RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22252صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 9 مهر 1393 - 12:43
ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:
ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند

تعجب نکنید این فن آوری ها اکنون در نزدیکی شما قرار دارند.

تکنولوژی های مدرن و فن آوری های عجیبی که تا پیش از این تنها در فیلم ها قابل تصور بودند، اکنون به سرعت در حال وارد شدن به زندگی واقعی انسانها می باشند. دانشمندان بر این عقیده اند که هر گونه فن آوری را می توان اختراع و ایجاد نمود. تنها نکته آن است که در راه رسیدن به آن ممکن است با موانعی رو به رو شویم که نیازمند حل و فصل اساسی می باشند.

پرتال خبری "Oxu.Az " به نقل از سایت اخبار علمی روسیه "Hi-news.ru " می نویسد که این فن آوری ها نزدیکتر از آنچه که به نظر می رسد در نزدیکی انسانها قرار دارند.

 

1. ربات های مایع

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی "دارپا (DARPA) " خواستار تولید ربات هایی است که به ربات های نرم یا مایع معروف هستند. این ربات ها می توانند همچون ماهی مرکب به مکان های تنک و فروناپذیر رخنه کرده و با گذر از مسیرهای طولانی، دوباره به حالت اولیه ی خود بازگردند.

 

2. کنترل اجسام و اشیا به کمک نیروی فکر

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

این پروژه که "Brainflight " نام دارد توسط اتحادیه اروپا حمایت مالی می شود و هدف اصلی آن ساخت هواپیمایی است که کاملا توسط قدرت فکر و مغز انسان هدایت و کنترل شود. محققان در تلاش هستند تا بدین ترتیب، آموزش پرواز را ساده تر، ارزان تر و در دسترس تر سازند. آنها بر این عقیده اند که این موضوع به خاطر کاهش فشار وارده بر روی خلبان، موجب افزایش امنیت در پروازها خواهد شد.

 

3. بهبود آب و هوا

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

دانشمندان دانشگاه های فلوریدای مرکزی و آریزونا موفق به فراگیری نحوه ی ارسال امواج لیزر قدرتمند برای باردار نمودن ابرها برای ایجاد رعد و برق و باران شدند. دیگر دانشمندان نیز توانسته اند جرقه های خفیف الکتریکی در ابرها ایجاد کنند. ولی شار الکتریکی این جرقه ها هنوز آنقدر قدرت نداشته اند که بتوانند موجب پیدایش رعد و برق شوند.

 

4. لیزرهای جذب و جابه­جا کننده

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

لیزرهای جذب کننده می توانند از انرژی خود برای حرکت اجسام و یا حتی یک سفینه ی فضایی استفاده کنند. ولی این چیزی است که ما تا پیش از این تنها در فیلم های تخیلی مشاهده می کردیم. سالیان سال بشر این لیزرها را دست نیافتنی می شمارد تا این که چندی پیش، دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا موفق به ساخت نوعی لیزر جذبی شدند که می تواند در آب مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان فیزیک دانشگاه دندی که به دانشگاه شهر اکتشاف معروف است، موفق به ساختن نوعی لیزر جذبی آکوستیکی شدند که می تواند اجرامی به اندازه ی 1 سانتیمتر را جابه­جا نماید. این دانشمندان یقین دارند که کشف آنها می تواند در حوزه ی سلامت بسیار مفید واقع شود.

 

5. تریکودرها

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

دانشمندان دانشگاه "Southampton " برتانیا، توانسته اند یک نوع تریکودر یا همان حسگر پزشکی جیبی طراحی کنند که به جای سنسورهای شیمیایی از قطعات الکترونیکی استفاده می کند. به کمک این حسگر می توان بدون ترک محل بستری بیمار، از ساختارهای پروتئینی وی نمونه برداری کرد. این حسگرهای اسکن کننده به دلیل سرعت عکس العمل بالا و عدم نیاز ارسال نمونه ها به آزمایشگاه، می توانند در وقت و هزینه تشخیص بیماری صرفه جویی کرده و بسیار مفید واقع شوند.

 

6. پرداخت از طریق بیومتریک

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

آقای "فردریک لیفلند" دانشجوی رشته ی مهندسی دانشگاه لوندا در سوئد، سیستمی را خلق کرده است که می توان از طریق زیست‌سنجشی یا بیومتریک برای پرداخت های مهم بانکی استفاده نموده است. بر اساس اطلاعات دریافتی، تا تاریخ 15 آوریل 2014 میلادی، 15 رستوران و مغازه از این سیستم برای تایید صحت پرداخت های حساب بانکی مشتریان مشتریان خود استفاده نموده اند. در همین زمان، تا به امروز حدود 1600 نفر از این سیستم برای جایگزینی روش پرداخت به صورت نقدی و یا از طریق کارت اعتباری استفاده می نمایند.

 

7. ربات هایی که می توانند در خارج از ایستگاه فضایی فعالیت کنند

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

وظیفه ی اصلی این ربات ها، فعالیت در خارج از ایستگاه های فضایی می باشد. در آینده ای نزدیک این ربات ها خواهند توانست در کره ی ماه و کره ی مریخ بسیار مفید واقع شوند.

 

8. محافظ های انعکاسی

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

شاید این موضوع غیر ممکن به نظر برسد ولی از این سیستم برای ارتباطات رادیویی و رادار استفاده می شود. جالب است بدانید که یونوسفر اطراف کره ی ما نوعی میدان پلاسمایی است. این میدان تمامی امواج ارسالی از سطح زمین را انعکاس می دهد. به همین دلیل نیز می توان آن را بسان محافظی اطراف سفینه ای فضایی تلقی نمود.

 

9. دستگاه های پنهان کننده

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

ما هنوز قادر به پنهان کردن یک سفینه ی فضایی نیستیم ولی سیستم های پنهان کننده ی امروزی قادر هستند نور، تماس لمسی، گرما و صدا را پنهان کنند.

 

10. ربات های خدمتکار

ده فن آوری علمی-تخیلی که به حقیقت پیوسته اند 

امروزه دیگر تقریبا هر کسی می تواند یک ربات خدمتکار برای خودش خریداری نموده و یا اجاره کند. این ربات ها می توانند خانه را تمیز کرده و یا نشت گاز را در خانه تشخیص دهند.

مدل های مخلفی از انواع این نوع ربات ها در جهان ساخته شده است. مدتی است که ربات هایی به بازار آمده اند که خودشان می توانند خودشان را بدون دخالت انسانها جمع و جور کنند. (منبع: listverse.com )
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2014_09_27/277853408/

تعداد بازدید: 3196 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING