جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 02:28   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21857صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 24 شهریور 1393 - 12:57
آغاز سال تحصیلی جدید در میان ویرانه‌ها
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 یکشنبه سال تحصیلی جدید در نوار غزه پس از حدود دو هفته تعطیلی در نتیجه جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه این منطقه، آغاز شد.
به گزارش عرش نیوزبه نقل از خبرگزاری آناتولی، صبح امروز یکشنبه حدود پانصد هزار دانش آموز دختر و پسر در فضایی مملو از غم و شادی سال تحصیلی جدید خود را در میان خرابه های بر جای مانده از تجاوز اخیر اسرائیل، آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان صبح امروز در صف مدارس ایستاده و پس از خواندن سرود ملی، شعار زنده باد پایداری دانش آموزان و ثبات آنها در جریان جنگ اسرائیل را سر دادند.

قرار بود وزارت آموزش و پرورش فلسطین در تاریخ 24 اوت گذشته سال تحصیلی جدید (2014-2015) را به طور همزمان در کرانه باختری و نوار غزه آغاز کند اما به دلیل تجاوز اخیر اسرائیل علیه نوار غزه، آغاز سال تحصیلی در این منطقه را به تعویق انداخت.

وزارت مذکور همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که امروز یکشنبه پانصد هزار دانش آموز دختر و پسر در نوار غزه راهی مدارس دولتی و مدارس وابسته به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) شدند.

در این بیانیه آمده است که 142 مدرسه در غزه در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی بمباران شده اند که 23 مدرسه به طور کامل تخریب شد و قابل استفاده نیست در حالیکه 119 مدرسه نیز به طور جزئی خسارت دیده اند.

بر اساس آمارهای فلسطینی، جنگ اسرائیل علیه غزه باعث آواره شدن 500 هزار نفر شده است که تعداد زیادی از آنها به ده ها مدرسه دولتی و مدارس وابسته به آنروا پناه برده اند.

رژیم صهیونیستی طی 51 روز تجاوز هوایی، زمینی و دریایی علیه نوار غزه بیش از 2 هزار و 152 فلسطینی را شهید و بیش از 11 هزار نفر را نیز زخمی کرد.

همچنین بیش از 20 هزار واحد مسکونی در این جنگ تخریب شد و علاوه بر آن بیش از 30 هزار منزل نیز در این جنگ آسیب دیدند و به همین دلیل ده ها هزار خانواده فلسطینی بی خانمان شده و منتظر بازسازی خانه های خود هستند.

 

تعداد بازدید: 527 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی