پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 21:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22059صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 31 شهریور 1393 - 22:20
با شروع تحریم‌های آمریکا بر روسیه، «اکسون‌موبیل» به حفاری‌هایش خاتمه می‌دهد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

شرکت نفتی بزرگ آمریکایی، اکسون‌موبیل، روز جمعه اعلام کرد، پس از آنکه دولت اوباما آغاز تحریم‌ها علیه روسیه را به تعویق انداخت تا این شرکت بتواند با حفظ جوانب احتیاط عملیات حفاری‌اش را تعطیل کند، اکنون با آغاز تحریم‌‌هایی که شرکت‌های غربی همکاری کننده با صنعت نفت روسیه را هدف قرار داده است، این شرکت به حفاری‌هایش در بخش‌های قطبی روسیه پایان می‌دهد.

هفته پیش واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه بر سر تجاوز آن کشور به اوکراین وضع نمود. هدف از اقدامات جدید متوقف کردن همکاری‌ بین شرکتهای انرژی غربی و روسیه، به ارزش میلیاردها دلار، در حفاری نفت در بخش روسی قطب شمال، یعنی در سیبری و همچنین حفاری دریایی، است. شرکتها تا ۴ مهرماه ۱۳۹۳ (۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴) برای توقف کلیه عملیاتشان وقت دارند.

اکسون‌موبیل که مقر آن در ایالت تگزاس است، روز جمعه گفت، وزارت خزانه داری ایالات متحده به اکسون‌موبیل فرصت کوتاهی، فراتر از ۱۴ روز مشخص شده در مصوبه تحریمها، داده است تا  یک دکل حفاری را جمع کند.

سخنگوی اکسون‌موبیل به خبرگزاری رویترز گفت، «پس از فرصت کوتاهی که مجوز تمدید شد، دیگر غیرقابل تجدید است و کار بیشتر در این زمینه اصلا مجاز نیست.»

در ماه ژوئیه، اکسون‌موبیل شروع به حرکت دادن دکلی به نام «آلفای غرب» از نروژ به بخش روسی قطب شمال کرد. اکسون‌موبیل در سال ۲۰۱۱ یک قرارداد همکاری با شرکت نفتی روس‌نفت به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به امضا رساند که امیدوار است بموجب آن بتواند در دریای کارا ذخایر عظیمی از نفت کشف کند.

تحریم‌ها می‌تواند بر دیگر شرکتهای نفتی بزرگ، از جمله بریتیش پترولیوم (بی پی)  و شرکت هلندی رویال‌شل تاثیر بگذارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت در مورد درخواستهای مجوز اظهار نظر نمی‌کند.

هدف تحریمهای ایالات متحده این‌است‌که با جلوگیری از همکاری شرکتهای اروپایی و آمریکایی در تمام زمینه‌های خدمات و فن آوری انرژی غیر متعارف روسیه، از سرعت تولید نفت روسیه در آینده بکاهد.

روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام جهان و بزرگترین عرضه کننده سوخت به اروپا است، اما ذخایر آن رو به زوال هستند و این کشور برای حفظ جایگاه خود باید به دنبال منابع جدیدی بگردد.

تعداد بازدید: 588 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی