RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22221صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 8 مهر 1393 - 12:54
باراک اوباما: آمریکا پیکارجویان در سوریه را دست کم گرفته بود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس جمهوری ایالات متحده در یک گفتگوی تلویزیونی از دست کم گرفتن پیکارجویان افراطی گروه موسوم به «دولت اسلامی» در سوریه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داد و گفت در عین حال روی توانایی‌های ارتش عراق برای مقابله با تهدید آن گروه در آن کشور، بیش از حد حساب شده بود.

باراک اوباما در گفتگو با برنامه «شصت دقیقه» شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، که روز جمعه ضبط شده بود و روز یکشنبه بخش‌هایی از آن پخش شد، با اشاره به سخنان اخیر جیمز کلاپر مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، اذعان کرد که بر اساس یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده، آنچه که در سوریه در جریان داشت، دست کم گرفته شده بود.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، پیکارجویان افراطی اسلامگرا، هنگامی که نیروهای نظامی آمریکا القاعده در عراق را سرکوب کردند، فعالیت‌های زیرزمینی خود را آغاز کردند.

وی در ادامه افزود «اما در طول چند سال گذشته و در میان هرج و مرج داخلی در سوریه، هنگامی که هیچ کنترلی در بخش‌های بزرگی از آن کشور وجود نداشت، آنها موفق به بازسازی خود شده و از آن اوضاع آشفته بهره‌برداری کردند ... و به این ترتیب آن مناطق، تبدیل به مرکزی برای جهادی‌های سراسر عالم شد.»

جیمز کلاپر اخیراً به روزنامه واشنگتن پست همین مطلب را عنوان کرده بود که دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده گروه دولت اسلامی در سوریه را دست کم گرفته بودند و درعین حال روی توانایی‌های ارتش عراق برای مقابله با اعضای آن گروه افراطی در عراق زیادی حساب کرده بودند.

پیکارجویان افراطی سنی گروه موسوم به دولت اسلامی بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را تحت تصرف خود دارند و تاکنون هزاران نفر را کشته‌اند، از جمله دو شهروند آمریکایی و یک بریتانیایی را گردن زدند و هفته گذشته نیز ویدئوی گردن زدن یک شهروند فرانسوی را منتشر کردند.

رئیس جمهوری آمریکا دستور آغاز حملات هوایی علیه مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق – که تا پیش از اعلام برپایی یک خلافت خودخوانده اسلامی در اوایل تیرماه خود را دولت اسلامی عراق و شام یا داعش می‌خواندند – را در ماه اوت (اوایل شهریور ماه) صادر کرد و هفته گذشته، با تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی، آن حملات را به داخل خاک سوریه گسترش داد.

باراک اوباما در گفتگو با سی‌بی‌اس همچنین اهداف نظامی آمریکا در مبارزه با داعش را تشریح کرد و گفت «ما فقط باید آنها را به عقب برانیم، فضای (عملیاتی) آنها را محدود کنیم و درپی مرکز فرماندهی و مدیریت آنها باشیم،» ضمن آن که جریان ارسال اسلحه، سوخت و پول، و همینطور مسیر پیوستن پیکارجویان خارجی به آن گروه را باید قطع کنیم.

با این حال رئیس جمهوری ایالات متحده بر لزوم یافتن یک راه حل سیاسی هم در عراق و هم در سوریه برای پایان دادن به درگیری‌ها و دسنیابی به یک صلح و آرامش پایدار تاکید کرد.

تعداد بازدید: 608 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی