RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:06   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22407صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 15 مهر 1393 - 20:34
واتس‌اَپ به قیمت ۲۲ میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخته شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

فیس‌بوک سرویس واتس‌اپ برای ارسال پیام‌ روی تلفن‌های همراه را به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خرید. در معامله نهایی که روز دوشنبه انجام شد، قیمت این اپ با توجه به بالارفتن ارزش سهام فیس‌بوک در ماه‌های اخیر، در حدود سه میلیارد دلار بیشتر از قبل تعیین شد.

به نوشته رویترز، جَن کوئوم، بنیانگذار واتس‌اپ در حدود دو میلیارد دلار از این مبلغ را به صورت سهام و در طی چهار سال دریافت می‌کند. گفته می‌شود این اقدام به عنوان انگیزه‌ای برای ماندن او در شرکت انجام گرفته است.

خرید واتس‌اپ – که فیس‌بوک در ماه فوریه (بهمن ماه) اعلام کرد و تأییدیه آن را به تازگی در اروپا دریافت کرد – نشان‌دهنده بالا رفتن نجومیِ ارزشِ تازه‌های بازار اینترنت با آهنگ رشدی بسیار شتابان، و تمایل بازیگران جافتاده در عرصه اینترنت مثل فیس‌بوک و گوگل برای خرید و تملک اپلیکیشن‌های جدید اینترنتی است.

واتس‌اپ، که در ماه بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دارد، از محصولات جدید ارسال پیام روی تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی است که روز به روز در میان کاربران جوان طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

اسنپ‌چت، یک اپ دیگر برای گوشی‌های هوشمند است که مالک خصوصی دارد. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند – عکس‌ها بعد از چند لحظه از روی اسنپ‌چت محو می‌شود. به گزارش رسانه‌ها این اپ هم در حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

فیس‌بوک برای تملک واتس‌اپ علاوه بر پرداخت ۴.۵۹ میلیارد دلار به صورت نقدی و ۱۷۸میلیون سهم، ۴۶ میلیون واحد از سهام محدود خود را به کارکنان واتس‌اپ اهدا کرد – که در طول چهار سال به آن‌ها منتقل می‌شود. روز دوشنبه هر سهم فیس‌بوک در بازار بورس نیویورک به قیمت ۷۷.۱۷ دلار فروخته شد؛ و با این حساب، ارزش توافق فیس‌بوک با واتس‌اپ ۲۱.۸ میلیارد دلار می شود.

حقوق جَن کوئوم در مقام مدیر اجرایی واتس‌اپ و یکی از مدیران فیس‌بوک، سالی یک میلیارد دلار خواهد بود – مثل حقوق مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک. وی همچنین ۲۴.۹ میلیون واحد از سهام محدود فیس‌بوک را – که با قیمت روز دو شنبه سهام این شرکت تقریباً ۱.۹ میلیارد دلار می‌شود، دریافت خواهد کرد.

شرکت واتس‌اپ، که بیش از ۷۰ کارمند دارد، همچنان در شهر مانتین‌ویو در کالیفرنیا  به کار خود ادامه می‌دهد.

تعداد بازدید: 645 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING