جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:28   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21953صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 03:06
آماده‌ام تا اصول عقاید و روش کلاس‌داری‌ام را به صورت 30 نوار نیم ساعته در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: آماده‌ام تا اصول عقاید و روش کلاس‌داری‌ام را به صورت 30 نوار نیم ساعته در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهم و تمام شبهات وهابیت را پاسخ دهم. ...


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی امروز در دومین روز از نهمین اجلاس سراسری رؤسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که در پردیس شهید مفتح شهر ری برگزار می‌شود در سخنانی با اشاره به اهمیت شغل معلمی اظهار داشت: اینکه معلمی شغل انبیاست قبول است اما شغل خدا و جبرئیل هم است و کار معلمی با هیچ کاری قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: مهندس خیلی هنر کند ماشین و برج می‌سازد و این چند سال باقی است. اما معلم آدم می‌سازد و تا قیامت آدم است. مهندس فقط مخش فقط مهندس است اما معلم تمام حرکاتش برای شاگرد الگوست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی افزود: زمانی شهید بهشتی با من تماس گرفت و گفت با شما کار خصوصی دارم و می‌خواهم به منزلتان بیایم. آن هم با 55 دقیقه زمان گفتم چرا یک ساعت نه؛ گفت 5 دقیقه باقیمانده را می‌خواهم صرف رفتن به منزل شهید حقانی کنم و این نشانه نظم ایشان بود.

وی به منزل ما آمد و گفت به تو تبریک می‌گویم و یک خطر را گوشزد می‌کنم. تبریک به خاطر اینکه تو معلم قوی‌ای هستی اما خطر به خاطر این است که به خاطر داشتن مشکل مالی دست از تخته سیاه برداری  و بچه‌ها را رها کنی و به حسینیه‌ها و مساجد بروی و منبر قبول کنی و پول حسابی بگیری و در این خصوص مثال هم زد.

وی یادآور شد: شهید بهشتی به من گفت خرج تو چقدر است هر چقدر است برو ماه به ماه از بانک بگیر و این کار را انجام بده ولی دست از کار خود برندار. به او گفتم این چه پولی است گفت سهم امام است و من گفتم باید با سهم امام با احتیاط خرج شود و من آدم محتاجی نیستم. حال این حرکت را کردی و به منزل من آمدی به این خاطر قول می‌دهم دست از تخته سیاه برندارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اضافه کرد: شغل معلمی خیلی مهم و مقدس است. زمانی شهید نواب صفوی می‌گفت هر چه بخری دفترچه راهنما دارد مانند شربت دارویی. و می‌گفت این دفترچه را سازنده آن نوشته و در آن توضیحات لازم را داده و اظهار می‌داشت آیا من از بخاری علاءالدین کمتر هستم. حالا خدایی که من را ساخته گفته چه چیزی بگو و چه چیزی نگو و سبک زندگی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند چیز تازه‌ای نیست.

این استان برجسته علوم قرآنی گفت: زمانی به آقای هاشمی رفسنجانی که رئیس‌جمهور بود گفتند سردار سازندگی گفتم این قرانی نیست سردار سازندگی ذوالقرنین است. بعد از آن خاتمی رئیس‌جمهور شد و گفتند مبتکر گفت‌وگوی تمدن‌هاست. حالا اگر قرانی بودید تمام قالوها و قول‌ها در قران گفت‌وگوی تمدن‌هاست اینها چیز جدیدی نیست.

وی ادامه داد: وقتی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد گفتند مبتکر عدالت است گفتم نهج‌البلاغه‌ای نیستید. حضرت علی 1400 سال قبل فرموده بین همه چیز عدالت داشته باشید حالا چه کسی حرف تازه زده است.

وی گفت: یک معلم در مریوان سرش را تراشید و همه دنیا آن را تحسین کردند. دلیلش چه بود؟ به خاطر اینکه ما از تاریخ امیرالمومنین خبر نداریم. امیرالمومنین علی (ع) به خانه بچه یتیمی آمد و آن را هر چه صدا زد جواب نداد. آخر به دور خانه حرکت کرد تا بالاخره یتیم خندید. به حضرت گفتند آقا این بد است و حضرت فرمودند این می‌ارزد. حالا این کار معلم نیز قابل تحسین است و اگر شما می‌خواهید کار کنید باید یک دوره قرآن و نهج‌البلاغه ببینید، تا ببینید چه کسی حرف تازه‌ای زده است.

این استاد برجسته قرآن افزود:‌ معلمی شغل مهمی است و اساس تعلیم و تربیت در قرآن است. بنده در 34 سالی که در تلویزیون هستم و 6 سال در کنار آن و در مجموع 40 سالی که معلم هستم تا الان سازمان تبلیغات اسلامی تربیت معلم و صدا و سیما از من یک مشورت هم نگرفته است و من خودم را از نظر علمی اعلم می‌دانم. یعنی باسوادترین و باتجربه‌ترین معلم دنیا هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: در دانشگاه تولید علم نیست انتقال علم است و ترجمه می‌کنیم. برای مثال در رشته مهندسی 500 آیه و حدیث پیدا کرده‌ایم که اینها مربوط به رنگ، جهت،‌ مصالح، نقشه ساختمان و چیزهای دیگر است و تمام اینها را به دکترای معماری در کشورهای غربی داده‌اند و آنها گفتند ما چنین چیزهایی نداشتیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ کسانی که کار فرهنگی می‌کنند مشورت دهند و جمعی مانند رؤسای اوقاف، حج، سازمان تبلیغات و ... و بنده جمع شدیم و من 200 آیه تهیه کردم و گفتم باید اول ببینیم خدا چه گفته است و کار فرهنگی باید اینگونه باشد.

وی در تشریح ویژگی معلم خوب گفت: معلم خوب باید سوز داشته باشد تا به دانش‌آموز انتقال پیدا کند. دوم سعه صدر داشته باشد و سوم خودمانی بوده یعنی از مردم باشد با مردم و در مردم باشد.

این استاد برجسته قرآن خاطرنشان کرد: شما باید یک کتاب تولید کنید مربوط به معلمان نمونه از شرق و غرب روحانی و غیرروحانی. ما مشکل درس نداریم بلکه مشکل برخورد داریم . آماری دیدم که افرادی که با برخورد مسلمان شدند بیشتر از مسلمان شدن با استدلال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: زمانی به بچه‌ها گفتیم شیرین‌ترین نمازتان را بنویسید و دختری 11 ساله نوشته بود با پدر و مادرم با اتوبوس می‌رفتیم که به پدرم گفتم نماز نخواندم. راننده نگه می‌دارد پدرم گفت راننده نگه نمی‌دارد گفتم پول به او بده و بالاخره دختر شیشه آبی را آورد و وضو گرفت حال در اینجا باید بگویم قران قول داده هر کس برای خدا قیام کند مهرش را در دل‌ها می‌نشانیم و این محبت به دل شاگرد راننده افتاد و گفت شما چه کار می‌کنید که دختر گفت می‌خواهم نماز بخوانم  و شاگرد به راننده گفت او نگه داشت. دختر نمازش را شروع کرد و بعد از پایان دید 17 نفر در حال نماز خواندن بودند و یک یک افراد  نماز خود را می‌خواندند و حال می‌توان دیدیم بچه‌ای 11 ساله هم می‌تواند امام شود.

این استاد برجسته قرآن ادامه داد: هرچه از قرآن و نهج‌البلاغه فاصله گرفته‌ایم و به جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی و چیزهای دیگر افتاده‌ایم بدبخت شده‌ایم و باید به هویت خودمان برگردیم.

وی با اشاره به شخصیت امام خمینی(ره) افزود: به محضر آیت‌الله بهادری رسیدم و گفتم از جوانی امام بگو و گفت امام 21 سال داشت و در زمان رضاشاه به قم آمد در آن زمان شخصی 75 ساله مهمترین فرد سیاسی قم بود که یک حرف زشت زد و امام چنان سیلی بر گوش این شخص زد که همه ما ترسیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: کسی که جوهر دارد منتظر امکانات نیست و خطاب به رؤسای پردیس‌های دانشگاه‌های فرهنگیان اظهار داشت: چون کار شما را مهم می‌دانم می‌توانم اصول عقاید و روش کلاس‌ داریم را به صورت 30 نوار نیم ساعته ارائه داده و به تمام شبهات وهابیت پاسخ دهم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است با قرآن آشنا نیستیم و باید بدانیم ساده‌ترین کلمات قرآن پر از نکته است و من نیز هرگز شغل معلمی‌ام را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.


منبع خبری: فارس

تعداد بازدید: 783 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/6/27 - 13:59 |     0     1     |
کاش تجربیات خود را به معلمان نهضت سواد آموزی انتقال می دادید که اینقدر دانش آموزان و خانواده ها و مدیران از این بندگان خدا ناراضی نبودند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی