شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:36   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22019صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 29 شهریور 1393 - 22:45
آمار بازماندگان از ثبت‌نام مدارس اعلام شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۷۲۸ نفر دانش‌آموز در مدارس ثبت نام کرده‌‌اند و حدود ۴۰۰ هزار نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند البته اول مهر آخرین فرصت ثبت‌نام است. ...

به گزارش جهان؛ علی زرافشان در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش " هم‌اکنون چه تعداد دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده‌اند و چه تعداد هنوز ثبت نام نکرده‌اند؟" اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع گزارش‌ها درخصوص آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان روزانه دریافت می‌شود.
وی افزود: مطابق آیین نامه،‌دانش‌آموزان تا قبل از شروع امتحانات نوبت اول فرصت جابه جایی را دارند و حتی بعد از نوبت اول با مقررات خاصی می‌توانند ثبت نام کنند ولی این برای موارد استثناء است.
* اول مهر آخرین فرصت ثبت‌نام در مدارس
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش " دانش‌آموزانی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند تا چه زمانی فرصت دارند؟" گفت: افرادی که ثبت نام نکرده‌اند تا اول مهر فرصت ثبت‌نام دارند.
* ثبت نام ۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار نفر در مدارس
زرافشان ادامه داد:‌هم اکنون حدود سه هفته است که عملکرد ثبت نام از سال گذشته جلوتر است یعنی تا روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۷۲۸ نفر دانش‌آموز در مدارس ثبت نام کرده‌‌اندکه این تعداد نسبت به سال گذشته که ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۱۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند، حدود ۱۰۰ هزار نفر در تعداد ثبت‌نام‌ها جلوتر هستیم.
* ثبت نام ۷ میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی
وی گفت: با وجود اینکه به لحاظ تعداد ثبت‌نامی‌ها در مقایسه با سال گذشته جلوتر هستیم اما هنوز تعدادی دانش آموز هستند که ثبت‌نام نشده‌اند. از تعداد ۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار نفر دانش‌آموز که در مدارس ثبت نام کرده‌اند، ۷ میلیون و ۵ هزار و ۱۱۲ نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند که نسبت به سال گذشته که ۷ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۸۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند،‌حدود ۱۳ هزار نفر ثبت‌نام نشده‌اند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌امسال با توجه به رشد دانش آموزان ورودی در مقطع ابتدایی این انتظار وجود دارد که نسبت به جمعیت سال گذشته که ۷ میلیون و ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی داشتیم با افزایش ۱۵۰ هزار نفر تعداد دانش‌آموزان این مقطع به حدود ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر برسد.
* افزایش ۱۵۰ هزار نفری دانش‌آموزان اول دبستان
زرافشان بیان کرد: مطابق آمار ثبت احوال، امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان کلاس اول دبستان اضافه می‌شود. با توجه به طرح انسداد مبادی بیسوادی که از سوی وزیر آموزش و پرورش مورد تاکید و پیگیری است تمام ادارات کل و مناطق برای انسداد مبادی بیسوادی بسیج شده‌اند و معاونت آموزش ابتدایی به دنبال این است که کودکان لازم التعلیم را به مدارس جذب کند.
* ۱۳ هزار نفر در دوره ابتدایی ثبت‌نام نشده‌اند
وی گفت:‌در دوره ابتدایی نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار نفر هنوز ثبت نام نشده‌اند. با توجه به بحث انجام تست سنجش سلامت برای ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی و بحث خانواده‌هایی که برای ثبت‌نام فرزندشان حتما باید با آنها تماس گرفته شود می‌توان گفت که شرایط ثبت نام در دوره ابتدایی خوب است.
* ثبت‌نام ۲ میلیون نفر در دوره متوسطه اول و عدم ثبت‌نام ۶۸ هزار نفر
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در دوره اول متوسطه در حال حاضر ۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۴۴ نفر ثبت نام کرده‌اند، این عدد سال گذشته ۲ میلیون و ۷۱ هزار نفر بود که بر این اساس ۶۸ هزار نفر از سال گذشته دانش آموز داریم که ثبت‌‌نام نشده‌اند. این ۶۸ هزار نفر وقتی در ۳۲ استان کشور تقسیم می‌شود،‌عدد قابل توجهی نیست.
* ثبت‌‌نام ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار نفر در دوره متوسطه دوم و عدم ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر
زرافشان ادامه داد:‌در دوره دوم متوسطه ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که در این دوره نسبت به پوشش سال گذشته عقب هستیم،، پوشش سال قبل ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۵۶ نفر بود که امسال در بحث ثبت‌نامی‌ها حدودا ۴۰۰ هزار نفر در دوره دوم متوسطه عقب هستیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار تسنیم درخصوص " آیا تعداد ۴۰۰ هزار نفر که در دروه متوسطه دوم هنوز ثبت‌‌نام نکرده‌اند، رقم بزرگی نیست؟" گفت: در مقایسه با سایر دوره‌های تحصیلی این تعداد زیاد است اما نسبت به خود دوره تحصیلی خیلی زیاد نیست. علت عدم ثبت‌نام ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم این است که در این دوره هنوز تعداد زیادی دانش‌آموز ثبت نام نکرده‌اند و در تلاش هستند تا در مدارس نمونه دولتی،‌شاهد و تیزهوشان ثبت نام کنند. در معاونت آموزش متوسطه هر روز تعدادی مراجعه کننده داریم که متقاضی ثبت‌نام در مدارس خاص هستند. تعدادی از ثبت‌نام نشده‌ها نیز دانش‌آموزان تجدیدی هستند که نتایج آنها تازه اعلام شده و باید در مدارس ثبت نام کنند، گروه دیگر دانش‌آموزانی هستند که باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و تعداد دیگر افرادی هستند که شرایط مکانی آنها برای ثبت نام هنوز مشخص نیست و در حال جا به جایی محل زندگی هستند.
زرافشان در پاسخ به این پرسش "‌دانش‌آموزانی که تاکنون در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، جزء آمار بازمانده از تحصیل‌‌ها محسوب می‌شوند؟"‌ گفت: چون ثبت نام تا اول مهر ادامه دارد الان نمی‌توانیم بگوییم این افراد بازمانده از تحصیل هستند. و وقتی اول مهر آمد باید جمعیتی که سن آنها در دوره اول متوسطه قرار دارد و باید به پایه هفتم و هشتم وارد شوند را دریافت می‌کنیم و آن را با تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدارس بررسی می‌کنیم و اگر همه دانش‌آموزان ثبت نام نکرده باشند آن وقت بازمانده از تحصیل داریم
* هر روز آموزش ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آموزش و پرورش دارد
وی اظهار داشت: اگر بودجه آموزش و پرورش را به روزهای مفید تقسیم کنیم هر روز برای آموزش و پرورش ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر یک روز آموزش را از دست بدهیم ۱۰۰ میلیارد پول از دست داده‌ایم.تاکید وزیر آموزش و پرورش بر این است که از هر روز آموزشی و به ویژه اول مهر استفاده کامل شود یعنی در روز اول مهر تمام مدارس باز بوده،‌معلمان سرکلاس درس باشند و تدریس‌ها آغاز شود.
* کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی و هنرستان‌ها توزیع شده است
زرافشان بیان کرد:‌در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش معمولا سال‌های گذشته با مشکل توزیع کتاب‌های درسی مواجه بودیم. امسال تک تک استان‌ها را کنترل کردیم و کتاب‌های درسی میان تمام هنرستان‌های کشور توزیع شده است در سایر مقاطع نیز کتب درسی توزیع شده است بنابراین امسال در بحث کتب درسی مشکلی نداریم به گونه‌ای که روز اول مهر تمام دانش‌آموزان کتاب درسی دارند.
وی با اشاره به اینکه با مجموعه این اقدامات تلاش می‌کنیم تا یک مهر شکوهمند را داشته باشیم، گفت: امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر افزایش دانش‌آموز در کلاس اول دبستان داریم و در مجموع یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر دانش‌آموز به کلاس اول وارد می‌شوند.

منبع خبری: جهان نیوز

تعداد بازدید: 3582 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی