RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 14:28   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21860صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 24 شهریور 1393 - 15:02
برای کاهش اضطراب چند روز قبل از شروع مدارس کلاس اولی‌ها را به مدرسه ببرید
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: والدین بهتر است برای کاهش اضطراب کودکان کلاس اولی خود چند روز پیش از شروع مدارس آنها را به مدرسه برده و با محیط مدرسه آشنا کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ,عظیم عظیمی با بیان اینکه کلاس اولی ها به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول که تعداد بیشتری از کلاس اولی ها را شامل می شوند کودکانی هستند که پیش از رفتن به مدرسه تجربه حضور در مهد کودک و یا پیش دبستانی را داشته اند.

وی با بیان اینکه این کودکان کوچکترین دغدغه ای بابت حضور در مدرسه ندارند، بیان داشت: دغدغه این کودکان زمانی ایجاد می شود که والدین از آنها به صورت آمرانه و مضطربانه انجام تکالیف مدرسه را بخواهند.

عظیمی با بیان اینکه کودکان در دوران مهد و پیش دبستانی بصورت جدی انجام تکالیف را بر عهده نداشته اند، ادامه داد: وادار کردن کودک به انجام تکالیف باید با ملایمت و به آرامی صورت گیرد، زیرا در غیر اینصورت می تواند ذهنیت بدی را از مدرسه در ذهن کودک ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ایجاد این ذهنیت ناخوشایند از مدرسه می تواند تا پایان دوران تحصیل در کودک باقی بماند، گفت: ضرورت دارد تا والدین از هرگونه فشار به کودک و یا انتقال اضطراب به او در جهت انجام تکالیف جدا خودداری کنند.

این روانشناس کودک و نوجوان توصیه کرد: در این زمینه معلمان نیز باید تکالیف را برای دانش آموزان راحت تر گرفته و با مهربانی از آنها تکلیف بخواهند.

عظیمی در ادامه در خصوص کودکانی که تجربه رفتن به مهد یا پیش دبستاین را نداشته اند، عنوان کرد: برای از بین بردن اضطراب این کودکان بهتر است والدین چند روزی پیش از شروع مدارس کودک را به محیط مدرسه برده و او را از قبل با این محیط ها آشنا کنند.

وی افزود: در این آشنایی با محیط مدرسه والدین باید همراه کودک بوده و با او در سر کلاس ها حاضر شده و کنار او در نیمکت بنشینند تا اضطراب کودک تا حد زیادی برطرف شود.

این روانشناس کودک و نوجوانافزود: والدین همچنین باید روزهای اول همراه کودک به مدرسه رفته و او را تا چند روز اول زودتر به خانه برگردانند.

وی به نقش موثر مربیان و معلمان مدارس در از بین بردن اضطراب این کودکان اشاره کرد و افزود: معلمان باید محیط مدرسه را با نشاط کرده و با روی خوش از کودکان استقبال کنند تا آنها هیچگونه اضطرابی را در محیط مدرسه تجربه نکنند.ش

تعداد بازدید: 664 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING