پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:45   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22592صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 23 مهر 1393 - 13:11
۷۰۰ هزار مالزیایی ممنوع الخروج شدند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

بیش از ۷۰۰ هزار مالزیایی که بیش از دو درصد از جمعیت این کشور جنوب شرق آسیا را تشکیل می دهند به دلایل مختلف در لیست افراد ممنوع الخروج قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، روزنامه "استار" مالزی روز سه شنبه اعلام کرد ۸۵ هزار نفر از این افراد دانشجویایی هستند که وام دانشجویی خود را پرداخت نکرده اند. از مجموع این افراد همچنین ۲۷۷ هزار و ۶۹۳ نفر به دلیل پرداخت نکردن بدهی ها خود در این لیست قرار گرفته اند.
علاوه بر افرادی که به دلایل اقتصادی در لیست افراد ممنوع الخروج قرار گرفته اند، ۳۲ هزار و ۵۱۶ نفر نیز به دلیل ارتکات جرم در کشورهای خارجی از جمله اقامت بیش از زمان روادید در لیست افرادی قرار دارند که قادر به ترک مالزی نخواهند بود. در این لیست همچنین ۱۱۵ هزار و ۸۰۳ فرد خارجی نیز وجود دارند که به دلیل اقامت بیش از زمان روادید در لیست افراد ممنوع الخروج اداره مهاجرت مالزی قرار گرفته اند.
مقامات مهاجرتی مالزی شرط پایان داده شدن به ممنوع الخروج بودن افرادی که به دلایل اقتصادی در این لیست قرار گرفته اند را پرداخت بخشی از بدهی عنوان کردند. وام هایی دانشجوی در مالزی از طریق بخش های مختلف از جمله بانک های این کشور پرداخت می شود. بانک رعیت مالزی از جمله بانک های این کشور است که تا سقف ۲۰۰ هزار رینگیت (حدود ۶۷ هزار دلار) وام دانشجویی با شرایط خاص به دانشجویان اعطا می کند.
سود این نوع وام برای یک دوره بازپرداخت پنج تا ۱۰ ساله ۷.۶ درصد و برای دوره ۱۰ تا ۱۵ ساله ۸.۱ درصد است.
محدودیت سنی برای دریافت این نوع وام ۶۵ سال است.

تعداد بازدید: 958 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی