RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22213صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 7 مهر 1393 - 01:20
بخشی از مطالبات 30 میلیارد‌ی فرهنگیان را تا پایان‌ سال پرداخت می‌کنیم
  

فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی استان‌ها در مدتی که از سال جاری می گذرد خبر داد و گفت: اولویت اصلی دولت به بهره برداری رساندن پروژه های نیمه تمام گذشته است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدباقر نوبخت با حضور در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که همزمان با اولین روز سال تحصیلی (اول مهر) با حضور مسئولین استان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه در بخش درآمدهای دولت در مدتی که از سال می گذرد تنها 72 درصد تحقق داشته ایم اما بودجه عمرانی استان ها تخصیص 100 درصدی داشتند و تمام این بودجه پرداخت شد.

وی با اشاره به وجود 2906 طرح نیمه تمام در کشور، ادامه داد: هدف رئیس جمهور از سفرهای استانی این نیست که با سلام و صلوات کلنگ زنی کند و دولت یازدهم نیز از نظر پروژه های نیمه تمام باری جدید به دولت های قبلی اضافه کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که تا پایان سفرهای استانی پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی مناسب و بالایی برخوردار هستند به افتتاح برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه بر اساس قانون در شرایط خاص می توان پروژه های جدید در کشور تعریف کرد، گفت: ما این شرایط را هم محدودتر کردیم و هدف دولت آغاز پروژه های جدید نیست بلکه تلاش می کنیم پروژه های نیمه تمام پیشین را در حد امکان تا پایان سال های 93 و 94 به بهره برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2906 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و اگر بخواهیم پروژه جدیدی را آغاز کنیم هر نماینده یا دستگاه استانی یک یا دو پروژه مد نظر دارد که با آغاز یکی از آنها مجبوریم در را بر روی صف طویل سایر پروژه ها نیز باز کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بودجه سال 93 اولویت اصلی با پروژه های بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی بود، تصریح کرد: در آن زمان تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل این تصمیم موضوع استعفا را مطرح کردند اما اگر این تصمیم اجرایی نمی شد اعتبارات دوباره به صورت قطره‌چکانی بین همه پروژه ها تقسیم می شد.

نوبخت معتقد است اینکه یک پروژه با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی به افتتاح برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند بهتر است تا پروژه ای با پیشرفت 5 درصدی به 25 درصد پیشرفت فیزیکی برسد و فایده ای نداشته باشد.

وی تعداد پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در کشور را 246 مورد عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور از آماده شدن مقدمات بودجه سال 1394 خبر داد و تاکید کرد: بخش نامه بودجه به همه دستگاه ها ابلاغ شد.

نوبخت در ادامه به تشکیل شورای آموزش و پرورش کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: این جلسه در فرصت مناسبی برگزار شد زیرا هم در آستانه تدوین بودجه 94 هستیم و هم چون در سال پایانی برنامه پنجم توسعه به سر می بریم در حال برنامه ریزی برای برنامه ششم توسعه می باشیم.

وی گفت: بستن بودجه در حقیقت برنامه ریزی برای سال آینده کشور است و هر اتفاقی که بخواهد در سال آینده در کشور رخ دهد باید ردپای آن در بودجه سال 1394 باشد و اگر این جلسه چندماه دیرتر برگزار می شد نمی توانستیم برای خواسته های شما در قالب بودجه اعتباری ببینیم.

به گفته این مقام مسئول چنانچه اعتبارات مورد نیاز به بودجه 94 هم نرسد می توان آن را در قالب برنامه ششم توسعه دید.

نوبخت به خواسته های مطرح شده در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون اختیارات و امکانی داریم که می توانیم بخشی از مطالبات شما را در قالب زمان باقی مانده از بودجه 93 ببینیم و آن را پرداخت کنیم.

وی پرداخت بخشی از مطالبات 30 میلیارد تومانی فرهنگیان استان کرمانشاه را از جمله این خواسته ها دانست و تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال بخشی از این مطالبات پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: بخش دیگری از مطالبات که تلاش می کنیم تا قبل از پایان سال پرداخت شود بازپرداخت 700 میلیون تومانی است که از محل فروش فضاهای آموزشی استان به خزانه رفت.

نوبخت به موضوع عدم جذب مناسب دانش آموزان کرمانشاه در دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: اینکه این میزان جذب پایین به دلیل ظرفیت کم دانشگاه ها و عدم گستردگی مناسب آنها باشد باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد اما این منطقی نیست که در شرایطی که در کشور ظرفیت خالی در دانشگاه ها وجود دارد برای رفع مشکل یک منطقه خاص ظرفیت آن منظقه را افزایش دهیم.

وی در خصوص احداث اردوگاه ملی در کرمانشاه نیز تاکید کرد: چون هنوز طرح و برنامه خاصی برای این پروژه ندارید احتمالا نتوان آن را در بودجه 94 دید و به برنامه ششم توسعه موکول شود.

نوبخت از سازمان بهسازی و نوسازی مدارس کرمانشاه خواست طرحی در این خصوص ارائه دهد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: در موضوع پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش و بهسازی و نوسازی مدارس نیز چنانچه پروژه ای با پیشرفت مناسب دارید که اگر 100درصد اعتبار آن را تخصیص دهیم تا پایان سال افتتاح می شود به ما بگویید تا بودجه آن را تخصیص دهیم.

وی در پایان از اعضای شورای آموزش و پرورش کرمانشاه خواست علاوه بر توجه به نیازهای فیزیکی آموزش و پرورش که از ملزومات است به سایر نیازها هم در راستای افزایش سطح علمی، دانش و بینش و دین دانش‌آموزان توجه شود.

تعداد بازدید: 1518 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/7/8 - 14:03 |     0     0     |
هشت ساعت حق التدریس اردیبهشت وخردادبازنشستگان پرداخت نشده ومعلمین این افراد راتمسخرکرده وحتی سی سال کارشرافتمندانه این اشخاص رازیرسوال برده ومی گویند شغل مناسبی راانتخاب نکرده اندکه آنراادامه میدهند!!!!!!

محمد
|    | 1393/7/8 - 13:58 |     0     0     |
بخشی از مطالبات امتحانات نهایی هنوز از سال 91 و92 پرداخت نشده برای 93 هم که هیچ خبری نیست .ادعای حذف کنکور هم داریم.جیب خالی پز عالی

ناشناس
|    | 1393/7/7 - 19:18 |     7     0     |
چرا فقط بخشی ؟؟؟ من معلم در مشهد هنوز اضافه کار سال قبلو کامل نگرفتم! کلاسهای جبرانی تابستان هم هیچ ! کی معیشت ما خوب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی