RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:43   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21958صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 03:11
آموزش تروریست‌های ایرانی در اقلیم کردستان!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

که در حالی که حکومت اقلیم کردستان در اوج نیاز به کمک‌های ایران برای مقابله با داعش برای حفظ موجودیت خود بوده و در شرایطی که کمک ایران ان چنان برای بارزانی حیاتی بوده که وی برای تشکر به روحانی نامه نوشته، باز هم بدترین اقدامات علیه امنیت ملی ایران در سرزمین‌هایی که قعلا در اختیار اقلیم قرار گرفته، در حال وقوع است.

به گزارش پارس، جنگ‌ها معمولا با نتایجی غیر قابل پیش‌بینی اولیه نیز همراه هستند. همان گونه که اقلیم کردستان عراق، حمله داعش به شهرهاس غرب عراق را نه یک تهدید بلکه فرصتی برای پیش بردن طرح جدایی از عراق و یا گرفتن امتیازات بیشتر از دولت مرکزی عراق می‌دانست، ممکن است حوادث فعلی عراق در آینده، به گونه‌های متفاوتی بر امنیت ملی ایران تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که تبعات انسانی و اقتصادی هر جنگی ممکن است در قالب‌های مثل بحران‌های انسانی، مهاجرت و مشکلات اقتصادی از مرزها عبور کند، تقویت و ایجاد سازمان‌های نظامی در جریان یک جنگ ممکن است اثرات پیش‌بینی‌نشده امنیتی نیز داشته باشد.

پس از روزهای سختی که بر حکومت اقلیم کردستان عراق گذشت و با نزدیک شدن نیروهای داعش به اربیل مرکز اقلیم کردستان، بارزانی و حکومت خودمختار وی وادار شدند از همگان کمک بخواهند. در چنین شرایطی، به اعتراف بارزانی ایران اولین کشوری بود که به کمک آنها شتافت ولی آیا اقلیم کردستان قدرشناس کمک‌های همسایه شرقی خود بوده است؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد باید نگران آن چیزی بود که اکنون در اقلیم کردستان عراق می‌گذرد.

در روزهایی که اقلیم کردستان عراق، به کمک دیگران برای جنگ با داعش احساس نیاز می‌کند، گروه و احزاب مختلف و از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی که سابقه طولانی ارتکاب حملات نظامی در طرف ایرانی مرز ایران و عراق را دارند نیز در کردستان عراق و در سرزمین‌هایی که اکنون در اختیار بارزانی است، در حال آموزش نظامی هستند و در این میان گروه‌هایی قرار دارند که تجزیه‌طلبی از ایران از مبانی فکری آنها است و در این راه گزینه نظامی و اقدامات خشن را نیز برای جلو بردن هدف ضد ایرانی خود مجاز دانسته‌اند.

در روزهای اخیر، علاوه بر نیروهای عضو حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک که بهترین نیروهای کرد در حال جنگ با داعش معرفی شده‌اند، ادعاهایی در مورد آموزش دیدن نیروهای گروه تجزیه‌طلب پاک (پارت آزادی کردستان) در عراق منتشر شده است.

این گروه که در ابتدا با نام «اتحاد انقلابیون کردستان» در سال 1991 تشکیل شده، از سال 2006 تغییر نام داده و خود را «پارت آزادی کردستان» می‌نامد. این گروه تجزیه‌طلب استفاده از تمام شیوه‌های مبارزه و به عنوان نمونه درگیری مسلحانه برای تجزیه کردستان را برای خود مجاز می‌داند.

در حالی که ابتدا اعلام شد، مسعود بارزانی گروه‌های تجزیه‌طلب ایرانی را از ورود به درگیری با داعش منع کرده، رسانه‌های نزدیک به "پاک" مدعی شدند که یکی از اعضای این گروه، یعنی دختر جوانی به نام سمیه حسینی مشهور به نگار در جنگ با داعش در محور کرکوک"شهید" شده است.

اگر چه این خبر با تکذیب مقامات اقلیم کردستان مواجه و تلاشی برای شهرت‌طلبی توصیف شد ولی انتشار تصاویری از آموزش "دختران" عضو این گروه در غرب کرکوک بار دیگر بر ابهاماتی از این دست افزوده است. گفته می‌شود گروهی از دختران ایرانی در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک برای مقابله علیه تروریست‌های داعش آموزش نظامی می‌بینند.

اگر این خبر تائید شود بدان معنا خواهد بود که در حالی که حکومت اقلیم کردستان در اوج نیاز به کمک‌های ایران برای مقابله با داعش برای حفظ موجودیت خود بوده و در شرایطی که کمک ایران ان چنان برای بارزانی حیاتی بوده که وی برای تشکر به روحانی نامه نوشته، باز هم بدترین اقدامات علیه امنیت ملی ایران در سرزمین‌هایی که قعلا در اختیار اقلیم قرار گرفته، در حال وقوع است.

 

تعداد بازدید: 1165 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING