RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:58   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22617صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیشنبه، 26 مهر 1393 - 00:23
ابتکار دانشجویان چینی به مناسبت روز عصای سفید
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

به مناسبت روز عصای سفید که در روز 15 اکتبر برابر با 23 مهرماه در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود،‌ دانشجویان دانشگاهی در چین در اقدامی نمادین عینک‌های تیره به چشم زدند.

بیش از 20 دانشجوی دانشگاهی در شهر «لیائوچنگ» استان «شاندونگ» برای اینکه از مشکلات روزمره و چالش‌های پیش روی نابینایان مطلع شوند در آستانه روز عصای سفید در برنامه‌ای مناسبتی شرکت کردند.

دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه شاندونگ لیائوچنگ با به چشم زدن عینک‌های سیاه که بینایی را کلا از آنها می‌گرفت به انجام فعالیت‌های روزمره نظیر تماس تلفنی،‌ تا کردن لباس‌ها، برداشتن اشیا از روی زمین و حتی زدن خمیر دندان روی مسواک پرداختند تا با تمام وجود حس کنند که نابینایان با چه دشواری‌هایی در انجام فعالیت‌های روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو بین‌المللی چین، این اقدام نه تنها باعث می‌شود تا دانشجویان نسبت به مشکلات پیش روی نابینایان حساسیت بیشتری پیدا کنند بلکه به ایجاد نزدیکی و همدردی بیشتر با آنها کمک بسیاری می‌کند. دانشجویان در این رویداد از مردم خواستند توجه بیشتری به نابینایان داشته باشند. این رویداد به مناسبت سی و یکمین سالگرد روز عصای سفید برگزار شد که امسال این روز با شعار «ترویج همبستگی و برداشتن موانع» نامگذاری شده است.

تعداد بازدید: 800 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING