RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22068صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 31 شهریور 1393 - 19:42
باخت تاکتیکی عربستان! نخست وزیر یمن استعفا کرد.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

باخت تاکتیکی عربستان! نخست وزیر یمن استعفا کرد.

اسکای نیوز در خبری که بعدها توسط سایر شبکه ها و رسانه ها نیز تایید شد، مخابره کرد که نخست‌وزیر یمن از سمت خود استعفا کرد. بنا بر این گزارش، محمد سالم باسندوه، استعفا نامه خود را تحویل رئیس‌جمهور یمن داده است. بر اساس اخبار منتشره، نمایندگان جنبش انصارالله وارد صنعا شده و نیز نیروهای مردمی و انقلابیون کنترل برخی ساختمانهای دولتی منجمله ساختمان رادیو و تلویزیون و مقر نخست وزیری را در دست گرفته اند. وزارت کشور یمن خواستار عدم مقابله نیروهای امنیتی با انقلابیون شد. گروه‌های سیاسی مختلف با مشارکت نمایندگان حوثی و با حضور “جمال بن عمر” فرستاده سازمان ملل به یمن توافق‎نامه سیاسی برای پایان بحران را به امضا رساندند.

مخالفان دولت یمن خواستار مبارزه با فساد گسترده مالی و اداری در دولت، برکناری دولت و تجدیدنظر در تصمیم آن قطع پرداخت یارانه مواد سوختی و کاهش بهای این مواد هستند. حوثی‌ها سال هاست که صنعا را به تبعیض سیاسی، اقتصادی و مذهبی علیه جامعه شیعیان این کشور و نقض حقوق مدنی آن ها متهم می‌کنند. صنعا نیز برای خاموش کردن این گروه و از بین بردن آن، در دوره ریاست جمهوری علی عبدالله صالح و با همکاری تنگاتنگ عربستان، شش نبرد خونین علیه حوثی‌ها به راه انداخت که طی آن صدها نفر کشته و هزاران زخمی شدند اما صدای این گروه خاموش نشد. لازم به ذکر است که هم اکنون نیزعربستان سعودی حامی نخست دولت یمن، جنوبی ترین و بزرگترین همسایه خود، بوده و مخالفان را به حمله نظامی تهدید کرده بود و با حمایت گروه های تکفیری یمن، آنها را به نقض آتش بس با حوثی ها ترغیب کرده بود. حال باید دید، با سقوط دولت مورد حمایت عربستان، آیا این کشور مجددا همانند بحرین، با حضور نظامی مستقیم، به مردم یمن خواهد تاخت یا خیر!

تکمیلی:

به نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «ابومحمد العدنانی» که خود را سخنگوی گروه تکفیری داعش اعلام کرده با صدور بیانیه‌ای از تندروهای یمن و به طور مشخص عناصر «حزب تجمع برای اصلاح یمن» خواسته تا به مواضع انقلابیون انصارالله حمله کنند. این در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی حوثی‌ها نیز امروز درباره اقدام داعش و القاعده علیه انقلابیون هشدار داد و گفت: در مرحله آتی، دشمنانمان از داعش و القاعده علیه ما استفاده خواهند کرد.

تعداد بازدید: 432 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING