پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 14:38   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22257صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 9 مهر 1393 - 02:59
داعش ۷۰ دانش آموز کرد را در سوریه آزاد کرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش روز سه شنبه بیش از ۷۰ دانش آموز کرد را که نیروهای این گروه در ماه مه در شمال سوریه ربوده بودند آزاد کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گروه حقوق بشری مستقر در انگلیس افزود: والدین این کودکان آزادی فرزندان خود را که گفته می‌شود 13 تا 15 ساله هستند، اعلام کردند.

داعش ۷۰ دانش آموز کرد را در سوریه آزاد کرد  این 70 کودک جزو 153 دانش آموز عمدتا پسری هستند که در 29 مه در استان حلب در شمال سوریه توسط داعش ربوده شده بودند. این کودکان پس از گذراندن امتحانات مدرسه در حلب در مسیر بازگشت به خانه در عین العرب توسط داعش تعقیب و ربوده شده بودند.

در هفته‌های اول پس از ربوده شدن، پنج تن از این دانش آموزان موفق به فرار و 37 تن دیگر از جمله 10 دختر آزاد شدند. جزئیات درباره علت آزادی این 70 کودک مشخص نشده است و دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد هنوز حدود 30 دانش آموز دیگر در اسارت داعش هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: داعش با آزادی این 30 کودک مخالفت کرده زیرا اقوام آنها عضو حزب اصلی کرد مخالف این گروه تروریستی هستند.

 عین العرب اکنون به یکی از میادین اصلی درگیری بین مبارزان کرد و داعش تبدیل شده است. این شهر که در مرز سوریه و ترکیه واقع شده سومین شهر بزرگ کردنشین در سوریه است.

                           

تعداد بازدید: 1010 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی