RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22077صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 1 مهر 1393 - 13:00
فانی در واکنش به گزارش ایلنا مبنی بر جداسازی دانش آموزان؛ حکم مدیر مدرسه را لغو خواهیم کرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

این کار غیرقانونی است و هنگام اطلاع از چنین گزارشی بلافاصله به همکارانم دستور دادم که این قضیه را پیگیری کنند/ در صورتی که صحت موضوع به ما گزارش شود، قطعا حکم مدیر مدرسه را لغو خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال نزدیک به  ۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همکاران ما در آموزش و پرورش از حدود ۸ ماه پیش کلید بازگشایی مدارس را زده‌اند و تاکنون ۱۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۵ دانش‌آموز در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز برسد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت در آموزش وپرورش ، ارتقای مدیریت آموزش شفاهی، تمرکز زدایی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را از سیاست‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

فانی با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ هزار فرهنگی اول مهر بازنشسته می‌شوند و تعدادی نیز در طول سال تحصیلی بازنشسته خواهند شد، افزود: به رغم اینکه ما نیروی انسانی جدیدی را وارد نظام آموزشی نکرده‌ایم باید اعلام کنیم که تمام مدارس و واحدهای آموزشی و تربیتی ما با نیروی انسانی موجود آموزش و پرورش به غیر از آن ۱۸ هزار نفر سازمان‌دهی شده است.

وی ادامه داد: در پرداخت اضافه کاری ۱۵ درصد کاهش داشتیم و این نشان دهنده این است که امر ساماندهی نیروی انسانی را  در این یکسالی که از عمر دولت می‌گذرد به خوبی انجام داده‌ایم.

فانی در خصوص توسعه مشارکت در حوزه آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: روزی که آموزش وپرورش را تحویل گرفتیم ۵. ۸ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل بودند در حالی که امسال قریب ۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل خواهند شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با جداسازی دانش آموزان بر اساس پرداختی والدین در یک دبستان واقع در منطقه ۵ تهران ضمن تشکر از حساسیت خبرنگاران در پیگیری این موارد گفت: این کار غیرقانونی است و من هنگام اطلاع از چنین گزارشی بلافاصله به همکارانم دستور دادم که این قضیه را پیگیری کنند و در صورتی که صحت موضوع به ما گزارش شود، قطعا حکم مدیر مدرسه را لغو خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لغو امتیاز دو تن از مدیران مدارس شهر تهران به دلیل گرفتن شهریه از والدین تاکید کرد: جلوگیری از دریافت شهریه‌های غیر قانونی توسط مدیران مدرسه یکی از سیاست‌هایی است که در شهرهای بزرگ به خصوص تهران دنبال می‌کنیم و امیدواریم که این بحث بالاخره به سامان برسد.

وزیر آموزش و پرورش گسترش مدارس غیر دولتی را اقدامی مهم در جهت تحقق توسعه مشارکت در آموزش وپرورش و به کار گیری بخش خصوصی در نظام آموزش وپرورش عنوان کرد و یادآور شد: البته بحث مشارکت تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و استفاده از توان تشکلهای فرهنگیان به عنوان یک فرصت و همچنین انجمن اولیا ومربیان از جمله موارد توسعه بحث مشارکت در حوزه آموزش وپرورش است.

فانی خاطر نشان کرد: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می کنیم، که بیش از 125 میلیون جلد کتاب درسی در اقصی نقاط کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی کتاب‌های چهارم وسوم ابتدایی تجدید نظر شده است، افزود: 7 تا 15 کتاب جدید التالیف داشتیم که همه این کتابها آماده توزیع است.

فانی افزود: تمام معلمانی که قرار است به تدریس این کتابهای جدید التالیف بپردازند در طول تابستان آموزشهای لازم را دیده اند، همچنین بسته آموزشی، کتاب راهنما ونرم افزاری برای دانش آموزان و معلمین در نظر گرفتیم که همراه با کتابهای درسی توزیع شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سالی که گذشت سالی بود که آرامش در مدارس ما حاکم بود، اگرچه معلمین و دانش آموزان درچارچوب قانون اختیار دارند، گلایه و اظهار نظر و انتقادات خود را مطرح کنند.

فانی سال گذشته را در آموزش و پرورش سال حاکمیت اخلاق و روابط اسلامی خواند وافزود: ما معتقد به امنیت فرهنگی هستیم و نه فرهنگ امنیتی و در سال گذشته نیز در آموزش وپرورش شاهد این امنیت فرهنگی بودیم و در سال پیش رو نیز این سیاست همچنان دنبال خواهد شد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در سال جدید به دنبال ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی را آغاز خواهیم کرد واعتقاد داریم نیروی انسانی آموزش وپرورش به لحاظ انگیزشی نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو افزایش کیفیت را هدف اصلی خود قرار داده ایم، افزود: امسال برای اولین بار 250 میلیارد تومان برای کیفیت بخشی آموزش و اجرای سند تحول در بودجه آموزش وپرورش پیش بینی شده و همکاران من نیز از تابستان برنامه های کیفیت بخشی را سامان داده‌اند.

وزیر آموزش وپرورش سند تحول آموزش کشور را به عنوان راهنمای عمل در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: برای سال تحصیلی پیش رو از 131 راهکار سند تحول به 40 راهکار در قالب 99 برنامه ورود پیدا می کنیم.

فانی در بخش دیگری از سخنان خود به فضاهای آموشی اشاره کرد وافزود: سال تحصیلی جدید را درحالی آغاز می کنیم که 950 فضای آموزشی جدید با حدود هفتصد هزار متر زیر بنا به مجموعه فضای آموزشی اضافه شده و با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم 28 هزار کلاس درس به لحاظ سیستم گرمایشی اصلاح شده است.

وی با اعلام اینکه امسال برای اولین بار در 26 مهر ماه المپیاد مدرسه ای کلید خواهد خورد، افزود: به موجب این طرح بیش از سه میلیون دانش آموز در مدرسه به مسابقات ورزشی می پردازند و هدف از این طرح در واقع ترویج روحیه نشاط و تربیت بدنی به همراه تربیت اجتماعی و اخلاقی دربین دانش آموزان است.

وزیر آموزش وپرورش همچنین به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف وزارت آموزش وپرورش با نهادها و وزارت خانه های دیگر اشاره کرد وگفت: تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان کشور،‌ راه و شهرسازی، ارشاد وهمچنین مناطق آزاد تجاری، سازمان محیط زیست ،‌ ‌سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از جمله تفاهم نامه هایی است که به تدریج به بار نشسته است.

وی همچنین از اجرای طرح تعالی مدرسه در بیش از 5 هزار و 600 مدرسه سراسر کشور در سال تحصیلی 94-93 خبر داد و خاطر نشان کرد: به موجب این طرح آموزش وپرورش سعی دارد که کیفیت را در مدارس افزایش دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال اجرای آزمایشی طرح عملیاتی کردن بودجه در 600 مدرسه سراسر کشور آغاز می‌شود که برحسب این طرح می توانیم، بهره منابع خود را در مدارس افزایش دهیم.

وی بحث استاندارد سازی فضا و تجهیزات به خصوص در هنرستانها را یکی دیگر از اقدامات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد که با تخصیص اعتبار نسبتا مناسب شروع شده و قرار است وزارت صنعت و معدن نیز در تجهیز هنرستانها به آموزش وپرورش کمک کند.

 

تعداد بازدید: 848 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING