چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 02:04   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22577صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 23 مهر 1393 - 12:30
خبرهای خوب برای مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در آستانه فرارسیدن 28 مهر ماه روز تکریم خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران، اجرای طرح نظام ارجاع در پنج استان، اعزام به سفرهای زیارتی، رایگان شدن فرانشیز بستری از آذر ماه و پرداخت 700 میلیارد ریال در قالب تسهیلات را از جمله اقدامات برای این قشر از جامعه برشمرد.

«سیدتقی نوربخش» روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح نظام ارجاع در پنج استان پایلوت که در این استان ها بیماری های مزمن از جمله فشار خون، دیابت و روماتیسم وجود دارد، برای مستمری بگیران و بازنشستگان پرونده تشکیل می شود و معاینه ادواری می شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح که در هیات مدیره تامین اجتماعی به تصویب رسیده، در دو ماه آینده به صورت کشوری اجرا شود.

** اعطای 700 میلیارد ریال تسهیلات کوتاه مدت به مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای ارائه خدمت به مستمری بگیران و بازنشستگان، پرداخت 700 میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات کوتاه مدت و ضروری و نیز وام ازدواج و وام تحصیلی برای افراد تحت پوشش بیمه است.

نوربخش تصریح کرد: این موضوع با همکاری سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل میان این دو نهاد، مصوب شد که این میزان تسهیلات به دو میلیون و 200 هزار مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی ابراز امیدواری کرد این میزان تسهیلات نیز تا پایان سال جاری میان این افراد توزیع شود تا از این طریق بخشی از نیازهای آنان رفع شود.

 

** رایگان شدن خدمات بستری مستمری بگیران از آذر ماه

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، بخش زیادی از مشکلات مردم در حوزه سلامت کاهش یافته بطوریکه اکنون مردم مناطق شهری شش درصد و در مناطق روستایی مردم سه درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی با برنامه ریزی خود قرار است از آذر سال جاری ارائه این گونه خدمات بستری را به بیمه شدگان سازمان رایگان کند.

 

** اعزام 25 هزار نفر از مستمری بگیران به مشهد مقدس

نوربخش افزود: همچنین به مناسبت روز تکریم خانواده، تعداد 25 هزار نفر از این اقشار با هزینه سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: این افراد تا پایان سال جاری از این سفر زیارتی و معنوی بهره مند خواهد شد.

** پوشش بیش از چهار میلیون مستمری بگیر و افراد تحت تکفل

نوربخش با بیان اینکه دو میلیون و 200 هزار نفر به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: همچنین با تعداد افراد تحت تکفل، تعداد مستمری بگیران و خانواده های آنان به چهار میلیون و 700 هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی تمام ابعاد زندگی مستمری بگیران از جمله پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمان به آنان را برعهده دارد و براساس آمار، هزینه درمانی مستمری بگیران به خاطر شرایط سنی آنها سه برابر بیشتر از افراد عادی است.

تعداد بازدید: 1228 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی