RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22094صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 1 مهر 1393 - 19:08
بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94-93
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

بنام خداوند جان و خرد
بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی 94-93
فرخنده روز ملی اول مهر بر مجموعه فرهنگیان فرهیخته بویژه معلمان گرانمایه، اساتید دانشگاهها ، دانشجویان ، دانش آموزان وهمه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت که در راه اعتلای فرهنگ وتربیت این مرز وبوم قدم برمی دارند مبارک باد.
گرامی باد یاد وخاطره 8 سال دفاع مقدس وجانبازیهای شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی ، به ویژه شهدای فرهنگی ، جانبازان ،جاوید الاثرها وخانواده های معظم شهدا. در آغازین روز های سال تحصیلی ودر آستانه روز جهانی معلم درود می فرستیم به روح پر فتوح معلمان شهیدی که در پیروی از امام راحل تدریس ، قلم ، جان وخون خود را در راه مبارزه بااستبداد، تحجر ، بی عدالتی وآگاهی بخشی به جامعه وروشنگر ی راه درستی وراستی وتبیین اسلام ناب محمدی (ص) ورحمانی فدا کردند.
اکنون که به استقبال دومین بازگشایی مدارس در دولت تدبیر وامید می رویم امید فراوان داریم که سال تحصیلی جدید درسایه ی اجرای سیاستهای دولت تدبیر وامید بخصوص در حوزه ی استراتژیک سیاست خارجی ، رفع تحریم ها ، باز سازی اقتصاد ویران شده ، توجه خاص به حل مسائل عمده آموزش و پرورش و ......... سالی پر افتخار برای ملت عزیز ایران باشدوبا تلاش و پشتکار همکاران فرهیخته ،دانش آموزان و آینده سازان این مرز پر گوهر فرصت و امکان لازم برای بالندگی و شکوفایی را بیابند و همه چیز بر مدار عقلانیت و اعتدال بر گردد .
ما بر این باوریم آموزش و پرورش یکی از با اهمیت ترین نهاد های کشور است و کلید سعادت جامعه در گرو رشد و توسعه ی آن می باشد و در فرایند تعلیم و تربیت نه تنها معلم، مهمترین ومؤثرترین رکن محسوب می گردد بلکه در بین گروه های مرجع اجتماعی نیز علی رغم همه ی جفاها ، معلمان از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردارند.لذاتوجه ویژه به خواسته های منزلتی ، معیشتی و صنفی این قشر نجیب و شریف را گره گشای بسیاری از کاستی ها و مشکلات جامعه وآموزش و پرورش می دانیم .
اکثریت فرهنگیان ایران اسلامی در انتخابات سال 92 با شناخت و آگاهی کامل از برنامه کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری، رای خود را به نام دکترحسن  روحانی  به صندوق ها ریختند تا شاهد توقف روند ویرانگر همه ی سرمایه های کشور از جمله نهاد آموزش و پرورش باشند . گسترش فضای امنیتی در مراکز آموزشی ، اجرای برنامه های بدون پشتوانه کارشناسی مانند طرح تغییر مقاطع آموزشی (6-3-3) و هوشمندسازی نمایشی در مدارس،سپردن مسئولیت های بزرگ به افراد کوچک و ناوارد ، افت کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و...  وضعیت فاجعه باری را در آموزش و پرورش رقم زده بود؛سخنرانی ها و مصاحبه های دکتر روحانی در جریان انتخابات نشان از شناخت دقیق ایشان ازمشکلات کشور و بخش آموزش وپرورش داشت واین امید را در جامعه فرهنگیان برانگیخت که با انتخاب ایشان هم روند کلی اداره کشور به سود رفاه و امنیت مردم عوض می شود و هم در درون وزارت آموزش و پرورش کارها بر مدار عقلانیت و اعتدال بر می گردد.
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی همراه با قاطبه ی فرهنگیان کشور بر این نظر بوده و هست که جناب آقای دکتر فانی معلمی عالم و آشنا به مسایل حوزه آموزش و پرورش هستند. بسیارامیدوار بودیم و هستیم که تیم مدیریتی ایشان بتوانند به برنامه ها و وعده های داده شده توسط رئیس جمهور در این وزارتخانه جامه عمل بپوشانند .اکنون که یکسال از حضور ایشان در این وزارتخانه می گذرد ضمن حمایت راهبردی از برنامه های دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور ، خود را موظف می دانیم اعلام نماییم که متاسفانه تعداد کثیری از اعضای تیم مدیریتی حاکم بر وزارت آموزش و پرورش در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید ناتوان بوده و یا بعضا به سیاست های اعلامی رئیس جمهور وحتی به سیاست های دکتر فانی هم اعتقادی ندارند. ما نگرانیم که اینها همچنان با بزرگ نمایی مسائل فرعی و عدم توجه به نیازهای واقعی ،آموزش و پرورش را از اهداف اصلی خود باز دارند . فقدان قاطعیت و اقدامات توام با تردید و تزلزل در زمینه مدیریت منابع انسانی ،فضایی نگران کننده در محیط های ستادی و ادارات کل و ادارات مناطق ایجاد کرده است زیرا مدیران بخش های مختلف در نبود یک برنامه منسجم بر اساس سلایق شخصی عمل می کنند و شخصیت های با نفوذ  و جریانهای مخالف دولت از نمایندگان مجلس تا احزاب و نهادها و ...از خلاء موجود استفاده کرده و در صدد ایجاد حوزه نفوذ اختصاصی در زیر مجموعه های این وزارتخانه هستند. اختلاف بین مدیران بخشهای مختلف وزارتخانه در سایه تردید و عدم توان تصمیم گیری مناسب ، فعالیت های آموزشی و پرورشی را مختل کرده است .
کارگزاران دولت قبلی در همه سطوح دست بالا را دارند و هیچ تلاشی هم برای پنهان کردن خط و خطوط سیاسی خود نمی کننددر حالی که رئیس جمهور محترم  نگاه سیاسی و ایدئولوژیک به آموزش و پرورش را بارها مضر اعلام کرده اندوآخرین بار در نشست مدیران آموزش و پرورش مواضع خود را تکرار نمودند متاسفانه حوزه پرورشی همچون دولت قبل تمام تمرکز خود را بر فعالیت های نمایشی و شبه پرورشی گذاشته است. پرداختن به این امور ، این بخش مهم و تاثیرگذار را از انجام وظایف ذاتی تربیتی که همانا پیشگیری از آسیب های روحی و روانی و توسعه تربیت دینی واخلاقی دانش آموزان است را باز داشته است . انتظار جدی وبه حق کلیه ی ذینفعان وذیربطان برنامه های وزارت آموزش وپرورش این است که سازمانها ، مراکز ومعاونتها در قبال عدم اعلام سیاست ،استراتژی وبرنامه های عملیاتی وعدم اصلاح ساختار داخلی پاسخگو باشند.
با وقوف واشراف کامل به مشکلات دولت در بخش آموزش وپرورش ، باردیگر از رییس جمهور و تک تک اعضای محترم هیات دولت ونمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وکلیه ی نهادهای حاکمیتی می خواهیم در سایه ی وفاق وهمدلی وبا عزم ملی نسبت به حل مسائل عمده آموزش وپرورش اقدام عملی کننداز جمله به فراهم کردن بستر های لازم جهت عملیاتی شدن اهداف اسناد بالا دستی و راهبردی آموزش و پرورش ،رفع مسائل و مشکلات معلمان ، ترفیع جایگاه،شان ومنزلت اجتماعی ، آموزش و ارتقاء و بهبود وضع معیشت آنان َهمت گمارند وصبوری وفرهیختگی این قشر عظیم را در همراهی با همه ی فراز  ونشیب های دوران انقلاب اسلامی ارج نهند.
از وزارت آموزش وپرورش به دلیل کندی وتاخیردراجرای سیاستها،استراتژی ها ، برنامه هاو وعده های داده شده توسط رئیس جمهور محترم به شدت گله مندیم وانتقاد داریم ومصرانه عزل مدیران ناتوان ، تقویت بدنه ی کارشناسی با به کار گماری نخبگان حوزه آموزش و پرورش ، صاحب نظران دانشگاهی تاثیر گذار وآگاه به خواسته های اجتماعی ، فرهنگی همراه وهمسو با دولت را خواستاریم.
با آگاهی کامل از برنامه های وزیر محترم در بخش اقتصادآموزش وپرورش ، سیاست کیفیت بخشی وبرنامه های پنج گانه براین باور هستیم که تحقق وعده های دولت تدبیر وامید در وزارت آموزش وپرورش با قرار گرفتن این وزارتخانه در صدر اولویتهای دولت و همراهی و همدلی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی میسور بوده نه با چماق استیضاح چرا که حذف مدیران ناکارآمد، سود جو وچند چهره که روحیه ی تزلزل را القاء می کنند و استفاده از افراد نخبه وصاحب نظر ، به ایجاد تحول در آموزش و پرورش شتاب وسرعت بیشتری خواهد داد .
ما نسبت به کثرت بازماندگان از تحصیل و عدم توجه به عدالت آموزشی نگرانیم و اعلام می داریم که مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی ،بسیاری از خانواده ها را از دسترسی به آموزش و پرورش مناسب محروم کرده است . در همین راستا تنوع مدارس وکاهش مدارس دولتی با کیفیت ،اصل آموزش و پرورش رایگان و حقِ بر آموزش را مخدوش نموده است .ماضمن حمایت از واگذاری تصدی گری و اجرای فعالیت های آموزشی با نظارت و حمایت آموزش و پرورش به بخش خصوصی ، خواستار تقویت مدارس دولتی و توجه به کیفیت و کمیت خدمات آموزشی در اینگونه مدارس هستیم .
از آقای فانی انتظار داریم با توجه به جمعیت قابل توجه بانوان در وزارت آموزش وپرورش نگاه واهتمام ویژه ای به مسائل زنان  خصوصا زنان سرپرست خانوار این وزارتخانه داشته وهمچنین با برنامه ریزی های منطقی موجبات تربیت مدیران ارشد زن وسپردن مسوولیتهای مدیریتی به بانوان را فراهم آورند.
از آقای فانی و تیم مدیریتی ایشان انتظار داریم با ارائه ترجمانی صحیح ازسیاست تدبیروامید درآموزش وپرورش و بازنگری جدی در بکارگیری نیروی ها و تاسیس پارلمان معلمان موجبات دلگرمی فرهنگیان حامی دولت توسط مجریان توانمند را فراهم آورد واز ریزش نیروهای حامی دولت در سراسر کشورجلوگیری نمایدزیرا تعلل دراین امر، خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت .
در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای رهبری معظم انقلاب ،دولت خدمتگزار و رییس جمهور محبوب امیدواریم با یاری خداوند متعال وبا درایت رئیس جمهور محترم وزارت آموزش پرورش در مسیر درست قرار گیرد و مسئولین این وزارتخانه بدون تزلزل ، تردید و با شجاعت مجری سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش باشند و در برابر زیاده خواهی های ،فردی و جناحی کانون های قدرت ایستادگی نمایند.
                                                                                        مجمع فرهنگیان ایران اسلامی
                                                                                         مهر ماه 1393

 

تعداد بازدید: 1821 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING