چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22048صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 31 شهریور 1393 - 11:22
روز مساجد باز در «استرالیا»
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مساجد شهر «کوئینزلند» به منظور معرفی دین اسلام ناب روز جمعه درب های خود را به روی همگان گشودند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسجد «هلند پارک» و «مرکز اسلامی لوگان» واقع در شهر کوئینزلند، سومین شهر بزرگ استرالیا، به منظور معرفی دین اسلام ناب و از بین بردن تصورات نادرست درباره این دین، روز جمعه 28 شهریور ماه درب های خود را بر روی عموم مردم گشودند.

«علی کدری» سخنگوی مرکز اسلامی لوهان گفت: روز جمعه این مرکز اسلامی و تمامی مساجد دیگر در کوئینرلند درب های خود را بر روی مردم گشودند، که در این روز جلسات بحث و مباحثه درباره دین اسلام و مسلمانان برگزار شد، و همچنین تمامی افراد به صرف ناهار و شام دعوت شدند.

وی افزود: ایده روز مساجد باز بیست و چهار ساعت پس از انتشار  اعلامیه های ضد اسلامی در اطراف مرکز اسلامی لوگان گرفته شد. مشکل ما اینجاست که نمی توانیم دین اسلام ناب و آموزه های راستین آنرا به مسلمانان مخصوصا جوانان آموزش دهیم. آنان برای یافتن پاسخ سوالات خود به سایت های مانند یوتیوب که توسط افرادی با گرایشات افراط گری کنترل می شوند،روی می آورند.

در ادامه افزود: بنابراین با دعوت از مسلمانان و غیر مسلمانان به مساجد، قصد داریم تا معنای واقعی دین اسلام را به آنان آموزش دهیم.

ایده روزمساجد باز توسط «کمپل نیومن» عضو حزب لیبرال استرالیا با استقبال روبرو شد، وی از شهروندان کوئینزلند خواسته بود تا در روز جمعه به مساجد شهر بروند و حمایت خود را از مسلمانان اعلام کنند.

نیومن اظهار داشت:  انتشار اعلامیه های ضد اسلامی که  همانند شلاقی بر بدنه ی جامعه استرالیاست را به شدت محکوم می کنم، زیرا چنین اقداماتی سبب از هم گسستن اتحاد و یکپارچگی در جامعه می شود، و موجب می شود تا سازمان های تروریستی توسط عاملان این گونه اقدامات اسلام ستیزانه به اهداف خود دست یابند.

وی افزود: من شهروندان کوئینزلند که دوستدار دموکراسی و جامعه چند فرهنگی هستند را تشویق می کنم تا به مساجد بروند و از نزدیک با مسلمانان آشنا شوند.

 

تعداد بازدید: 524 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی