صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:10   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22245صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 8 مهر 1393 - 11:35
پیش‌بینی مزایا برای معلمان استثنایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: من معتقدم به جای افزایش درصدی حقوق معلمان استثنایی بهتر است مجموعه مزایایی را برای آنان پیش بینی نماییم.
 مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در توضیح برنامه های سال تحصیلی دانش آموزان استثنایی گفت: اولویت اصلی برای سال آینده این است که مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را برطرف سازیم زیرا اعتقاد دارم سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان باید در ردیف جلو بودجه ای خاص ذیل ردیف سازمان تعریف شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بودجه در ادارات کل استانها در کنار دانش آموزان روستایی لحاظ شده است، افزود: به علت لحاظ شدن بودجه ای دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان روستایی عمدتاً بودجه  به این دانش آموزان کمتر می رسد و اولیای آنان 60 تا 70 درصد هزینه ی سرویس مدارس آنها را پرداخت می کنند که با توجه به اینکه دیگر این خانواده ها از خانواده های محروم به شمار می آیند مشکلاتی در این بخش بوجود می آید.

قدمی ادامه داد: من معتقدم چنانچه این مشکل حل شود پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی به صورت چشمگیر افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر آمار نشان می دهد که حدود 30 تا 40 درصد این دانش آموزان به دلایل اقتصادی، فرهنگی و .. بیرون از مدرسه هستند.

وی با اشاره به ورود معلمان فاقد کسب آموزش لازم به مدارس استثنایی در سه سال اخیر گفت: عده ای از معلمانی که استخدام شدند آموزش های لازم را کسب نکردند و ما آنها را شناسایی خواهیم کرد تا در کوتاه مدت بتوانیم آموزش های لازم در این حوزه را با توجه به گروهی که تدریس می کنند ارایه کنم تا از این طریق وضعیت کیفی مدارس را ارتقا دهیم.
 
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درخصوص افزایش حقوق این معلمان نیز اظهار داشت: معلمان مدارس استثنایی حدود 20 درصد فوق العاده شغل را دریافت می کردند که مدتی قطع شده بود و مجدداً به آنها پرداخت شد.

قدمی با بیان اینکه قانون خدمات کشوری به راحتی اجازه ی افزایش این ارقام را نمی دهد، گفت: من معتقدم به جای آنکه این ارقام را افزایش دهیم بهتر است مجموعه مزایایی را برای آنها پیش بینی کنیم تا این مزایا بتواند جاذبه کار معلمان را بالا برد به طور مثال یکی از این شرایط این است که امکان ادامه تحصیل آنان را به یک مقطع تحصیلی بالاتر پس از 20 سال خدمت فراهم کنیم  یا وام های طولانی مدت را به آنها ارائه دهیم که این اقدامات در کوتاه مدت نتیجه می دهد.

وی با اشاره به اینکه در گزینش معلمان استثنایی عمدتا باید انسان های عاشق را دعوت و انتخاب کرده و برا ی حفظ آنان خدمات رفاهی غیر نقدی را طراحی کنیم افزود: هدف من این است که در کوتاه مدت مشکل سرویس و فضای آموزشی مدارس استثنایی و همچنین ارتقای کیفیت کتب درسی و توجه به آموزش های ضمن خدمت را برطرف کنم.

 

تعداد بازدید: 1208 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی