جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 03:08   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21954صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیپنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 02:48
افزایش سهم ۵ درصدی پژوهش در دانشگاه فرهنگیان در سال جدید
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از سیاست‌ها در دانشگاه فرهنگیان افزایش سهم اعتبار پژوهشی از کل اعتبارات است که امسال به ۵ درصد رسیده است. ...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان امروز در نهمین اجلاس رؤسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید مفتح شهرری برگزار می‌شود در سخنانی اظهار داشت:‌ دانشگاه فرهنگیان باید یک دانشگاه پژوهنده و یادگیرنده باشد و اگر پژوهش را روش و منش معلم بدانیم باید پژوهش را وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم.

وی افزود: باید فضای پژوهش و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان ملموس باشد.

ساکی به سیاست‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تمرکززدایی و هویت‌‌بخشی پژوهشی به پردیس‌های استانی اولویت اول است و احیا و برجسته‌سازی نقش مدرسان نیز باید مدنظر گرفته شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: تلاش برای امکان عقد قرارداد ادامه تحصیل مدرسان دانشگاه فرهنگیان مانند اعضای هیئت علمی و حمایت مالی از مدرسان و هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان جهت استفاده از کارگاه‌ها و همایش‌های خارجی از اولویت‌های معاونت پژوهشی است.

وی سیاست بعدی را افزایش سهم اعتبارات پژوهش از کل اعتبارات در دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: در سال گذشته 1.5 درصد به امر پژوهش اختصاص یافته بود که امسال 5 درصد به حوزه پژوهش اختصاص یافته است که این میزان در وزارت علوم 13.6 است.

ساکی به برنامه‌ و فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: تکوین گفتمان تربیت معلم مورد توجه است که در این راستا تشکیل میزگردها، سخنرانی‌های علمی، همایش‌های استانی و ملی مانند همایش علمی شایستگی‌های فرهنگی و اقتصادی معلم، الزامات برنامه درسی و اقتضائات اجرا از جمله آنها است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای تولید علم بومی با استفاده از تولید کتاب‌های آموزشی درسی پس از طراحی سرفصل‌ها تولید کتاب‌های تخصصی کمک آموزشی، انتشارات مقالات مدرسان و اعضای هیئت علمی و راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد را از اولویت‌های دیگر خود برشمرد.

وی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دیگر ایجاد تحرک پژوهشی در پردیس و میان اعضای مدرسان نام برد و گفت:‌ زمینه‌سازی برای توسعه پژوهش‌های دانشجویی مدنظر است که شامل تأسیس باشگاه مجازی دانش‌پژوهان دانش و معلم، راه‌اندازی مجلات الکترونیک پژوهش‌های دانشجویی و مشارکت دادن دانشجویان است.

ساکی با اشاره به برنامه مربوط به تسهیل امور پژوهشی افزود: برنامه‌های هفته‌ پژوهش و تجلیل از پژوهشگران از جمله برنامه‌های ما است و دوره‌های مدیریت پژوهشی، هوشمندسازی و به کارگیری سامانه‌های الکترونیک در حوزه پژوهشی نیز مورد تأکید و توجه‌مان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر توسعه ارتباطات علمی پژوهشی گفت: این ارتباطات شامل همکاری علمی و دانشگاهی است و در بحث به‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی نیز خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها برای پردیس‌ها مدنظر بوده که تاکنون 500 میلیون تومان کتاب برای پردیس‌ها خریداری شده است که به پردیس‌ها ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: همکاری علمی پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش در دستور کارمان است و درصددیم که شیوه‌نامه حمایت‌های مالی از پایان‌نامه‌های مرتبط با مأموریت دانشگاه صورت گیرد و تأسیس مرکز رشد و فناوری برای حمایت از پژوهشگران عرصه تربیت معلم نیز از اولویت‌های کاری این معاونت است.


منبع خبری: فارس

تعداد بازدید: 473 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی