RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:03   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22269صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 9 مهر 1393 - 14:11
نیازمندحمایت ویژه درتولید 800 عنوان کتاب درسی دوره دوم متوسطه هستیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکیدبر شروع فعالیت آموزش و زمان1300 ساعت درسی دردوره دوم متوسطه گفت: برای تولید 800 عنوان کتاب درسی دوره دوم متوسطه نیازمند حمایت ویژه آموزش وپرورش هستیم.
 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نهمین همایش تجلیل از مولفان و پدید‌آورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که درسالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: فرایند تالیف کتب درسی با نیاز سنجی آغاز و با ارزشیابی به پایان می رسد که تقریبا 5 سال زمان می برد.    

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این که درهرسال محتوای دوپایه تحصیلی را تغییر می دهیم، تصریح کرد: با این وجود هیچ یک از مراحل تایف دچار خدشه وغفلت قرارنگرفته است بلکه فعالیت ها را فشرده کرده ایم.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر کتاب‌های چهارم و هشتم به جهت گسترش عدالت آموزشی درراستای راهبرد کیفیت بخشی، مجلات رشد در دو موضوع دانش‌آموز و نوآموز تولید و برای دانش‌آموزان نابینا مجله صوتی ایجاد کردیم.

محمدیان با اشاره به وجود کاستی هایی درحوزه تالیف کتب درسی یادآور شد: امسال کتاب‌های جدید‌التألیف را برای اظهار‌نظر کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه، پژوهشگاه‌ مطالعات انسانی و برخی ائمه جمعه فرستادیم تا نقطه نظرات را درجهت افزایش غنای علمی ومتناسب بافهم دانش آموزانبه ما گوشزد کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص خروجی نظام تعلیم وتربیت برمبنای سندتحول بنیادین، گفت: باید دانش‌آموزانی موحد، ایران‌دوست و خطر‌پذیر تربیت کنیم تا در عرصه‌های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بتوانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یاری کنند.

وی با تاکید بر این که نباید زمان آموزش در بین سال تحصیلی، مخدوش شود، افزود: براساس برنامه درس ملی، ساعات آموزشی در دوره ابتدایی 925 ساعت ، متوسطه اول 1110 ساعت، متوسطه دوم 1300 ساعت و فنی و حرفه‌ای 1480 ساعت می باشد .

تعداد بازدید: 779 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING