جمعه، 31 فروردین 1403 - 22:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22058صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 1 مهر 1393 - 12:10
اوباما در سازمان ملل ائتلافی علیه «دولت اسلامی» درست می‌کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

این هفته، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به تلاش برای ایجاد یک ائتلاف گسترده بین‌المللی علیه گروه باصطلاح «دولت اسلامی،» که بخشهای وسیعی از خاک عراق و سوریه را تصرف کرده‌است، ادامه خواهد داد. آقای اوباما مجمع عمومی سازمان ملل را مورد خطاب قرار خواهد داد و جلسه ویژه شورای امنیت را برای حمایت و پشتیبانی از مبارزه با داعش و طرفداران رادیکال آن رهبری خواهد کرد.

زدوخورد بین نیروهای کرد و پیکارجویان دولت اسلامی در شمال عراق شدت یافت و جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی به حملات هوایی علیه مواضع داعش دست زدند. در همین حال، ده ها تن در اثر انفجار بمب در بغداد، که این‌روزها شاهد تظاهرات شیعیان در برابر هر گونه نقل و انتقال نیروهای ایالات متحده در عراق است، جان‌سپردند.

رئیس جمهوری آمریکا بارها پیاده کردن نیروهای زمینی ایالات متحده و ایفای نقش رزمی توسط آمریکا را رد کرده و گفته است که مردم عراق و سوریه با حمایت جامعه بین‌المللی باید در برابر پیکارجویان رادیکال ایستاده و آنها را شکست دهند.

اوباما گفت، «تاکنون بیش از ۴۰ کشور برای پیوستن به ائتلاف وسیعی علیه داعش پیشگام شده اند، چه آنها که داوطلب دادن آموزش هستند، یا آنها که ابزار و لوازم رزمی و کمکهای انساندوستانه می‌دهند و چه آنها که آمادگی خود را برای انجام پروازهای جنگی اعلام داشته‌اند. و این هفته در سازمان ملل، من به فراخوان اجماع جهانی برای مقابله با این تهدید ادامه خواهم داد.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سامانتا پاور، سخنانی پیرامون حضور رئیس جمهوری در سازمان ملل بیان کرد. وی گفت، «رئیس جمهوری اوباما روز چهارشنبه خواهد آمد و نشست بسیار غیرمعمولی از سران دولتها را در مورد معضل جنگجویان تروریست خارجی تشکیل خواهد داد. هدف این نشست آن است که سعی کند تامین مالی تروریست‌ها در مناطقی مانند عراق و سوریه را متوقف سازد، با افراط گرایی خشونت‌آمیز مقابله کند، و  جامعه مدنی را درگیر مشروعیت‌زدایی از پیامهای دولت اسلامی  کند.»

تاکنون هیچ کشوری درباره ملحق شدن به ایالات متحده در انجام حملات هوایی در سوریه تعهد نداده است. اما خانم پاور نسبت به این امر خوشبین است.

او گفت، «من پیش بینی می‌کنم اگر رئیس جمهوری تصمیم بگیرد [در سوریه] حملات هوایی انجام دهد، ما آن حملات هوایی را به تنهایی انجام نخواهیم داد.»
رند پال، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی

هفته گذشته، هر دو مجلس کنگره آمریکا دادن آموزش و تجهیز شورشیان میانه‌روی سوریه را تایید کردند. اگر چه این اقدام حمایت هر دو حزب را به همراه داشت، اما مخالفت هایی نیز وجود داشت، از جمله سناتور جمهوری‌خواه «رند پال.»

آقای پال گفت، «از [صدام] حسین تا [بشار] اسد تا [معمر] قذافی، این تکرار تاریخ است. مداخله دیکتاتور سکولار را سرنگون می‌کند. بدنبال سرنگونی هرج‌ومرج است و از میان هرج و مرج جهادی‌های رادیکال پدیدار می‌شوند. این الگوی دوباره و چندباره تکرار شده است. با این حال، آنچه که ما در اینجا داریم، عدم درک وقایع است. عدم بازبینی و تامل در نتیجه دخالت هایی که ما در  جنگهای داخلی اعراب می‌کنیم».

قانونگذاران قبل از اختتام کار مجلس و شروع تعطیلاتی که تا انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر بطول خواهد انجامید رای خود را در مورد سوریه  دادند. 

تعداد بازدید: 503 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی