعا از اینکه معلم هستم متاسفم.. تا معلم بخواهد حرف بزنه همه یاد تعطیلاتش می افتند ..جالبه که یک هم مدرک بنده با شش سال یابقه و هفته ای شانزده ساعت موظف حداقل دو برابر بنده در دانشگاه آزاد حقوق میگیرد تازه بماند که چند هفته اول مهر و قبل امتحانات و بعد امتحانات و قبل و بعد از نوروز تعطیل هستند و خرده ای نیز به آنها گرفته نمیشود...دوستان عزیز تا زمانی که این نگرش به معلم وجود داره محاله وضع درست بشه...پس بیخود امید به این وزیر و وزیر بعدی نبندید....

عبدالهی
|    | 1393/6/25 - 02:33 |     1     0     |
هیچ گامی برای ارتقاء جایگاه و شان معلم برداشته نشده که هیچ ، هر روز هم به دلیلی او را گرفتار حرف هایی ژورنالیستی می کنند که برد تبلیغاتی آن را ببرند
ایکاش به جای آن که ده میلیارد تومن هزینه برگزاری اجلاس 31 و خرید کت و شلوار و ایاب و ذهاب و هتلینگ و برج میلاد روسا کنند . بخشی از دیون معلم ها را می دادند. یا حقوق سرباز معلم ها را می دادند که برای پول توجیبی دستشون جلوی باباجون دراز نباشه یا لا اقل حق التدریس کلاس های سال قبل ما را می دادند.

جلیل
|    | 1393/6/24 - 04:10 |     1     0     |
همکاران بخشنامه اومده که مدیران ومعاونین مدارس 6 ساعت در هفته تدریس کنند و با این کار اضافه تدریس صفر شده
احتمالا این کارشون حاصل ساعتها کار کارشناسی بوده فانی وزیری هست ضد معلم و کلا دشمن تمامی معلمان ظاهرا در 5 هزار مدرسه طرح سرانه ای شدن اجرا شده بیایید اعتراض کنیم ما این وزیر بی کفایت را نمی خواهیم

ناشناس
|    | 1393/6/24 - 01:07 |     26     0     |
قوه قضائیه 80درصداضافه می کندحالا شماهمان تک وتوکی ازهمکاران راهم که چندرغازی اضافه کارداردندبچسبیدبه گلوشان بریزیدبه کام دیگرکارمندان.
اجرشماباامام حسین ع

جلیل
|    | 1393/6/23 - 19:13 |     28     0     |
احسنت یک ریال یک ریال با کسر حقوق معلم بدبخت صرفه جویی کنید بعد یکی پیدا بشه سه هزارمیلیارد برداره ببره

ناشناس
|    | 1393/6/23 - 17:32 |     18     0     |
چرا اضافه کار سال قبل هنوز تصویه نشده؟

معلم
|    | 1393/6/23 - 15:31 |     14     0     |
بعضی از آقایان کم کردن را مایه مباهات می دانند. درصورتیکه این کم شدن ها
1- به واسطه کم شدن دانش آموز در مقطع متوسطه اول
2- کم شدن ساعات دروس ناشی از اجرای متوسطه اول
3- حذف کلاس سوم راهنمایی می باشد.
آیا همین آقایان سال بعد هم می توانند چنین ادعایی بکنند یا نه؟
بنابراین تمام این حرفها را با سنجیدگی و آینده نگری بیان کنند .
تازه این همه ادعا برای کم شدن ها چه تدبیری برای ارتقای منزلت و معیشت معلم صورت گرفته؟
چون در بقیه ادارات از محل صرفه جویی ها تلاش می شود وام و پاداش هایی در نظر گرفته شود.
آقایان این ها را هم بیان کنند.




نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING